Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان روشن روز، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد مشکلات متعدد، کمبودها و عدم حمایت از ناوگان حمل  نقل مسافر سبب شده که این حوزه امروز در آستانه ورشکستگی قرار گیرد.
عضو هیات مدیره کانون سراسری رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر کشور اظهار داشت: امروز به دلیل وجود مشکلات بسیار در حوزه حمل و نقل مسافر و نبود حمایت، هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری در این حوزه نیست و طی ایام کرونا هم اگر تدبیرهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در راس آن معاونت حمل و نقل جاده‌ای این سازمان نبود، این حوزه در بخش مسافر در سال ۱۳۹۹ دچار ورشکستگی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: قبل از شیوع کرونا در حوزه حمل و نقل مسافر با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که با شیوع کرونا، این مشکلات تشدید شد و همانند یک تیر خلاص عمل کرد.
روشن روز ادامه داد: هر زمان هم که اتفاق ناگواری در این حوزه روی می‌دهد از جمله حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان که منجر به کشته شدن ۲ نفر از خبرنگاران و پنج نفر از سرباز معلمان و همچنین مصدومیت تعدادی دیگر از سرنشینان این دو اتوبوس شد، انگشت اشاره برای معرفی مقصر به سمت حوزه حمل و نقل نشانه می‌رود.
 وی، ضمن ابراز تاسف از وقوع این حوادث تلخ و تسلیت به خانواده جان باختگان افزود: ما هرگونه قصور و تخلفی از سوی رانندگان این دو خودرو را می‌پذیریم و قابل چشم پوشی هم نیست، اما این مساله را نباید به همین جا ختم کرد و باید آسیب‌شناسی کرد و دید که چرا یک مالک اتوبوس، توان تعمیر و نگهداری خودرو خود را ندارد و مشکلات حوزه حمل و نقل هم دیده شود.
رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده ای مسافر استان فارس ادامه داد: در کنار قصور راننده در به حرکت درآوردن خودرو معیوب و دچار نقص فنی، باید از کسانی که این خودروها را اجاره کرده‌اند هم سوال کرد چرا با وجود خودروهای به روز و ایمن باید این خودروهای مستهلک به کار گرفته شوند؟
روشن روز گفت: در پایانه شهر ارومیه، ناوگان وی آی پی با خودروهای نو مشغول خدمات‌رسانی هستند، خودروهایی که مجهز به سیستم‌هایی هستند که اگر نقص فنی داشته باشد سامانه به وسیله پیامک به راننده اخطار می‌دهد و همزمان کارت هوشمند راننده نیز مسدود می‌شود و تا مشکل رفع نشود این کارت مجددا فعال نمی‌شود.
او افزود: اینکه گفته می‌شود ترمز ثانویه اتوبوس دچار ایراد بوده باید دید که چه حمایتی از ناوگان حمل و نقل مسافر شده است، چگونه مالک باید در این شرایط که به سختی فعالیت می‌کند هزینه ۲۰ میلیون تومانی تعمیر ترمز ثانویه را تامین کند، مالک چگونه باید برای خودروی خود لاستیک حلقه‌ای ۱۵ میلیون تومان تهیه کند؟
این فعال صنفی حوزه حمل و نقل تصریح کرد: این مسائل را که مطرح می‌کنیم برای توجیه کردن یا سرپوش گذاشتن به روی تخلف یا کوتاهی‌هایی که در جریان دو حادثه مذکور یا حوادث مشابه صورت می‌گیرد نیست بلکه اینها را مطرح می‌کنیم تا مسئولان به خود بیایند و مشکلات این حوزه را ببینند و برای حل آن چاره‌اندیشی کنند تا دیگر شاهد چنین رخدادهای تلخ و ناگواری نباشیم.
رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده ای مسافر استان فارس با تاکید بر لزوم حمایت از مالکان اتوبوس‌های بین شهری گفت: هم‌اینک در شهر شیراز ۳۶ شرکت مسافربری فعال است و تعداد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بخش مسافر در این شهر نیز حدود ۳۸۰ دستگاه است که نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.
روشن روز افزود: مالکان و رانندگان این حوزه برای تامین قطعات فنی ناوگان با مشکل تقلبی بودن قطعات نیز مواجه هستند به‌گونه‌ای که بیشتر این قطعات تقلبی و از نوع درجه سه در بازار یافت می‌شود و مالک مجبور است همین قطعه تقلبی را با چند برابر قیمت اجناس اصلی تامین کند و در هنگام فعالیت نیز همواره ترس و دلهره داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه پیرانشهر دچار حادثه شد. در این حادثه غم انگیز،  ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.
همچنین در حادثه واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان استان سیستان و بلوچستان در دهستان دهشیر شهرستان تفت استان یزد که ساعت ۶ صبح روز سوم تیرماه رخ داد، هفت سرنشین فوت کرده و ۲۶ نفر مصدوم شدند که پنج نفر از فوت شدگان، سربازمعلم بودند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لاستیک نظام صنفی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه اتوبوس حمل و نقل مسافری صنعت قطعه سازی فارس پروندهٔ خبری حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لاستیک نظام صنفی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لاستیک نظام صنفی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه اتوبوس حمل و نقل مسافری صنعت قطعه سازی فارس حادثه واژگونی اتوبوس حمل و نقل جاده ای حمل و نقل مسافر حوزه حمل و نقل روشن روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، در حادثه واژگونی اتوبوس در محور اتوبان زنجان به تاکستان بعد از پل دولت آباد، ۲۳ نفر مصدوم و یک نفر فوت شد.

بنابر اعلام اورژانس، ۲۱ نفر از مصدومان به مراکز درمانی جهت مداوا منتقل شدند.

دو نفر از مصدومان توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند.

اورژانس کشور برای کمک به مصدومان حادثه، ۷ دستگاه آمبولانس اعزام کرد که زمان رسیدن اولین آمبولانس به محل حادثه، یک دقیقه بعد از اعلام به اورژانس بود.

کد خبر 6091829 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی