Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به برگزار سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: به یقین می‌توانم بگویم هیچ کشوری در دنیا با چنین شرایطی انتخابات برگزار نکرده و اینگونه نیز سر بلند بیرون نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهمترین دستاورد این رخداد سیاسی این است که نشان می‌دهد تنور انقلاب اسلامی هنوز روشن است؛ صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران کانال و گروه مجازی تلاش کردند مردم را با تهدید و ناامید کردن از حضور در انتخابات منصرف سازند و به راستی که نتوانستند؛ انتخابات نشان داد که با وجود تمامی مشکلات هنوز اکثریت مطلق ایران باوری راستین به گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند و به همین دلیل بود که شعار گله داریم، اما رای می دهیم به  ترند روز تبدیل شد و دولت آتی باید با شناخت درست آن را قدر بداند.

نماینده مراغه و عجب شیر روی دیگر انتخابات را آسیب دیدن بخشی از سرمایه اجتماعی کشور دانست و گفت: به هر دلیلی نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به نظر شهروندان بی تفاوت باشد؛ من در این ایام دیدم که برخی از تحلیلگران و حتی دلسوزان برای توجیه کاهش مشارکت در انتخابات اخیر به میزان پایین مشارکت در کشور‌های غربی و لیبرالی اشاره می‌کنند، این نظام و آرمان‌های جمهوری اسلامی است آرمان ما رای ۴۰ درصدی لیبرال دموکراسی نیست بلکه آرمان ما همچنان مشارکت ۹۸ درصدی فروردین ۵۸ است، اینکه از مشارکت ۹۸ درصد به ۴۹ درصد رسیده ایم معنایش این است که باید در بسیاری از رویه‌ها و سیاست‌ها تجدید نظر کنیم.

علیزاده با اشاره به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات تصریح کرد: رای به رئیسی رای به انقلاب و به آرمان‌های آن بود و فاصله گرفتن برخی از هموطنان از صندوق رای اعتراض به رویه‌ها و سیاست‌هایی بود که فقر، تبعیض و بی عدالتی نتیجه آن بودند که تنها راه جبران این وضعیت تلاش برای تحقق گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: مسئله اصلی کشور در گام دوم تکاثر ثروت، شکاف فقر، غناست که خودش را در بی مسکنی، بد مسکنی، آموزش تبعیض‌آمیز، نجومی بگیری، حاشیه‌نشینی و شکاف طبقاتی نشان می دهد.

نماینده مردم مراغه با تاکید بر اصلاحات ساختاری در حکمرانی بیان کرد: با عوض شدن چند مدیر و وزیر تحول جدیدی رخ نخواهد داد، دولت آینده باید اصلاحات ساختاری در حوزه‌های مختلف را برنامه اصلی خود بداند و پس از آن است که تغییر کارگزار  موثر خواهد بود؛ درباره تغییر مدیران و کارگزاران حوزه اجرایی انتظار ملت این است که قوه مجریه و حاکمیت پوست اندازی کنند و به صورت مشخص میانگین سنی کابینه و مدیران کشور حداکثر ۴۵ سال شود؛ فقط در این صورت است که شاهد گردش نخبگان خواهیم بود.

علیزاده با اشاره به تحولات منطقه در روز‌های اخیر گفت: ما نمی‌دانیم شورای امنیت ملی چه سیاستی را در رابطه با طالبان اتخاذ کرده است و تا به حال با مجلس هم مشورتی صورت نگرفته است، اما آنچه روشن است این است که بی عملی و غفلت از موضوع افغانستان واقعیت امروز ماست؛ واقعیت این است که تمرکز زیاد بر برجام، نگاه به غرب، پیچیدگی تحولات داخلی و ملاحظات گسترده فرامنطقه‌ای باعث شده تا از حوزه تمدنی خودمان غافل شویم؛ ایران باید سیاست فعالانه ای را نسبت به دیگران و افغانستان اتخاذ کند.

وی افزود: بعید است طالبان به تعهد خاصی پایبند باشد و طبق تجربه، ما به این گروه اعتماد نداریم؛دولت باید برای حفظ امنیت ملی رسماً ۴ ایالت غربی افغانستان را منطقه حائل تعریف کند و خواستار خروج طالبان از این چهار ایالت شود و حتی در صورت نیاز متوسل به نیروی نظامی هم بشود، ما نباید اجازه دهیم ابزار سیاست آمریکا و عربستان تا مرز‌های شرقی ما پیش بیاید و کشور دست‌خوش تهدیدات امنیتی مستقیم شود.

نماینده مراغه درباره نفوذ در ساختار‌های امنیتی کشور اظهار کرد: همه ما به این یقین رسیده ایم که نفوذ وجود دارد، به تدریج به اخبار خرابکاری‌ها عادت کرده ایم؛ اگر مدیران امنیتی نمی‌توانند از مراکز حساس کشور محافظت کنند استعفا دهند، از کجا معلوم که انفجار‌ها، آتش سوزی‌ها و خرابکاری‌ها در مراکز حساس و انبارکالا‌های اساسی که مورد نیاز مردم است رخ ندهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق اخذ رای الکترونیکی چگونه کار می‌کند؟

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ روز دیگر برگزار خواهد شد و در این انتخابات ۸ حوزه از ۲۱ حوزه انتخابیه به‌صورت الکترونیکی تمام مکانیزه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ روز دیگر برگزار خواهد شد. در این انتخابات ۲۱ حوزه انتخابیه خواهیم داشت که ۸ حوزه از ۲۱ حوزه انتخابیه به‌صورت الکترونیکی تمام مکانیزه خواهد بود.

در ادامه با نحوه عملکرد صندوق اخذ رای الکترونیکی آشنا شوید:

کد خبر 751666

دیگر خبرها

  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • پورمحمدی: گفتند شما بخورید و بخوابید، لیست شانا رأی می‌آورد /شنیدم ۴، ۵ نفر در دولت تصمیم نهایی را می‌گیرند /رائفی‌پور بیکار است، قالیباف زرنگ!
  • اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / اعلام زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • صندوق اخذ رای الکترونیکی چگونه کار می‌کند؟
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • راند دوم
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند