Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن حضور در دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی از این حوزه امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۰ بازدید کرد و در جمع خبرنگاران خبر از کاهش حدود ۳۵ هزار نفری داوطلبان نسبت به سال گذشته داد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در قواعد و ضوابط، سیستم پذیرش و مواد امتحانی هیچ تغییری نداریم و کنکور امسال نیز مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدایی اظهار کرد: همه دستگاه‌های لشکری و کشوری در برگزاری کنکور سراسری کمک کردند و امسال تعداد شهرهای برگزاری آزمون را افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری آزمون‌ها تعداد داوطلبانی که مبتلا به کرونا شدند، خیلی کمتر از آمار جامعه است، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی با دقت و تجربه بیشتر رعایت شد. قبل از آزمون کد ملی داوطلبان را به وزارت بهداشت می‌دهیم و ۱۴ روز بعد از برگزاری کنکور وزارت بهداشت غربالگری می‌کند.

وی درباره کلاهبرداران کنکوری که در هفته جاری دستگیر شدند، گفت: از مجموعه همکاران قوه قضاییه، پلیس فتا، پلیس امنیت، وزارت اطلاعات، دادستانی و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم. برای پیشگیری از مباحث حفاظت آزمون کمیته‌ای تشکیل شد که در آن مجموعه مدیریت دادستانی حضور داشتند.

خدایی تاکید کرد: شگرد اکثریت این افراد کلاهبرداری است و ادعای دسترسی به سوالات دارند که خطاب به داوطلبان می‌گویند ۵۰ درصد مبلغ قبل از ارایه سوالات و برگزاری کنکور و ۵۰ درصد باقیمانده را بعد از کنکور بپردازند.

خدایی افزود: همه کلاهبرداران آن ۵۰ درصد اول را دریافت می‌کنند و بعد ارتباط شان با داوطلبان قطع می‌شود که برخی از این عوامل شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

وی گفت: به داوطلبان اطمینان می‌دهم سوالات کنکور به دلیل ساز و کارهای امنیتی تحت هیچ عنوان امکان انتشار ندارد؛ احتیاجی نیست کلاهبرداران سوال را به متقاضیان خود بدهند چرا که حتی به جلد دفترچه سوالات هم دسترسی ندارند.

به گفته رییس سازمان سنجش، برخی تخلفات موردی در حوزه‌ها رخ می‌دهد و سازمان سنجش با توجه به ضوابط بدون اغماض در زمینه استفاده از موبایل و لوازم الکترونیکی با متخلفان برخورد و و آن‌ها را از جلسه آزمون اخراج می‌کند. حتی اگر داوطلب شاگرد اول باشد، از کنکور محروم می‌شود.

خدایی خطاب به خانواده‌های داوطلبان تاکید کرد که در هیچ کدام از کانال‌ها و شبکه‌های کلاهبرداری عضو نشوند.

انتهای پیام/

علی مجیدی کد خبر: 1101306 برچسب‌ها کنکور سراسری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور سراسری سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: بیش از ۸۴ در صد از داوطلبان شرکت کننده در این آزمون بانوان و حدود ۱۴ درصد آقایان هستند.
این آزمون در ۵ حوزه آقایان و ۱۳ حوزه بانوان برگزار شد که در پایان ۱۶۶ نفر از داوطلبان که حائز بالاترین امتیاز شوند، جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
دوست محمدی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۷ آزمون استخدامی برگزار شده که از طریق این آزمون‌ها ۴ هزار و ۱۸۶ نفر جذب دستگاه‌های اجرای استان شده اند.
به گفته مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال جاری مجوز جذب ۶۷۸ نفر برای دستگاه‌های اجرای اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد