Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره روند بازار طلا و عوامل موثر بر آن طی هفته گذشته توضیح داد: درحالی‌که برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که اونس جهانی با توجه به تورم بالای جهانی روند صعودی خواهد داشت، اما طی چند روز گذشته ارزش فلز زرد تحت تاثیر نوسان رمز‌ارز‌ها بیش از ۱۰دلار تغییر نداشته؛ اما با تاثیر‌گذاری اخبار مربوط به مذاکرات برجام در بازار ارز و صعود دلار به کانال ۲۵هزار تومان شاهد افزایش قیمت طلا و همچنین رشد ۴۰۰هزار تومانی بهای سکه در هفته دوم تیر ماه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: تا اوایل هفته پیش معاملات در بیشتر بازار‌ها همچنان تحت تاثیر انتخابات قفل شده بود، اما در چند روز اخیر داد‌و‌ستد‌ها در حد معمولی شروع شده است؛ ضمن اینکه اخیرا شاهد افزایش تقاضا‌های خرد برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه هستیم که همین موضوع باعث شده حباب سکه طی هفته پیش از حدود ۱۰۰هزار به ۴۰۰هزار تومان برسد.

او ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه تابستان فصل رونق اقتصادی است و همچنین ماه محرم را پیش‌رو داریم، طلا و سکه یکی از بازار‌هایی است که در این مدت می‌تواند دچار رونق و افزایش تقاضا شود.

کشتی‌آرای با پیش‌بینی قیمت‌ها در روز‌های آینده اظهار کرد: فعالان بازار طلا توجه چندانی به اتفاقات سیاسی ندارند اما طبیعتا روند مذاکرات برجام نرخ ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به‌تبع آن قیمت طلا و سکه نیز دچار نوسان خواهد شد؛ بنابراین چنانچه نشانه‌های مثبتی در روند مذاکرات دیده شود، قیمت دلار و در پی آن طلا و سکه کاهش خواهد یافت و با‌لعکس.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا شرایط مناسبی برای خرید طلاست یا خیر؟ تاکید کرد: خرید طلا به عنوان سرمایه‌گذاری در هر شرایطی توصیه می‌شود چرا که اولا این بازار تحت تاثیر نرخ تورم دچار نوسان نمی‌شود و دوما از گذشته تاکنون محل امنی برای حفظ ارزش داریی بوده؛ اما نکته مهم در این بازار بلند‌مدت بودن بازدهی آن است و احتمالا معامله در کوتاه‌مدت منجر به زیان خریداران و فروشندگان شود.

کشتی‌آرای در پایان توصیه کرد: بنابراین بهتر است مردم حتی سرمایه‌های خرد خود را به مصنوعات طلا تبدیل کنند چرا که علاوه بر جنبه زینتی و سود‌دهی، طلا و سکه به دلیل قدرت نقدشوندگی بالا نسبت به سایر بازار‌ها مزیت دارد.

پربیننده ترین دلار کماکان می تازد پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۰تیر/ واکنش بازار ارز به انتصاب کمیجانی قیمت دلار ۱۰ تیر ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۹ تیر ماه۱۴۰۰ فلز زرد صعودی شد / مسیر صعودی فلزات گرانبها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا کشتی آرای تحت تاثیر بازار طلا قیمت دلار طلا و سکه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار