Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «سی ان ان»  این بیانیه که امروز (سه شنبه) صادر شد، آمده است:  ما وزرا و نمایندگان آمریکا، ایتالیا، کانادا، مصر، فرانسه، آلمان، یونان، عراق،  ایرلند، ژاپن، اردن، لبنان، هلند، نروژ، قطر، عربستان، ترکیه، امارات، انگلستان و نمایندگان اتحادیه کشورهای عربی و اروپا امروز در حاشیه نشست ائتلاف برای شکست داعش که در سطح وزیران برگزار شد، برای بررسی بحران سوریه دیدار کردیم و بر اهمیت رسیدگی جدی به نیازهای بشردوستانه از جمله کمک به نجات جان و مقابله با همه گیری کووید ۱۹ که  همه سوری‌های به آن نیاز دارند از هر طریق ممکن از جمله ارائه و توسعه سازوکار سازمان ملل در گذرگاههای مرزی که گزینه مناسبی برای آن‌ها وجود ندارد، تاکید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزرا و نمایندگان این کشورها در بیانیه خود بر اهمیت ادامه حمایت از پناهندگان سوری و کشورهای میزبان تا زمانی که سوری‌ها بتوانند به طور داوطلبانه و مطابق با استانداردهای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در کمال امنیت و کرامت به خانه‌های خود بازگردند،  تاکید کردند. 

امضا کنندگان این بیانیه با استقبال از توجیهات ارائه شده توسط «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل متحد، بار دیگر حمایت قاطع خود از تلاشهای سازمان ملل برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل در همه جوانب آن از جمله حمایت مداوم از آتش بس فوری در سراسر کشور و  ارائه کمک ها بدون مانع و به شکل امن و کمیته قانون اساسی و همچنین مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن را اعلام کردند.  

وزرا و نمایندگان کشورهای امضا کننده این بیانیه بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند و افزودند: ما بر ادامه کار برای دستیابی به یک راه حل سیاسی قابل اعتماد، پایدار و جامع بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ متعهد خواهیم بود  و این تنها راه حل پایان دادن به درگیری‌های سوریه است که بیش از یک دهه طول کشیده است و امنیت مردم سوریه را تضمین می‌کند و انتظارات آن‌ها را محقق می‌کند. 

کنفرانس وزیران ائتلاف بین المللی علیه داعش در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد.  

درگیری‌های داخلی سوریه از اعتراضات مسالمت آمیز ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ در منطقه درعا در جنوب این کشور کلید خورد اما به مرور به سمت درگیری‌های مسلحانه و جنگ کشیده شد. افشاگری‌های بعدی نشان داد که تسلیح گروه‌های تکفیری تحت حمایت واشنگتن در سوریه، بخشی از راهبرد آمریکا برای مشروعیت زدایی از دولت سوریه و تغییر نظام این کشور بود. 

در این مدت نزدیک به ۲ هزار گروه کوچک و بزرگ در سوریه شکل گرفت که اعضای آن از ۸۰  کشور جهان به آنجا آمدند تا به زعم خود حکومت سوریه را سرنگون کنند. بر همین اساس است که سوری‌ها از این جنگ، به عنوان جنگ تمام عیار جهانی علیه کشور خود یاد می‌کنند. 

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان مورد حمایت کشورهای غربی – عربی امروز ادعا کرد که در طول بیش از ۱۰ سال جنگ در سوریه، حدود ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

سایت خبری روزنامه «الرأی» امروز (سه شنبه) اعلام کرد که بنا به آمار منتشر شده از سوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه متعلق به معارضان دولت قانونی دمشق، از آغاز درگیری‌ها در این کشور در مارس ۲۰۱۱ تاکنون، ۴۹۴ هزار و ۴۳۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

تاکنون آمار و اطلاعات دقیقی از تعداد قربانیان جنگ علیه سوریه در دست نیست، اما برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد که ۱۰ سال جنگ آمریکایی - اسرائیلی - تکفیری علیه سوریه، جان بیش از ۴۰۰ هزار نفر را گرفته و سبب زخمی و معلول شدن صدها هزار نفر دیگر از شهروندان این کشور شده است. 

جنگ ویرانگر، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های سوریه، مردم این کشور را از مقاومت باز نداشته است. طی این مدت، سوری‌ها با گرسنگی، محاصره در اثر حملات گروه‌های تروریستی و حامیان غربی و منطقه‌ای آن‌ها روبرو شده‌اند، اما هرگز تسلیم خواسته‌های آن‌ها نشده‌اند. 

دولت قانونی سوریه پس از ۱۰ سال جنگ موفق شد که بیش از ۹۰ درصد خاک این کشور را از وجود گروه‌های تروریستی مورد حمایت کشورهای غربی - عربی پاکسازی کند و اکنون تروریست‌های مسلح که از سوی آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند، در استان «ادلب» در شمال سوریه جای داده شده‌اند. 

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش سوریه اتحادیه اروپا آسیای غربی ایالات متحده آمریکا اتحادیه عرب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش سوریه اتحادیه اروپا گروه تروریستی داعش سوریه اتحادیه اروپا آسیای غربی ایالات متحده آمریکا اتحادیه عرب سازمان ملل درگیری ها سوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد