Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قطعی برق واحدهای صنعتی و مشکلات تامین برق‌ آن‌ها، اظهار کرد: آنچه که مهم است ما باید زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت بنگاه‌های تولیدی را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول یک سال گذشته تولید رشد بسیار مناسبی را تجربه کرده است و بنگاه‌های زیادی یا افتتاح شدند یا به چرخه تولید بازگشتند. رشد تولید و صنعت به میزان بوده است که بتوانیم آن را در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بدانیم.

رسولیان بیان کرد: تامین برق امروز به مشکل ما در شهرک‌های صنعتی تبدیل شده است ما در سازمان صنایع کوچک و شهر‌ک‌های صنعتی برای شروع فعالیت هر متر از زمین و ایجاد زیرساخت در آن، ۳۱۳ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنیم، اما اعلام آمادگی کردیم برای احداث واحد‌های chp در شهرک‌ها، برای هر مگاوات ۱۰۰ متر زمین رایگان ارائه خواهیم کرد و این مورد را به تمام بخش‌ها و ارگان‌ها اعلام کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

۵ وزیر برای صمت بی سمت!/اتفاقات خوشایند آخرین وزیر صمت دولت ۱۲ چیست؟

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: برای احداث واحد‌های تولید برق با انرژی خورشیدی هم بخشی از زمین‌ها شناسایی شده و بنا داریم تا یا با حداقل قیمت یا بهرصورت رایگان در اختیار بنگاه‌ها قرار بگیرد. بیش از ۵ هزار هکتار سقف در شهرک‌های صنعتی داریم که پیشنهاد بهره گیری از آن برای تولید برق را به وزارت نیرو اعلام کردیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او تصریح کرد: ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کمبودی در تامین زیر ساخت‌های انتقال برق نداریم بلکه کمبود برقی که در سطح کشور ایجاد می‌شود باعث بروز مشکلاتی برای واحدهای صنعتی می‌شود. باید فشار کمبود برق از واحدهای تولیدی برداشته شده و روی صرفه جویی در همه بخش‌ها متمرکز شود. قطعی برق باید مطابق برنامه ریزی و با اطلاع قبلی انجام شود تا ضرر و آسیبی به واحدهای تولیدی تحمیل نشود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان کرد: با افزایش گرما تعداد دفعات قطع برق‌ افزایش پیدا می‌کند درحالی که شرایط و زیرساخت‌ها برای تامین برق واحدها تامین شده است.

رسولیان درباره مشکلات تامین سوخت برای واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی بیان کرد: گاهی واحدهای مجهز به ژنراتورهای گازوئیل سوز با مشکلاتی مواجه می‌شوند اما برای استفاده از ژنراتورهای گازسوز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تامین گاز انجام شده و ما آمادگی تامین سوخت آن‌ها را داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت قطعی برق سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

ارسلان مالکی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حال اجرا داریم.

وی گفت: علاوه براین واحدهایی که در حال اجرا هستند، ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوه شهرها الحاق شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

مالکی گفت: در بافت فرسوده نیز به همین میزان تسهیلات پرداخت شده و مردم با دریافت تسهیلاتی که دولت داده زمین خود را ساختند.

وی ادامه داد: در لرستان پیچیدگی تامین زمین کار نهضت ملی را با دشواری مواجه کرده است بطوریکه در تامین زمین در لرستان عقب هستیم و در جلسه شورای مسکن امشب جمع‌بندی شد که با هم‌افزایی همه دستگاه‌های لرستان این عقب‌ماندگی جبران شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: با این هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی لرستان، زمین برای همه متقاضیانی که ثبت‌نام کردند تامین می‌شود.

مالکی تصریح کرد: اگر تامین زمین در لرستان با تصمیمی که در جلسه گرفته شد پیش رود نهضت ملی در این استان شتاب خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس