Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با بیان اینکه در 3.5 سال گذشته تحریم و جنگ اقتصادی آمریکا و شیوع ویروس کرونا ( ویروس ترامپ و ویروس کرونا) مشکلات و سختی های زیادی برای مردم ایجاد کرده است، گفت: مردم باید بدانند که اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز شرایط و وضعیت اقتصادی کشور چگونه بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، تاکید کرد: در یک گزارش تحلیلی کامل همه این موارد محاسبه و مشخص شده است که اگر تحریم و جنگ اقتصادی و کرونا نبود شرایط اقتصادی کشور بسیار بهتر از امروز بود که این گزارش باید منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روحانی افزود: براساس این تحلیل اگر دو ویروس ترامپ و کرونا نبود، امروز رشد اقتصادی بدون نفت کشور 4.1 درصد و رشد اقتصادی با نفت 3.8 درصد بود، تورم امروز 11.5 درصد، نرخ دلار زیر 5 هزار تومان ، رشد سرمایه گذاری 4.7 درصد بود و حجم تولید ناخالص کشور 22 درصد بیشتر از آن چیزی می بودکه امروز شاهد آن هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت برای رفع مشکلات کشور و مقابله با جنگ اقتصادی و کرونا از هیچ تلاش فروگذاری نکرده است، گفت: دولت دوازدهم در مسیر اجرای برجام و لغو تحریم ها هیچ تسامحی روا نداشته و از همه فرصت ها، ساعت ها و دقیقه ها استفاده کرده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود بارها اقدامات ترامپ در خروج از برجام را اشتباه دانسته و بر بی فایده بودن تحریم ها علیه ایران اذعان کرده بود اما جنایت و تروریسم اقتصادی تامپ علیه ایران همچنان ادامه دارد، گفت: اگر بایدن در اجرای برجام ذره ای تسامح کند به رای مردم آمریکا خیانت کرده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما هیچ گاه دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده ایم و فعالیت های هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است، گفت: تهمت ها علیه ایران بی اساس و بی دلیل است و برجام سندی است که نشان می دهد ایران دنبال سلاح هسته ای نیست.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حسن روحانی سلاح هسته ای وزارت نفت تحریم ها وزارت نفت ایران ویروس کرونا حقوق کارکنان صنعت نفت حقوق کارکنان وزارت نفت سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 کرونا نبود جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: مولفه‌های سیاسی، حوزه‌های امنیتی و موضوعات پیرامون آن در مباحث اقتصادی کشور تاثیر دارد، اما مولفه اصلی نیست.

وی توضیح داد: دشمنان ما در پی سال‌ها علاقه‌مند بودند که بگویند که در موقع وقوع جنگ اقتصاد ایران با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و می‌خواستند این موضوع را به شکل اغراق آمیزی بزرگنمایی کنند تا جایی که می‌گفتند حتی نان گیر مردم هم نمی‌آید و مردم باید در صف‌های طولانی نان بایستند.

وی اضافه کرد: دشمنان این موضوع را بار‌ها اعلام می‌کردند که آمریکا آماده حمله است و اگر ایران حتی یک فشنگ به اسرائیل شلیک کند آنها تمام مواضع ایران را می‌زنند؛ این موارد رعب و ترس در مردم ایران ایجاد کرد که بخشی از آن به اقتصاد کشور هم وارد شد به طوری که طبق نظرسنجی‌ها خیلی‌ها نگران مباحث اقتصادی تا امنیتی بودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملیات «وعده صادق» نشان داد که هم هجمه نظامی دشمنان واقعیت ندارد و هم بر موضوعات اقتصادی اثرگذار نیست، پس باید راهکار رفع مشکلات در حوزه اقتصادی را در داخل کشور پیدا کنیم به عبارت دقیق‌تر کلید رفع مشکلات اقتصادی در زمین دیگران نیست و در زمین خودمان است.

پورابراهیمی در عین حال تصریح کرد: البته تحریم‌ها و تهدید‌ها به اندازه خودش اثرگذار است، اما بخش اصلی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و تهدید‌ها نیست. این چیزی است که عملیات «وعده صادق» نشان داد.

وی اضافه کرد: عملیات «وعده صادق» این موضوع را ثابت کرد که جنگ هراسی در اقتصاد کشور تاثیر زیادی ندارد و عملا تمامی نقشه‌های قبلی در ایجاد رعب بر بخش اقتصادی کشور را فرو ریخت البته که نمی‌توان تاثیر تحریم و تهدید بر اقتصاد را نفی کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است