Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شركت مدیریت تولید برق نكا گفت: در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه تولید برق نكاجهت تولید پایدار برق و گذر از پیك مصرف با آمادگی كامل در مدار تولید قرار دارند. خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پاون، محسن نعمتی گفت: مجموع انرژی خالص نیروگاه تولید برق نكا در سه ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر بالغ بر ۷۰ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۰ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی به‌دست آمده است، ابراز داشت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحد‌های این نیروگاه با گذشت بیش از ۴ دهه کارکرد، به‌دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحد‌های این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.   مدیرعامل شركت مدیریت تولید برق نكا افزود: لذا با توجه به نیاز شبکه برق کشور و به‌رغم همه محدودیت‌های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحد‌های نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف با آمادگی کامل در مدار تولید قرار دارند.
نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخاری به ظرفیت هر کدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹.۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.   بیشتر بخوانید: واحد یک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید پیوست   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو برق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو برق تولید پایدار تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اعلام ضرورت ثبت برنامه تولید توسط مدیران واحدهای صنعتی در سامانه جامع تجارت جهت تخصیص ارز اظهار کرد: برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز گیلان برای سهولت تأمین مواد اولیه خارجی تولیدات در سامانه ثبت شده است.

وی به لزوم اعلام دقیق‌تر مقدار احتیاج ارزی واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه ساماندهی بانک مرکزی برای تخصیص ارز حمایتی به واحدهای صنعتی؛ اطلاع رسانی و هماهنگی لازم برای ثبت برنامه تولید به صنایع ارزبر گیلان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به تأمین بخشی از مواد اولیه خارجی برخی از واحدهای صنعتی از طریق بازرگانان داخلی به صورت غیر مستقیم، تصریح کرد: مشکلات ساختاری سامانه‌ها به علت هوشمند بودن آنها در سطح کلان انعکاس داده شده است و در حال رفع چالش‌های پیش روی می‌باشیم که در آینده صنایع ما با مشکل تخصیص و تأمین ارز مواجه نشوند.

وی به پایش برنامه‌های تولید ثبت شده در فاز اول و شفاف سازی امور ارزی اشارهکرد و گفت: در بررسی کارشناسی و پایش وضعیت برنامه تولید ثبت شده واحدهای صنعتی، میزان ارزبری افزون بر ۸۵ واحد صنعتی گیلان محرز و مشخص گردید.

پورحیدری ثبت برنامه تولید برای تخصیص ارز را الزامی و ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به حد گذاری ارزی و تعیین سقف مصارف ارزی؛ در بخش‌های صنعت، کشاورزی و دارو در سال جدید، ثبت برنامه تولید و میزان نیاز ارزی واحدهای صنعتی گیلان در سامانه جامع تجارت لازم است.

کد خبر 6099548

دیگر خبرها

  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • تابستان منهای خاموشی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند