Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت:با ثبت نام بیش از ۴۲۰ هزار نفر در سامانه ثنا ۹۲ درصد از ابلاغ اوراق قضایی در استان یزد به صورت الکترونیک انجام می‌شود که این مسئله استان یزد را در زمره استان‌های پیشرو در این زمینه قرار داده است. خبرگزاری میزان - سعیدرضا پارسائیان، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: دادگستری استان یزد همراه و همسو با دادگستری‌های سراسر کشور، برنامه‌ریزی و تلاش لازم در جهت استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مراجعین را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از مردادماه سال گذشته که موضوع تشکیل پرونده‌ها به‌صورت الکترونیکی و بدون کاغذ ابلاغ شد و در دادگستری کل استان یزد بیش‌از ۱۰ هزار فقره پرونده به‌صورت الکترونیکی و بدون کاغذ در یکسال اخیر تشکیل‌شده است.
پارسائیان در خصوص دادرسی الکترونیک نیز، ابراز داشت: تاکنون تعداد ۱۶۲ اتاق دادرسی الکترونیکی در استان تشکیل‌شده که تعداد ۱۶ عدد از این اتاق‌های دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان آماده و تجهیز شده است.
وی رسالت فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی را تسهیل امور مردم و ارتقاء خدمات به آحاد جامعه ذکر کرد و بیان داشت: یکی دیگر از خدماتی که دستگاه قضایی با استفاده از سامانه‌های خود به مردم داده است، سامانه نوبت دهی است که از زمان آغاز به کار تاکنون برای ۴۴ هزار نفر، نوبت صادر شده است.
معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد، با اشاره به ثبت نام ۳۷ درصد از جمعیت استان در سامانه ثنا، ابراز داشت: با ثبت نام بیش از ۴۲۰ هزار نفر در سامانه ثنا ۹۲ درصد از ابلاغ اوراق قضایی در استان یزد به صورت الکترونیک انجام می‌شود که این مسئله استان یزد را در زمره استان‌های پیشرو در این زمینه قرار داده است.
وی از رضایتمندی ۸۴ درصدی مراجعان به دادگستری خبر داد و گفت: با ثبت نظر بیش از ۵۲ هزار نفر از مراجعین به دستگا قضایی در سامانه نظر سنجی قوه قضاییه، رضایتمندی ۸۴ درصدی مراجعین ثبت و استان یزد جزء استان‌های برتر در حوزه کسب رضایتمندی مردم قرار گرفته است.   بیشتر بخوانید: راه‌اندازی سامانه تجربه‌نگاری قضات و کارکنان قضایی تا پایان تابستان سال جاری انتهای پیام/ برچسب ها: ابلاغ الکترونیکی فناوری اطلاعات دستگاه قضایی یزد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ابلاغ الکترونیکی فناوری اطلاعات دستگاه قضایی یزد دادگستری استان یزد صورت الکترونیک فناوری اطلاعات هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، یوسف خدادادی روز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت حدنگاری در گرمی (مغان) گفت: سال گذشته به طور میانگین برای ۱۹ درصد اراضی زراعی این شهرستان اسناد رسمی صادر شد که امسال به ۳۰ درصد افزایش یافت و تلاش می‌شود تا پایان سال این رقم به ۴۵ درصد برسد.
وی با اشاره به اولویت اجرای قانون حدنگاری در دستگاه قضایی و اهتمام به اجرای دقیق و کامل آن، بیان کرد: پیشرفت‌های خوبی در سایه همکاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط از جمله در بحث صدور اسناد زراعی انجام شده است.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل افزود: اجرای قانون حدنگاری و تثبیت مالکیت موجب شفافیت و پیشگیری از بروز فساد و وقوع جرم می‌شود و در کاهش اختلاف‌های ملکی و میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم نیز بسیار موثر است؛ از این رو موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال تا رسیدن به نتیجه به جد پیگیری می‌شود.
خدادادی گفت: اراده جدی بین مسئولان شهرستان گرمی برای اجرای کامل قانون حدنگاری وجود دارد که انتظار می‌رود در سایه این اراده و انجام هماهنگی‌های لازم، به هدفگذاری‌های ترسیم شده در راستای صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی این شهرستان دست یابیم.
وی با بیان اینکه تصمیم‌هایی نیز در مورد بافت‌های مسکونی گرفته شده است، اضافه کرد: در همین راستا سه هزار و ۴۰۰ فقره پرونده در حال رسیدگی بوده و هماهنگی لازم برای سرعت‌بخشی به صدور اسناد این زمین‌ها انجام شده است.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیشترین مشکل در صدور اسناد اراضی زراعی را کمبود نیروی انسانی واحد‌های ثبتی و نبود اداره ثبت در بخش انگوت عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع در نشست‌های کمیته استانی مطرح می‌شود تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام لازم صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود