Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید ناصر حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان اظهار کرد: برداشت هندوانه از ۱۲ هکتار مزارع شهرستان از اوایل تیرماه شروع شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

او افزود: در مزارع هندوانه این شهرستان از بذور ارقام اس جی سفید و منارو استفاده شده است که از بازارپسندی و کیفیت مطلوب برخوردار است و میانگین عملکرد ۵۰ تن در هر هکتار برای این محصول پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی خرمی، کمبود آب و خشکسالی طی چند سال اخیر و نوسان قیمت محصول را از دلایل عدم تمایل کشاورزان به کاشت هندوانه عنوان کرد.

او تصریح کرد: این محصول برای مصارف تازه خوری، علاوه بر شهرستان به سایر شهرستان‌های استان ارسال می‌شود.

برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع سپیدان آغاز شد

برداشت خوشه‌های طلایی گندم از بیش از ۱۵ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی سپیدان آغاز شد.

مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی سپیدان اظهار کرد: با شروع فصل تابستان برداشت گندم در سطح ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان شروع، و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: برداشت گندم از مزارع دیم دهستان سرناباد از توابع بخش همایجان این شهرستان آغاز شده است و تعداد ۹ دستگاه کمباین در حال برداشت هستند.

نصیری اضافه کرد: کاشت ارقام دیم گندم شامل آذر ۲، کل حیدری و سرداری و ارقام آبی گندم شامل زرین، پیشگام و الوند در این شهرستان مرسوم و از سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی منطقه برخوردار است.

او بیان کرد: به دلیل کاهش شدید نزولات جوی در سال زراعی جاری برداشت این محصول استراتژیک در سطح ۱۳ هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم دیم با افت عملکرد ۵۰ درصدی مواجه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۶ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی این شهرستان توسط سه دستگاه کمباین بومی و ۲۵ دستگاه کمباین غیر بومی برداشت شود.

در حال حاضر دو مرکز خرید تعاونی روستایی همایجان و اردکان در این شهرستان، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت هندوانه برداشت گندم جهاد کشاورزی گندم از مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند