Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بازدید اعضای کمیسیون از تاسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک خبر داد.

روح الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک اظهار کرد: رئیس و اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در راستای نظارت‌های میدانی و ارزیابی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، امروز دوشنبه هفتم تیرماه از تأسیسات هسته‌ای اراک و پروژه در حال ساخت رآکتور تحقیقاتی IR20 و میزان پیشرفت آن و همچنین آخرین وضعیت رآکتور IR40 در مرکز هسته‌ای خنداب اراک بازدید نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا بر تکلیف ماده ۵ قانون اقدام راهبردی، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است همزمان هر دو رآکتور IR20 و IR40 را در دستور کار خود قرار دهد. این پروژه به منظور جایگزینی رآکتور تحقیقاتی تهران و تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در حوزه‌های پزشکی و صنعتی است.

سخنگوی کمیسیون شورای‌ها و امور داخلی کشور مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها همچنین میزان و آخرین وضعیت اقدامات حفاظتی و امنیتی سایت اراک را مورد توجه و بررسی قراردادند.

نجابت تاکید کرد: در این برنامه، تأسیسات تولید آب سنگین و فرآورده‌های ارزشمند آن از جمله اکسیژن ۱۸ و انواع دوتره‌های پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی برای مصارف حوزه سلامت و دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: در جریان این بازدید، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از کارشناسان، مهندسان و کارکنان سایت اراک قدردانی کرده و پیام قدردانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاش‌های افتخارآمیز صنعت هسته‌ای را به آنها ابلاغ کرده و خاطر نشان کردند که با وظایف تقنینی و نظارتی خود همواره حمایت‌های خود را از این صنعت پیگیری کرده و خواهند کرد.

کد خبر 503830

منبع: ایمنا

کلیدواژه: راکتور هسته ای تاسیسات آب سنگین اراک مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون امور داخلی کشور اعضای کمیسیون هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • ببینید | بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد