Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@00:21:07 GMT

تحصیل بیش از ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۵۱۸۵

سازمان امور دانشجویان با انتشار آخرین دستاورد‌های ویژه و برتر این سازمان اعلام کرد: تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،    وزارت علوم اعلام کرد: تعداد دانشجویان غیرایرانی (خارجی) در دانشگاه‌های سراسر کشور از ۳۸ هزار و ۱۶۰ نفر در سال ۱۳۹۸ به ۵۷ هزار و ۶۷۵ نفر و میزان اعتبارات عمومی و اختصاصی نیز از مبلغ ۷۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۱۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان امور دانشجویان هم اعلام کرد: برای تحقق دولت الکترونیک نیز اقدامات موثری انجام داده است.

نهایی و کامل شدن فرآیند‌های تعریف شده در سامانه سجاد (به عنوان سامانه جامع امور دانشجویی)، کاهش مراجعان حضوری در حوزه ستاد از ۳۷ هزار و ۸۰۸ نفر در سال ۱۳۹۸ به ۱۹ هزار و ۹۷۵ نفر در سال ۱۳۹۹ و ایجاد یک نظام یکپارچه با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت کشور، بانک مرکزی، بانک‌های عامل، نظام وظیفه و دانشگاه‌های سراسر کشور (دولتی و غیردولتی) از جمله دستاورد‌های حوزه دانشجویی سازمان امور دانشجویان در این راستا است.

در این حوزه همچنین سرانه فضا‌های ورزشی از ۲ مترمربع در سال ۱۳۹۸ به ۲.۱ مترمربع در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت و پرداخت وام‌های دانشجویی از مبلغ ۳۴۹ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۵۲۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسید. برچسب ها: دانشجویان ، دانشجو خارجی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دانشجویان دانشجو خارجی سال ۱۳۹۸ تومان در سال سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد

گلبهار خسروی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اجرای تصویب نامه سال ۱۳۹۳ هیأت وزیران وقت، مبنی بر پرداخت ۲۰ درصد سرانه هزینه تمام شده دوره‌های سواد آموزی به سواد آموزان قبول شده، با پیگیری‌های سازمان نهضت سواد آموزی و با مساعدت بانک مرکزی، پاداش قبولی سواد آموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ به حساب افراد واریز شد.

وی افزود: در همین راستا میزان پاداش سواد آموزان قبول شده سال ۱۳۹۸ مبلغ یک میلیون و ۵۹۱ هزار و ۸۰۰ ریال و پاداش سواد آموزان قبول شده سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ دو میلیون و ۱۵۰ هزار ریال می‌باشد که به صورت متمرکز به حساب افراد واجد شرایط واریز شده است.

معاون سواد آموزی استان به تعداد واجدین شرایط و سواد آموزان قبول شده استان به تفکیک سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و گفت: مجموع سواد آموزان قبول شده استان در سال ۱۳۹۸ تعداد دو هزار و ۳۶۰ نفر و در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۲۸۴ نفر است که پاداش را دریافت کرده‌اند.

خسروی از ارسال لیست اسامی قبول شدگان و مشمولین دریافت پاداش به ادارات آموزش و پرورش استان خبر داد و با تاکید بر اطلاع رسانی موضوع به مخاطبان، گفت: سواد آموزان واجد شرایط سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ که به دلیل نداشتن شماره شبای بانکی، مسدود بودن حساب و یا به هر دلیل دیگری موفق به دریافت پاداش مذکور نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به واحدهای سواد آموزی شهرستان‌ها و مناطق، نسبت به ثبت شماره حساب و شبای بانکی خود در سامانه سواد آموزی اقدام نمایند تا در صورت تأمین اعتبار، در مراحل بعد مبلغ پاداش به حساب آنان واریز شود.

وی اظهار کرد: همچنین سوادآموزی که پاداش خود را دریافت نکرده است، می‌تواند کد ملی خود را به سر شماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال و از دلیل واریز نشدن مبلغ پاداش اطلاع حاصل نماید.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان هم چنین از پرداخت پاداش سواد آموزان خودآموز سال ۱۴۰۱ استان نیز خبر داد و گفت: به ازای هر سوادآموز خودآموز و بر اساس نرخ سرانه ابلاغی سال ۱۴۰۱ به حساب قبول شدگان، مبلغ ۱۰ میلیون ۷۰۰ هزار ریال واریز شده است.

به گفته وی پاداش سواد آموزان قبول شده سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز سال گذشته پرداخت شده است.

خسروی در پایان از آموزش دهندگان خواست نسبت به درج دقیق شماره حساب و شماره شبای سواد آموزان سال ۱۴۰۲ در سامانه سواد آموزی اقدام نمایند تا در صورت پرداخت پاداش، اطلاعات قبول شدگان و واجدین شرایط تکمیل و حق کسی ضایع نشود.

کد خبر 6090055

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته