Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوئیس شگفتی مهمی را در یورو 2020 رقم زد تا نگاه ها به سوی این تیم خیره شود

با پخش شدن سرود ملی فرانسه در استادیوم ملی بخارست، ولادیمیر پتکوویچ سرمربی سوئیس مضطربانه کنار زمین منتظر آغاز بازی ایستاده بود. این سرمربی 57 ساله باید تیمش را مقابل حریفی می فرستاد که کیلیان ام باپه، پل پوگبا و کریم بنزما را در اختیار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه انتظار داشتند فرانسه، قهرمان جهان بتواند به راحتی سوئیس را شکست دهد.

با این حال برخلاف انتظارات، ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی تیم ملی سوئیس برای این بازی کاملا آماده بود و این را می توان با دیدن 45 دقیقه نیمه اول بازی دریافت که سوئیسی ها توسط هریس سفروویچ 1-0 پیش افتادند. تعویض های پتکوویچ بسیار ارزشمند بود و حتی با وجود 3-1 عقب افتادن، آن ها تسلیم نشدند و بازی را به تساوی کشاندند. با پیروزی مقابل فرانسه در ضربات پنالتی، سوئیس توانست اولین برد تاریخ خود در مراحل حذفی تورنمنت های بزرگ از سال 1938 را کسب کند و پس از سال 1954، آن ها برای اولین بار توانستند به مرحله یک چهارم نهایی یک تورنمنت بزرگ برسند؛ دستاوردی که برای سوئیسی ها فوق العاده است و این بزرگی کار پتکوویچ و کادر فنی او را نشان می دهد. 

این اولین باری نیست که پتکوویچ یکی از بزرگ ترین بردهای تاریخ یک تیم را رقم می زند. هشت سال پیش، پتکوویچ توانست فاتح یکی از حساس ترین و مهم ترین کوپا ایتالیا های تاریخ شود. در سال 2013، لاتزیو توانست با شکست دادن دشمن دیرینه اش، آاس رم در فینال کوپا ایتالیا قهرمان این رقابت ها شود. پتکوویچ یکی از مهم ترین قهرمانی های تاریخ لاتزیو را کسب کرد و شاید مهم ترین دربی دلاکاپیتاله تاریخ را فتح کرد. گل دقیقه 71 سناد لولیچ، نام پتکوویچ را برای همیشه در باشگاه لاتزیو جاودانه کرد و حتی پس از اخراجش در سال 2014 به دلیل کسب نتایج ضعیف در فصل 14-2013 نیز چیزی از ارزش های او در بیانکوچلستی کم نمی شود.

ولادیمیر پتکوویچ یکی از مهم ترین قهرمانی های تاریخ لاتزیو را کسب کرد

پتکوویچ که سوئیسی - بوسنیایی است، یکی از معدود مربیان غیرایتالیایی شاغل در سری آ آن سال ها بود و شاید همین غیر بومی بودن او باعث شد که لاتزیو بتواند آاس رم را در فینال کوپا ایتالیا شکست دهد. پتکوویچ در مصاحبه با کوریره دلو اسپورت گفته بود در حقیقت میزان اهمیت این بازی برای هواداران را درک نمی کرد و در عوض صرفا تمرکز او قهرمانی در کوپا ایتالیا جهت تضمین کردن سهمیه لیگ اروپای فصل آینده بود! این ناآگاهی به نفع پتکوویچ شد و او توانست با فشار کم تری در یکی از حساس ترین دربی های تاریخ شهر رم، تیمش را برنده کند.

پتکوویچ که از تابستان 2014 هدایت تیم ملی سوئیس را برعهده دارد، قطعا نامش را در تاریخ فوتبال این کشور جاودانه کرده است. سوئیس تحت هدایت پتکوویچ همواره در مراحل حذفی تورنمنت های مهم از جمله یورو 2016 و جام جهانی 2018 حاضر بوده است و حالا با پیروزی مقابل فرانسه به بزرگ ترین دستاورد تاریخ خود رسیده است. سوئیس در یک چهارم نهایی باید به مصاف اسپانیا برود و فرصت رویاپردازی برای آن ها فراهم است. آن ها حتی می توانند به نیمه نهایی برسند. 

به قلم آپولو هایس از فوتبال ایتالیا

اخبار داغ 

فیلم 18+ / رسوایی زن شوهردار و همخوابی مرد متاهل با معشوقه اش برترین های قرن با مهدی پاشازاده؛ روی دست ناصر حجازی نمی آید | کریم باقری نامبر وان است راهکار پرسپولیس برای جذب بازیکن با احتمال بسته شدن پنجره نقل و انتقالات رحمان رضایی در طرفداری: ونتورا مربی خودم بود، می دانستم موفق نمی شود | این ایتالیا می خواهد تاریخ را رقم بزند! منچستریونایتد و دورتموند بر سر مبلغ انتقال جیدون سانچو به توافق رسیدند کاپیتان واقعی مثل گرانیت ژاکا در بازی سوئیس مقابل فرانسه / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ولادیمیر پتکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد

جان کربی در گفت‌وگو با «ای‌بی‌سی» ادعا کرد: آنها [رژیم صهیونیستی] به ما اطمینان داده‌اند تا زمانی که فرصتی برای در میان گذاشتن دیدگاه‌ها و نگرانی‌هایمان با آنها داشته باشیم، به رفح نخواهند رفت.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که برای آتش‌بس موقتی که واشنگتن می‌خواهد حداقل برای ۶ هفته ادامه پیدا کند، همچنان فشار وارد می‌کند.

کربی با اشاره به اینکه «شمار کامیون‌های کمک‌رسانی به شمال غزه در حال افزایش است»، اظهار داشت: آنچه ما به آن امیدواریم، این است که پس از ۶ هفته آتش‌بس موقت، شاید بتوانیم به چیزی پایدارتر دست یابیم.

وی همچنین ادعا کرد: اسرائیلی‌ها شروع به انجام تعهداتی کرده‌اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از آنها خواسته است.

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن مدعی شده است که نمی‌تواند بدون یک برنامه‌ریزی بشردوستانه مناسب و قابل اطمینان،از عملیات [رژیم صهیونستی علیه] رفح حمایت کند.

این در حالی است که بایدن پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد.

رویترز خاطرنشان می‌کند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده قرار است هفته آینده به این منطقه سفر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!