Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه آکسفورد یافته‌های خود را در مورد به اصطلاح «همبستگی‌های محافظت» در برابر کووید-۱۹ علامت دار منتشر کردند. به طور بالقوه این امر ابزاری برای سرعت بخشیدن به تولید ایمن واکسن‌های جدیدی است که ممکن است به تنظیم کننده‌ها در ارزیابی قدرت احتمالی هر واکسن کرونای جدید بدون نیاز به داده‌های آزمایش کارآیی فاز سه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان با استفاده از تجزیه و تحلیل مبتنی بر موارد شناسایی شده ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس و داده‌های سیستم ایمنی بدن از نمونه خون داوطلبانی که در آزمایش‌های واکسن آکسفورد در این کشور شرکت کردند، سطح آنتی بادی را در گیرندگان واکسن ۲۸ روز پس از آزمایش دوم مقایسه کردند.

آن‌ها گزارش دادند که سطوح بالاتر عناصر ضد سنبله، ضد RBD IgG و خنثی کننده آنتی بادی با درجه محافظت بیشتری در برابر کووید-۱۹ همراه است که به عنوان یک تست مثبت PCR با حداقل یک علامت مشخص شده است؛ از این داده‌ها برای ساخت مدلی برای برون یابی سطح آنتی بادی مرتبط با درجات مختلف محافظت، ارائه تخمین‌ها برای طیف وسیعی از اثرات واکسن از ۵۰ ٪ تا ۹۰ ٪، با استفاده از سه روش مختلف استفاده شد. مقادیر استاندارد نیز برای ایجاد ارتباط بین آزمایش‌های مختلف ارائه شده است.

این مطالعه همچنین نشانه‌های قبلی را تایید می‌کند که هیچ سطح واحدی در استفاده از سنجش‌های آنتی بادی اتصال دهنده یا خنثی کننده وجود ندارد که محافظت کامل در برابر کووید-۱۹ را فراهم می‌کند. نتایج ارتباط ایمنی بدن را پس از ۲ دوز به محافظت از جمعیت مورد انتظار پیوند می‌دهد، اما نمی‌تواند برای بررسی حفاظت از فردی که واکسینه شده استفاده شود.

پروفسور سر اندرو پولارد، مدیر گروه واکسن آکسفورد و محقق اصلی آزمایش واکسن آکسفورد، گفت: نیاز فوری به افزایش عرضه واکسن برای جهان وجود دارد، اما تولید و تایید واکسن‌های جدید ماه‌ها زمان می‌برد. ما امیدوارم که استفاده از همبستگی‌ها توسط توسعه دهندگان و تنظیم کننده‌ها بتواند روند کار را تسریع کند.

دکتر مرین وویسی، سرآمد آمار در گروه واکسن آکسفورد در دانشگاه آکسفورد، گفت: این نتایج از آنجا که امکان تخمین اثر واکسن را با استفاده از نمونه‌های خون از آزمایش‌های بالینی بسیار کوچکتر از آنچه قبلا مورد نیاز بود، ارزیابی می‌کند، مهم است.

این یافته‌ها برای بررسی همگانی ارائه شده است و محققان امیدوارند که به موقع یافته‌های خود را به طور کامل در اختیار جامعه علمی قرار دهند.

بیشتر بخوانید 

آموزش سلول‌های ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت‌ها

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا آنتی بادی واکسن آکسفورد آنتی بادی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا یزد، جلال علمدار با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب، گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، ۶ هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین مورد آزمون و پایش قرار گرفت.

وی افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب اجرا شده است.

وی ادامه داد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228475 برچسب‌ها استان یزد دروس آزمایشگاهی کیت آزمایشگاهی

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • رولکس ؛ نسخه «چه کسی اهمیت می دهد» (+عکس)
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی