Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، بیمه مرکزی در پی برخی حواشی ایجاد شده درباره یکی از شرکت‌های بیمه‌ و نقش بیمه مرکزی در انتصابات  اعضای هیأت مدیره شرکت‌های بیمه‌ای اطلاعیه‌‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه بیمه مرکزی بدین شرح است:

  نظر به انعکاس/ انتشار مطالبی با موضوع شرکت سهامی بیمه سرمد در برخی از رسانه ها و درج برخی از ادعاها و بعضا اتهامات در خصوص این شرکت، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران  به عنوان نهاد ناظر و حاکمیتی صنعت بیمه به دو دلیل:  

عمل به وظیفه قانونی خود در حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران در چارچوب ماده اول قانون تاسیس و نام بردن از این نهاد در برخی از مطالب منتشر/ منعکس شده
موارد زیر را برای تنویر افکار عمومی اعلام می دارد: 

- یکی از سیاست های تعیین شده سال جاری در راستای تحقق شعار« تولید، پشتیبانی ها و مانع زداییها» تسریع و سهولت در خدمت رسانی به ذینفعان و به حداقل رساندن میزان پاسخگویی به تقاضاها و مطالبات رسیده ازطرف مردم و شرکت های بیمه است، در همین راستا  یکی از این وظایف اعلام احراز و یا عدم احراز تقاضاهای دریافتی برای تصدی مدیران کلیدی شرکت های بیمه در چارچوب آیین نامه شماره90شورای عالی بیمه است، به گونه ای که با برنامه ریزی صورت گرفته مدت زمان رسیدگی به درخواست ها به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 - بیمه مرکزی وظیفه تعیین و معرفی اعضای هیات مدیره شرکت ها را ندارد، بلکه تنها مطابق با قوانین و مقررات، احراز و یا عدم احراز صلاحیت افراد معرفی شده را اعلام می کند.

 - مطابق با بررسی های انجام شده، مصداق عینی و قابل اتکایی برای اثبات برخی از تخلفات اعلام شده در مطالب برخی از رسانه ها در خصوص این شرکت وجود ندارد اما برخی از تخلفات در این شرکت اتفاق افتاده که گزارش آن بصورت مفصل تهیه شده و بطور معمول در کمیته ارزیابی عملکرد مدیران کلیدی شرکت در بیمه مرکزی بررسی خواهد شد.

 - میزان حقوق، مزایا و اضافه کاری های مدیران عامل،  اعضای هیات مدیره، مدیران و حتی کارکنان کلیه شرکت های بیمه ای از طریق مصوبات هیات مدیره ی شرکت ها در مجامع سالانه آنها تعیین و به امضای رییس هیات مدیره شرکت نیز می رسد، باتوجه به اینکه گزارش این مجامع در نهایت به بیمه مرکزی ارسال شده و فرایند های عملیاتی شدن مصوبات بصورت منطقی طی می شود، مشاهده مستندات دریافتی  نشان می دهد که  فارغ از میزان پرداختی اختصاص یافته، تخلف قانونی در پرداخت حقوق و مزایا به مدیران شرکت بیمه سرمد صورت نگرفته است.

در خاتمه از رسانه های معظم انتظار می رود که در تهیه مطالب خود قبل از انتشار/ انعکاس، از صحت و درستی آن مطمئن شوند و تا بررسی کامل و جامعی انجام نداده اند- مانند استناد به اسنادی که ملاحظه تاریخ آنها نشان می دهد که بررسی آنها به ماههای قبل از انعکاس گزارشهای مرتبط با این موضوع بوده است-،  نسبت به درج آنها اقدام نکنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه مرکزی بیمه سرمد هیئت مدیره بیمه سرمد شرکت های بیمه مدیره شرکت بیمه مرکزی هیات مدیره شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس

اولین جلسه هیئت مدیره استقلال برگزار شد.

طرفداری | صبح امروز، شاهد اولین ملاقات رسمی اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال با مالکان جدید این باشگاه بودیم. این نشست که در محل دفتر هلدینگ خلیج فارس برگزار شد، نویدبخش آغاز دورانی تازه برای آبی‌پوشان پایتخت تلقی می‌شود.

در این جلسه، مهدی افضلی، فرشید سمیعی و مهدی حیدرزاده، سه عضو فعلی هیئت مدیره استقلال، به همراه علی خطیر، مدیرعامل این باشگاه، حضور داشتند. طرفین در این دیدار پیرامون مسائل مختلف باشگاه، از جمله برنامه‌های آینده، چالش‌های پیش رو و چشم‌انداز استقلال در فصل‌های آتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

غیبت علی آقامحمدی، چهره نامدار سیاسی و ورزشی، در این نشست از نکات قابل توجه بود. با وجود مطرح شدن حضور وی در هیئت مدیره استقلال در ماه‌های گذشته، او تاکنون در هیچ‌یک از جلسات این هیئت حضور پیدا نکرده است.

گمان می‌رود در آینده نزدیک، دو عضو جدید به جمع اعضای هیئت مدیره استقلال اضافه شوند تا ترکیب نهایی این هیئت به پنج نفر کامل گردد. عبدالعلی علی عسگری، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نیز در این جلسه حضور داشت و بر تعهد مجموعه تحت مدیریت خود به حمایت از استقلال و پیشبرد اهداف این باشگاه تأکید کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی