Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@20:58:42 GMT

اصفهان؛ جاهای دیدنی آن به همراه سوغات

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۱۰۷۷

اصفهان؛ جاهای دیدنی آن به همراه سوغات

اصفهان را می‌توانید ترکیب بی‌نقص و شگفت‌آوری از هنر، معماری و ذوق ایرانی دانست. شهری که در جای جای آن می‌توانید زیباترین تصاویر و هنرمندانه‌ترین بناها را ببینید و در زیبایی آن‌ها غرق شوید. اصفهان شهری است که تماشای جاهای دیدنی آن، چشمانتان از رنگ و طرح و نقش سیراب می‌شود و آنقدر جذابیت درون خودش جای داده است که اگر چندین و چند بار به آنجا سفر کنید، باز هم برای تماشای همه زیبایی‌های آن کم است!

برای آنکه با جاهای دیدنی اصفهان، سوغات بی‌نظیر این شهر و بریانی خوشمزه‌اش آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید:

جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان که در دنیا با نام نصف جهان معروف است شهر دیدنی‌های شگفت‌انگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میدان نقش جهانش گرفته تا زیبایی‌های غروب سی و سه پل و مسجد شگفت‌انگیز شیخ لطف‌الله!

شاید بتوان گفت که با شنیدن نام اصفهان، اولین مکانی که به ذهن می‌آید، میدان نقش جهان است. این میدان از جمله جاهای دیدنی اصفهان است که رازدار بسیاری از اتفاقات تاریخی، غم و شادی‌ها، شکست و پیروزی‌ها بوده است. نقطه مرکزی شهر اصفهان که در زیبایی بی‌نظیر است و شگفتی هنر ایرانی را کامل به تصویر می‌کشد.

پل خواجو از دیگر جاهای دیدنی اصفهان است که  به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین معماری‌های زمان خودش نام گرفته است. این پل زیبا با معماری متقارن، رو به زاینده رود قرار گرفته و به حق یکی از عجایب معماری ایرانی در اصفهان است.

نام اصفهان با سی و سه پل دیدنی‌اش پیوند خورده است‌. این پل که در زمان حکومت شاه عباس ساخته شده، همچنان استوار و پابرجاست و در کنار تصویر زاینده‌رود زیبا، ترکیب عجیبی از زیبایی را پیش چشمتان نمایان می‌کند.

اگر به اصفهان سفر کردید، حتما از کاخ تاریخی چهل ستون دیدن کنید. این کاخ زیبا و جذاب یادگاری از دوران حکومت شاه عباس اول و دوم است و جلال و قدرت حکومت آن زمان اصفهان را له تصویر می‌کشد. کاخ چهلستون در میان باقی زیبا و سرسبز بنا شده که از قدم زدن در آن لذت می‌برید.

عمارت هشت بهشت گوشه‌ای از بهشت اصفهان است که با دستور شاه اسماعیل بنا شده است. این عمارت، بنایی تاریخی و هنرمندانه است که هنر دست استادکاران ایرانی را به نمایش می‌گذارد. هشت بهشت از آثار خاص صفویان است که در طول دوران، تغییرات زیادی کرده و بخش‌هایی به آن افزوده یا از آن کم شده است.

مسجد امام از برجسته‌ترین آثار ایرانی_اسلامی شهر اصفهان، منارجنبان عجیب و شگفت‌آور این شهر که در جای خود تکان می‌خورد، چهارباغ عباسی خیابانی که سراسر آن با درختان بلند و زیبا پر شده، کاخ بی‌نظیر عالی قاپو، مسجد زیبای شیخ لطف‌الله و ... تنها گوشه کوچکی از جاهای دیدنی اصفهان هستند که از تماشای آن‌ها سیر نمی‌شوید.

با گشت کوتاهی در سفرزون می‌توانید هر یک از جاهای دیدنی اصفهان را به خوبی ببینید و بخوانید.

سوغات اصفهان

از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر، خرید سوغات و یادگاری در آن است. سوغات اصفهان از آن دسته سوغاتی‌هایی است که با تنوع بی‌نظیرش بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خودش جذب کرده است. خوراکی‌ها و صنایع دستی این شهر؛ در جهان زبانزد است و می‌توانید هر آنچه را که دوست دارید بخرید!

بدون شک از بهترین سوغات اصفهان می‌توان گز را نام برد. این خوراکی مقوی، خوشمزه و پرطرفدار در حدود ۴۵۰ سال قدمت دارد و به زمان صفویان باز می‌گردد. مدل‌های مختلف گز از جمله گز لقمه‌ای، آردی و سکه‌ای یا برشی در اصفهان وجود دارد. اگر می‌خواهید بهترین خوراکی را از میان سوغات اصفهان انتخاب کنید، به سراغ گز بروید!

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های این شهر پولکی است. پولکی در دسته آبنبات‌ها جای می‌گیرد و همراه با چای سیاه ایرانی طعم فوق‌العاده‌ای دارد. پولکی‌ها با طعم‌های مختلف زعفرانی، لیمویی،کاکوتی، نارگیلی و ... وجود دارد که همه نوع ذائقه‌ای را دربرمی‌گیرد.

میناکاری، زیباترین هنر دستی اصفهان است. میناکاری طرح‌هایی است که با ظرافت و زیبایی و رنگ آبی خاصی روی ظروف مختلف ایجاد می‌شود و به حق از جذاب‌ترین صنایع دستی و سوغاتی‌های شهر اصفهان به شمار می‌رود.

ظروف مسی از دیگر هنرهای شگرف اصفهان است که به زیبایی هر چه تمام‌تر وجود دارد. از ظروف مصرفی تا تزیینی را می‌توانید از میان ظروف مسی کار دست اصفهان انتخاب کنید.

شاید بتوان گفت که قلم‌کاری از هنرهای شگفت‌آور ور میان سوغات اصفهان و پس از میناکاری است. قلم‌کاری یا قلم‌زنی روی انواع مختلف ظروف انجام می‌شود که شامل نقوش مختلف برجسته، کنده‌کاری، طرح‌های ریز، درشت و ... است.

بریانی اصفهان

وقتی نام اصفهان به میان می‌آید، درست پشت سر آن نام بریانی را هم می‌شویم. بریانی غذای خوشمزه، سنتی و پرطرفدار اصفهان است که نوش جان کردنش در اصفهان لطف دیگری دارد. بریانی غذایی اصیل است که از ترکیب گوشت گردن گوسفند، جگر سفید، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌شود و عطر و بوی آن هوش را از سرتان می‌پراند! بهترین بریانی اصفهان همراه با نان تازه، ریحان و دوغ سنتی یک ترکیب بهشتی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

سخن آخر

اصفهان شهر شگفتی‌های بی‌نظیر است که از جاهای دیدنی تا انواع سوغات و خوراکی‌ها را در برمی‌گیرد. اگر می‌خواهید بهترین تجربه سفر خود را در ایران تجربه کنید، اصفهان بهترین گزینه است.

شما می‌توانید همه اطلاعات مربوط به سفر، رزرو بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما، همچنین رزرو هتل و اقامتگاه و یا تورهای گردشگری را به راحتی با سفرزون انجام دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: تصادف اتوبوس سرباز معلم ها هفتم تیر واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 جاهای دیدنی اصفهان سوغات اصفهان بریانی اصفهان رپرتاژ آگهی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها هفتم تیر واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 جاهای دیدنی اصفهان سوغات اصفهان بی نظیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفه‌های بهاری دیدنی ژاپن/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهار هرسال مردم سراسر جهان برای دیدن شکوفه های گیلاس بهاری یا «ساکورا» به ژاپن سفر می کنند. این پدیده یکی از دیدنی های ژاپن است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899907

دیگر خبرها

  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • گل دیدنی آندره آیو به پاری سن ژرمن (پاری سن ژرمن 1-۲ لوآور)
  • (ویدئو) تصاویری دیدنی از تکامل پورشه در طول زمان
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • شکوفه‌های بهاری دیدنی ژاپن/ عکس
  • چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان