Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان جایگاه اول تولید بادام آبی در ایران را از آن خود کرده است، گفت: بخش عمده صادرات بادام از استان به کشور هندوستان صورت می‌گیرد.

ابراهیم شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت  تولید بادام در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار هکتار از مساحت استان زیر کشت بادام آبی و همچنین ۱۰۰۰ هکتار نیز زیر کشت بادام دیم قرار دارد که عمده باغات بادام در شهرستان سامان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: عمده ارقام تولیدی بادام در استان رقم‌های مامایی، ربیع، سفید، سنگی و شاهرودی بوده که به دلیل پررونق بودن بازار فروش و همچنین باتوجه به موضوع صادرات رقم مامایی، بخش عمده‌ای از تولیدات بادام استان را به خود اختصاص داده و حدود ۵۸۰۰ هکتار از سطح زیر کشت بادام استان متعلق به رقم مامایی است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری جایگاه اول تولید بادام آبی در ایران را از آن خود کرده است، ادامه داد: بخش عمده صادرات بادام از استان به کشور هندوستان صورت می‌گیرد و رقم مامایی سهم بیشتری در میزان صادرات بادام دارد همچنین مقدار محدودی از بادام صادراتی استان نیز رقم ربیع است.

شیرانی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر برای مقابله با سرمازدگی از سوی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، رقم‌های شاهرودی که جزو ارقام دیرگل بادام محسوب می‌شود در بین باغداران توزیع شد، اما کشاورزان به دلیل قیمت بالاتر رقم مامایی، بازار فروش بهتر و امکان صادرات این محصول تمایل بیشتری به کاشت رقم مامایی دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص احداث شهرک تخصصی بادام در سامان، بیان کرد: بخش عمده صادرات بادام استان به صورت خام‌فروشی است، اما درصورت احداث این شهرک امکان تجمیع مراحل فرآوری بادام  نیز فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با احداث شهرک تخصصی بادام در سامان و ایجاد صنایع جانبی امکان تولید انواع مختلف محصولات بادام مانند خلال بادام، کره بادام، شیر بادام و سایر موارد نیز در چهارمحال و بختیاری به وجود خواهد آمد و همچنین این موضوعات باعث افزایش درآمد برای منطقه و کشاورزان می‌شود و افزایش صادرات و اشتغال‌زایی را نیز به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چهارمحال و بختياري بادام اشتغالزايي جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صادرات بادام تولید بادام بادام آبی بخش عمده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: رقابت‌های انتخابی جام جهانی با با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.
زهرا کیانی پیش از این به نشان طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری