Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، برونو کوترس، پژوهشگر علوم سیاسی در موسسه مطالعات سیاسی پاریس/Sciences Po در گفت و گو با نشریه فرانسوی «ژورنال دودیمانش» به تشریح چالش های پیش رو امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه پس از شکست سنگین حزب وی در انتخابات منطقه ای و در فاصله باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی،  اگرچه رکورد تاریخی عدم مشارکت فرانسوی ها در انتخابات منطقه ای در همه اقشار اجتماعی و همه طیف های گوناگون واجدین شرایط گزارش شده اما در جوانان به خصوص جوانانی که دچار فقر و بی ثباتی اقتصادی هستند، بیشتر نمود یافته است.

این کارشناس این وضعیت را «نگران کننده» توصیف کرد و گفت: فرانسه از پاییز ۲۰۱۸ و در پی جنبش جلیقه زردها، با بحران های بی پایانی دست و پنجه نرم می کند؛ این در حالی است که شمار معدودی از کشورهای اروپایی چنین تنش های دموکراتیک را تجربه کرده اند.

وی افزود: در ماه فوریه (بهمن/اسفند)، با همکارانم به این نتیجه رسیدیم که شکاف دموکراتیک در فرانسه از زمان انتخاب امانوئل مکرون هنوز پر نشده است، اگرچه برخی شرایط در حال بهبود است.

به گفته این پژوهشگر،  در آغاز بحران جلیقه زردها در فرانسه،  امانوئل مکرون در گفت و گویی با رادیو فرانس انتر با تصدیق خشم و لبریز شدن کاسه صبر مردم و با اذعان به ناتوانی در آشتی دادن فرانسوی ها با رهبرانشان تاکید کرد: این طلاق (مردم با رهبران سیاسی) در قلب همه دموکراسی های غربی تبلور یافته است.

اما پرسشی که مطرح می شود این است که پس از پایان انتخابات منطقه ای که آخرین آزمون انتخاباتی پیش از پایان دوره تصدی ریاست جمهوری مکرون محسوب می شود،  راهکارهای مکرون برای برون رفت از بحران عدم اعتماد فرانسوی ها به عرصه سیاست و همچنین تمهیدات وی برای فروکش کردن خشم و نگرانی آحاد جامعه چیست؟

وی در ادامه تصریح کرد: اگر چه محبوبیت رئیس جمهوری کنونی فرانسه در سطح بالاتری نسبت به اسلاف وی است و اکثر نظرسنجی ها محبوبیت وی را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزیابی می کنند؛ اما نتایج انتخابات منطقه ای فرانسه، عملکرد مکرون را به چالش کشیده و نقاط ضعف استراتژی حزب وی را بیش از پیش نمایان ساخته است.  

برونو کوترس یادآور شد: حزب جمهوری به پیش فرانسه پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷، متحمل شکست های پی در پی شده است؛  شکست در انتخابات اروپا در مه ۲۰۱۹؛ انتخابات شهرداری ها در بهار ۲۰۲۰؛ و همچنین شکست سنگین انتخابات منطقه ای ۲۰۲۱.

وی خاطرنشان کرد: اساساً سه سوال در مورد امانوئل مکرون برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ فرانسه مطرح خواهد شد:

۱) درحالی که فرانسه در پایان ریاست جمهوری مکرون با بحران های سیاسی، دموکراتیک و بهداشتی مواجه است، او از این بحران های پی در پی چه آموخته و نحوه مدیریت و خط مشی های وی در آینده چیست؟

۲) چرا او به دوره دوم ریاست جمهوری نیازمند است؟ پاسخ ساده تمدید اصلاحات به خودی خود کافی نیست چراکه افق اقتصادی این کشور بحران زده در حال حاضر تیره و تار به نظر می رسد.

۳) متحدان مکرون در دوره دوم ریاست جمهوری وی چه کسانی خواهند بود؟ آیا ائتلاف مکرونیسم با حزب راست جمهوری خواه رخ خواهد داد؟

برچسب‌ها فرانسه مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری امانوئل مکرون انتخابات ریاست جمهوری انتخابات منطقه ای امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه

به گزارش "ورزش سه"، نوامبر گذشته بود که امباپه در یک مصاحبه به مسئله حضورش در المپیک پاریس اشاره کرد.

امباپه گفت: «من دوست دارم برای کشورم در المپیک به میدان بروم و فکر می‌کنم مردم نیز این را می‌خواهند، اما همه چیز به باشگاهی که در آن بازی می‌کنم، بستگی دارد. اگر اجازه بدهد، بازی خواهم کرد و در غیر این صورت خیر. من مدت زمان زیادی برای پرداختن به این قضیه احتصاص نمی‌دهم. به من بگویند بله، با کمال میل برای المپیک فرانسه بازی خواهم کرد و اگر بگویند، نه، دیگر تمام است.»

ماه گذشته باشگاه رئال مادرید رسما اعلام کرد که به بازیکنانش اجازه حضور در المپیک نخواهد داد چرا که با یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا تقویم تابستان شلوغ است و خطر مصدومیت ها بالا خواهد رفت.

در فرانسه و اسپانیا انتقال کیلیان امباپه به رئال را قطعی می دانند و معتقدند با اتمام فصل خبر رسمی اعلام خواهد شد. با پیوستن کیلیان به رئال، شانس حضور او در المپیک نیز به صفر می رسد در حالی که تیری آنری (مربی تیم المپیک فرانسه) رویای داشتن امباپه در تیم خود را دارد و همچنان در تلاش است بتواند راهی برای راضی کردن رئال پیدا کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز مشتاق است امباپه در المپیک پاریس حاضر باشد. او که انتقال کیلیان به رئال را قطعی می داند، در مصاحبه امروز خود بدون اینکه نامی از رئال و فلورنتینو پرز ببرد، گفت: «واقعا امیدوارم همه باشگاه های اروپایی به بازیکنانشان اجازه حضور در المپیک را بدهند. همانطور که باشگاه های فرانسوی بازیکنانشان را برای شرکت در این رقابت ها آزاد گذاشته اند، آرزو می کنم باشگاه های اروپایی دیگر نیز مانعی ایجاد نکنند.»

مکرون ادامه داد: «من هفته قبل با پدر امباپه ملاقات کردم و او به صراحت گفت کیلیان دوست دارد در المپیک باشد.»

امباپه خود اخیرا گفته بود که موضعش در مورد المپیک تغییر نکرده ولی فعلا همه تمرکزش روی بازی های حساس پی اس جی است.

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس