Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعه جدید محققان نشان می دهد احتمال پایین عفونی بودن ناشی از آلودگی کروناویروس در سطوح بیمارستان را تأیید می کند.

به گزارش برنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، «آنجلا هاچکو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «تیم ما برای اولین بار اثبات کرد توالی کروناویروس می‌تواند از وسایل محیطی جمع آوری شده از سطوح بیمارستان شناسایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

تغییر پروتکل‌های تمیزکاری و ICU با آلودگی کمتر ناشی از کروناویروس مرتبط هستند.

این مطالعه نشان داد که با تعیین توالی ژنوم، کروناویروس حتی از نمونه‌هایی که آزمایش‌های PCRشان معمولاً منفی می‌شوند، قابل تشخیص است. نتایج همچنین تأیید کرد که RNA کروناویروس برداشته شده از یک سطح، اگرچه حاوی توالی ژنومی تقریباً دست نخورده بود، اما قابلیت عفونی کردن نداشت. این یافته این فرضیه را پشتیبانی می‌کند که ممکن است سطوح آلوده راه اصلی انتشار بیماری کووید ۱۹ نباشد.

به گفته محققان، تعیین توالی ژنوم در نمونه‌های وسایل سطحی بیمارستان بسیار مهم است. با بدست آوردن دقیق توالی‌های ژنومی ویروسی، محققان می‌توانند منبع را ردیابی کرده و نحوه حرکت عفونت را دریابند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سرپرست تیم بیمارستان توالی ژنوم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما با حضور معاون وزیر بهداشت ، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودرمانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.

در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی افتتاح شد.

برخی از این طرح ها با مشارکت خیران تکمیل شده است .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، گفت: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا در حال انجام است.

به گفته دکتر سعید کریمی بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود. 

معاون وزیر بهداشت این را هم گفت در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده بلکه ۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شده است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟