Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:47:41 GMT

ساخت ۵۰۱ مرکز خدمات جامع سلامت در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۴۴۴۲

ساخت ۵۰۱ مرکز خدمات جامع سلامت در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جواد آقازاده صبح جمعه در آئین افتتاح طرح‌های بهداشت و درمان استان اظهارکرد: یکی از مهمترین وظایف این دانشگاه بالا بردن سطح خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی است که در همین راستا احداث ۵۳۳ مرکز جامع در آذربایجان غربی آغاز شد.

وی افزود: از این تعداد تنها احداث ۳۲ مرکز باقی مانده است که برای تکمیل آنها به ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تأمین تا پیش از پایان این دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با احداث مراکز جدید جامع سلامت شهری و روستایی بیش از ۶۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این مراکز قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۸ درصد از جمعیت استان به ویژه در مناطق خاشیه ای شهر زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی مناسب قرار دارند، اضافه کرد: ۱۶ واحد اسکان پزشکان متخصص در شهرستان‌های محروم استان راه اندازی می‌شود.

آقازاده افزود: این واحدها در شهرستان‌های اشنویه، چالدران، تکاب، شاهین دژ و سردشت و با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اقامت و اسکان پزشکان متخصص احداث خواهد شد، برای احداث این ۲ واحد اقامت پزشکان متخصص در شهرستان اشنویه نیز پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: به دلیل آگاه سازی و فرهنگ سازی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موج چهارم شاهد کاهش میزان فوتی و بستری‌ها بودیم ولی متأسفانه به دلیل عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد ورود به پیک پنجم کرونا در استان هستیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار حدود ۵۳ درصد از مردم استان از ماسک استفاده نمی‌کنند و فاصله گذاری اجتماعی نیز در استان رعایت نمی‌شود اظهار داشت: متأسفانه از هفته آینده طبق پیش بینی‌ها وارد موج پنجم کرونا خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم شرکت در دورهمی و تجمع‌ها بسیار ضروری است.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ نیز افزود: بیش از ۸۵ درصد این افراد در استان واکسینه شدند و مشکلی در واکسیناسیون نداریم و امیدواریم در برخی شهرستان‌ها مانند پیرانشهر و سردشت که مشارکت افراد واجد شرایط در واکسیناسیون کم است شاهد حضور این افراد باشیم.

کد خبر 5248800

منبع: مهر

کلیدواژه: جواد آقازاده دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ایلام شیوع کرونا کنکور سراسری انتخابات 1400 اردبیل عکس استانها اراک مواد مخدر قوه قضاییه آذربایجان غربی خدمات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد