Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان یکی از بسترهای جدی و عملیاتی حوزه تقریب در کشور با ورود به استان گلستان و استقرار در شهرستان گنبدکاووس که به درستی به عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های تقریبی شناخته می‌شود در حال ایفای نقش مداوم و مبتنی بر دانش است. از سویی دیگر جهاد دانشگاهی نیز به عنوان متولی تعلیم و تربیت در حوزه دانشجویی و جوانان با رسالت‌های سنگین علمی، پژوهشی، فرهنگی و تحول‌آفرینی اقتصادی و فناوری با دارا بودن مرکزی فعال در گنبدکاووس با نگاهی ژرف به پیوست‌های فرهنگی حوزه دانش از سال گذشته فعالیت‌های مبتنی بر تقریب مذاهب را با نخستین جایزه سالانه حجت‌الاسلام سبحانی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو نشستی میان مدیران دانشگاه مذاهب اسلامی و مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس به منظور برررسی راهکارهای همکاری و هم‌افزایی این دو نهاد برگزار شد.

* ورود جهاد دانشگاهی به کنشگری اجتماعی/ پیام تمجید رهبر از جهاد دانشگاهی را دریابیم

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان در این دیدار با اشاره به تاریخچه پرافتخار جهاد دانشگاهی در مسیر تثبیت و شکوفایی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: روند شکل‌گیری جهاد دانشگاهی و مراتب تکمیل این نهاد انقلابی چهره‌ای جدید از آن را در ذهن متبادر می‌کند.

حسن بیارجمندی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در ورای فعالیت‌ها و رسالت‌های دانشی و پژوهشی خود به کنشگری اجتماعی روی آورده است، افزود: نگاه عمیق و ملی جهاد دانشگاهی در این حوزه امروز و در مقطع حساس و تاریخی کشور باید به کمک آمده و کنشگری این نهاد را نسبت به بسیاری از امور فرهنگی و اجتماعی نیز پررنگ‌تر کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تعاریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از جهاد دانشگاهی، ادامه داد: وقتی ولی امر مسلمین جهان پرچمداری رستاخیز علمی و فرهنگی در دانشگاه‌های کشور و جهش علمی و فرهنگی را بر دوش جهاد دانشگاهی قرار داده است بدون شک یکی از پیام‌های آن اهمیت و ظرفیت‌های بی‌کران این مجموعه جوان و خودباور است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان با انتقاد از عدم خودباوری در بسیاری از مجموعه‌های استانی نسبت به ایجاد تحول بنیادین در حوزه کاری خود، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به جوانی، روحیه انقلابی و جهادی از این قاعده مستثنی است و می‌تواند با خودباوری همیشگی خود بدون وقفه برای پرچمداری علمی و فرهنگی در استان آستین همت را بالا بزند.

* ضرورت اصلاح اختلالات تصویری و ادراکی در فضای مجازی

بیارجمندی با اعلام آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای همکاری در شرق استان گلسان با جهاد دانشگاهی برای توسعه و ترویج اهداف این خاستگاه تمدنی یعنی جرجان قدیم، اضافه کرد: این منطقه قطب و پایتخت تقریب بین مذاهب اسلامی از دوره سلجوقیان بوده که بعد از انقلاب نسخه اصیل و ناب اسلامی آن از سوی امام راحل تبیین و تشریح شد.

وی با درخواست همکاری از جهاد دانشگاهی در حوزه تخصصی فعالیت‌های تقریبی با عنایت به رسالت این نهاد انقلابی در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی، اضافه کرد: کارنامه درخشان و خدمات برجسته جهاد دانشگاهی در گام اول انقلاب اسلامی قابل تقدیر بوده اما ضعف پیوست نگاری رسانه‌ای _هنری با عنایت به جنگ تحمیلی شناختی و ادراکی که به طور خاص بر دانشگاه‌ها و مراکز علمی سایه سنگین افکنده است در کنار اصلاح اختلالات تصویری و ادراکی کنونی در فضای اینترنت و فضای مجازی براساس مولفه‌های شناختی و ادراکی باید مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است در این دیدار «متین تقی‌بائی» مدیر و «مهدی باقریان» کارشناس مرکز آموزش جهاد دانشگاهی ضمن تشریح فعالیت‌ها و حوزه‌های تخصصی جهاد دانشگاهی بر آمادگی کامل این نهاد برای ارائه خدمات دانش‌محور، پژوهش‌محور و فرهنگی به نهادها و دانشگاه‌های مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی گلستان دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس تمدن رهبر معظم انقلاب کارشناس مرکز درخواست همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی