Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، مزدا 3 تیپ 3 با رنو اسکالا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی مزدا ۳ تیپ ۳:

مزدا ۳ تیپ ۳، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم کنترل سرعت ، گرم کن صندلی ، برف پاک کن اتوماتیک با حسگر باران ، چراغ جلو با قابلیت روشن ـ خاموش اتوماتیک اشاره کرد.

معرفی رنو اسکالا:

رنو اسکالا، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده خودکار CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی EURO۴ ، فرمان متغیر برقی ، دارای بالاترین امتیاز استاندارد اروپا ۵ ستاره Euro Ncap ، فعال شدن اتوماتیک فلاشر‌ها در هنگام ترمز ناگهانی ، سنسور هشدار دهنده موانع عقب ، پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن ، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه ، قفل مرکزی اتوماتیک در‌ها هنگام حرکت اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به برف پاک‌کن خودکار مجهز به سنسور باران ، سیستم استارت دکمه‌ای ، سانروف ، فرمان برقی فوق‌العاده نرم ، صندلی‌های چرمی ، گرمکن صندلی‌های جلو ، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس ، آینه‌های جانبی برقی ، چراغ چشمک زن (راهنما) بر روی آینه‌های جانبی ، سیستم کمکی پارک خودرو (سیستم هشدار دهنده موانع عقب خودرو) ، سیستم مدیریت پیمایش ، سیستم کروز کنترل ، سیستم محدود کننده سرعت ، سیستم نمایش میزان باد لاستیک ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ، چراغ‌های زنون همراه با شیشه‌شور چراغ است.

خودرو مزدا 3 تیپ 3 رنو اسکالا کشور سازنده ژاپن فرانسه سال (طراحی) 2004 2009 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 2000سی سی 2000سی سی حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 187 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک خودکار CVT شتاب 0 تا 100 9.1 ثانیه 10.4 ثانیه حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت 195 کیلومتر در ساعت وزن 1340 کیلوگرم 1283 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4490 طول ، 1755 عرض ، 1468 ارتفاع 4295 طول ، 2037 عرض ، 1491 ارتفاع فاصله بین دو محور 2639 میلیمتر 2639 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 11.5 لیتر در هر صد کیلومتر 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 55 لیتر 60 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 2 یورو 4 ترمز و پایداری ABS ABS ، EBA ، ESP کیسه هوا کيسه هواي راننده ، کيسه هواي جانبی ، کيسه هواي سرنشين جلو کیسه هوای جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پرده‌ای ، مجموعا 6 کیسه هوا سیستم صوتی پخش CD و CD changer ، MP3 سیستم صوتی Arkamys، ورودی USB و iPod

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو دور در دقیقه استفاده شده کیلومتر در ساعت نیوتن متر ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار رنو اسکالا مصرف سوخت آن از یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو

بازار خودرو طی یک هفته گذشته همزمان با کاهش قیمت دلار، در مسیر ریزشی حرکت کرد.

به گزارش مشرق، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی یک هفته گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۳۴۶ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۵ میلیون تومان ارزان شد و ۶۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۴۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۸ میلیون تومانی، ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش یافت و ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، در حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۲۰ میلیون تومان گران شده و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)