Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان هیچ حجت شرعی برای حضور در دولت سیزدهم ندارند و باید کمک کنیم نیروهای با ظرفیت که در بیرون هستند، عضو کابینه دولت آینده شوند.

قدس آنلاین: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با نمایندگان اقتصادی ادوار مجلس که عصر روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شرایط جامعه، زمان و فرصت آزمون و خطا در مسائل اقتصادی وجود ندارد، لذا باید برای حل مشکلات از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته حائز اهمیت این است که در شرایط فعلی همدلی با محوریت رییسی در کشور شکل گرفته است، بنابراین با استفاده از این امکانات می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی کشور، افزود: در انتخابات گذشته متاسفانه برخی‎ها که قبلاً توسط مردم انتخاب شده بودند، با دشمنان همصدا شدند و گفتند مردم در انتخابات شرکت نکنند، اما اکثر افراد علی‌رغم گله هایی که داشتند، پای نظام ایستادند و با وجود فشارهای روانی، کرونا و تحریم پای صندوق رای حاضر شدند و  در انتخابات شرکت کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موفقیت رئیسی را موفقیت یک جناح و گروه ندانست و گفت: موفقیت آقای رئیسی موفقیت جمهوری اسلامی است، لذا باید همه ظرفیت‌ها برای موفقیت او فراهم شود.

پورابراهیمی ادامه داد: نکته قابل توجه در مورد رییس‌جمهور منتخب این است که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در دوران حضور آیت الله رییسی در قوه قضائیه اعتماد مردم به این قوه برگشت، لذا ایشان این ظرفیت را دارند که اعتمادها را به قوه مجریه هم بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور منتخب باید برنامه اقتصادی منسجم داشته باشد، متذکر شد: همه ظرفیت‌ها در داخل دولت، ارکان و نظام وجود دارد و از طریق کمک به یکدیگر و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: البته کمک و همیاری باید چارچوب داشته باشد، در حقیقت به دلیل شرایط کشور رییس‌جمهور باید برنامه جامع، علنی و تخصصی که به تایید اساتید اقتصادی رسیده باشد، را مبنای کار قرار دهد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در دولت آینده باید هماهنگی‌ بین اجزا شکل بگیرد، هر چند در دولت دوازدهم چنین موردی وجود نداشت، بنابراین برنامه‌ریزی منسجم، استفاده از افراد توانمند و هماهنگی بین ارکان در دولت آینده اهمیت به سزایی دارد.

وی با اشاره به شایسته‌سالاری در کابینه دولت آینده، تصریح کرد: مجلس یازدهم ذره‌ای از منافع ملی کوتاه نمی‌آید، اما بیشترین کمکی که می‌تواند به دولت آینده کند، این است که بهترین برنامه با بهترین افراد را به او پیشنهاد بدهد چرا که برنامه خوب، بدون افراد خوب اجرا نمی‌شود و بالعکس.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: البته رییس جمهور منتخب بر شایسته‌سالاری تاکید می‌کند که امیدوارم در میدان عمل هم این موارد اجرا شود. در حال حاضر موضع این است که جایگاه مجلس باید محوری‌ترین جایگاه برای کشور باشد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه مجلس حتما به دولت آینده در جهت رفع مشکلات کمک خواهد کرد، ادامه داد: عملکرد دولت به پای کارنامه همه ما نوشته می‌شود، لذا هیچ راهی به غیر از کمک به دولت آینده وجود ندارد، همه امیدواریم دولتی که تشکیل می‌شود اثر گذارترین و کارآمدترین دولت بعد از انقلاب شود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ شاخص اقتصادی سالمی باقی نمانده، چراکه ظرفیت‌ها در کنار هم نبودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معمولاً برنامه‌های خوب از محافل تخصصی بیرون می‌آید بر همین اساس تشکیلات نمایندگان ادوار باید ثبت حقوقی شود تا از ظرفیت آنها بتوان بهتر استفاده کرد، البته این تشکیلات برای سهم‌خواهی به وجود نیامدند، چرا که سهم خواهی خیانت محسوب می‌شود.‌

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به برخی گمانه‌ها مبنی بر حضور نمایندگان در کابینه دولت آینده، تاکید کرد: در دیداری که به مناسبت سالگرد مجلس یازدهم با مقام معظم رهبری صورت گرفت، ایشان به دو عبارت تأکید کردند، اولین مورد این بود که مجلس یازدهم، مجلس انقلابی است و مورد دیگر این بود که نمایندگان در مجلس بمانند؛ بنابراین نمایندگان هیچ حجت شرعی برای حضور در دولت سیزدهم ندارند و باید کمک کنیم نیروهای با ظرفیت که در بیرون هستند، عضو کابینه دولت آینده شوند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس حضور نمایندگان در کابینه دولت سيزدهم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کابینه دولت آینده ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات

در فضای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس و با توجه به اینکه تعداد کمی از نامزد‌ها در رقابت‌ها شرکت می‌کنند ممکن است این تلقی بوجود آید که فضای انتخابات مثل دور اول پرشور و هیجانی نباشد.    طبعا مردمی که براساس اعتقاد قبلی، باور‌های سیاسی و دینی و تکلیف و وظیفه‌ای که در قبال کشورشان دارند در انتخابات شرکت می‌کنند و در این خصوص دور اول یا دوم انتخابات برایشان تفاوتی ندارد و همان طور که در دور اول مبتنی بر حق و تکلیفشان در این حرکت بزرگ حضور فعالانه داشتند با همان روحیه در دور دوم انتخابات نیز مشارکت می‌کنند.    توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که اگر مردم در انتخابات این دوره شرکت نکنند طبعا آن حقی را که نسبت به سرنوشت خود دارند و براساس همان حقوق باید نامزد‌های منتخب و اصلح خود را به خانه ملت بفرستند نادیده می‌گیرند.   در حال حاضر، باید تکلیف ۴۵ نفر از نمایندگان مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شود و این هم سهم تعداد محدودی از شهر‌های کشور بویژه تهران است که باید در این زمینه کار را تمام کنند.   به نظر می‌رسید که در این دور از انتخابات مسئولیت مردم تهران بیشتر است، چون تکلیف نهایی درباره تعداد نامزد‌های بیشتری از تهران باید در دور دوم مشخص شود و نمایندگان پایتخت هم اگر از پشتوانه رای خوبی برخوردار نباشند ممکن است آن کارایی لازم را در خانه ملت نداشته باشند.    از این رو حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند مشارکت مردم را در سرنوشت شهر، منطقه و حتی کشور را تحت تاثیر قابل توجهی قرار دهد.   بر همین اساس به نظر می‌رسد که با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس با توجه به حضور خوب جامعه در دور اول انتخابات شکل گرفتند و مردم نامزد‌های منتخب خود را مبتنی بر صندوق آرا به مجلس فرستادند تکلیف تعداد نماینده باقیمانده اگر مشخص شود نقش بسیار موثری در سرنوشت مجلس، هیات رئیسه و آینده خانه ملت در جهت حل مشکلات مردم داشته باشد.    امید است مردم مثل دور اول به این وظیفه و مسئولیت سنگین خود در سپردن امانت به اهلش عمل کنند و با حضور جدی و پرشکوه خود این امکان را فراهم کنند تا تعداد نمایندگان باقی مانده از پشتوانه لازم برای ایفای نقش در مجلس برخوردار باشند.

دیگر خبرها

  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران