Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
اعتراض امارات به محاسبه خط پایه تولید در توافق ماه آوریل 2020 در نشست کمیته وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) سبب نیمه‌تمام ماندن نشست این کمیته و همچنین تأخیر در برگزاری هجدهمین نشست اوپک و متحدانش موسوم به ائتلاف اوپک پلاس شده است. اما تولید مبنا چیست که امارات به آن معترض شده است؟ پیش از پاسخ به این پرسش باید گفت که این نخستین باری نیست که امارات به این موضوع خرده گرفته و پیش‌تر نیز در کنار قزاقستان نسبت به این مهم انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولید مبنا چیست؟
وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک در دهمین نشست فوق‌العاده خود در 12 آوریل 2020 (24 فروردین‌ماه 1399) متعهد شدند تولید نفت خود را در سه مرحله کاهش دهند که برای این کاهش، تولید مبنا برای 20 کشور حاضر در این توافق در نظر گرفته شد. خط پایه تولید 18 کشور حاضر در این توافق بر مبنای تولید اکتبر 2018 و برای روسیه و عربستان 11 میلیون تعیین شد؛ این رقم در حالی انتخاب شد که تولید عربستان در ماه اکتبر 2018 برابر با 10 میلیون و 633 هزار بشکه در روز و تولید نفت خام روسیه در اکتبر 2018 برابر با 10 میلیون و 643 هزار بشکه بوده است. پیش‌تر در گزارشی به‌عنوان «عددهای دردساز» در این باره نوشتم.
حال امارات طبق آنچه منابع آگاه اعلام کردند خواستار این است تا تولید مبنا این کشور در توافق کاهش تولید که 3 میلیون و 168 هزار بشکه بر مبنای ماه اکتبر 2018 تعیین شده بود به 3 میلیون و 700 تا 3 میلیون و 800 هزار بشکه برسد. آیا امارات موفق می‌شود به این خواسته خود برسد و دیگران را متقاعد کند یا کوتاه خواهد آمد؟ آیا جدول توافق کاهش تولید که پایان آن طبق توافق اولیه آوریل 2022 تعیین شد دستخوش تغییر خواهد شد؟ آیا قزاقستان هم خواستار تغییر تولید مبنای خود شده است؟ گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه داد.
توافق 23 کشور عضو اوپک پلاس در نشست آوریل 2020 این‌گونه بوده است که در مرحله نخست کاهش تولید روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه‌ در روز برای ماه مه و ژوئن 2020 در دستور کار قرار گرفت، در مرحله دوم برنامه‌ریزی شد عرضه نفت خام به مدت 6 ماه از یکم ژوئیه تا 31 دسامبر سال 2020 روزانه 7 میلیون و 700 هزار بشکه کاهش یابد و در مرحله سوم نیز تصمیم گرفته شد در بازه زمانی یکم ژانویه 2021 تا 30 آوریل 2022 به‌مدت 16 ماه روزانه 5 میلیون و 800 هزار بشکه تولید نفت خام اوپک کاهش یابد.
هجدهمین نشست اوپک و متحدانش موسوم به ائتلاف اوپک پلاس طبق آنچه دیروز (پنجشنبه، دهم تیرماه) اعلام شده بود قرار است عصر امروز (جمعه، 11 تیرماه) برگزار شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تولید مبنا اوپک پلاس هزار بشکه اکتبر 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند

امروز شنبه بار دیگر هزاران مهاجر صهیونیست در نقاط مختلف فلسطین اشغالی از جمله در تل‌آویو و قدس اشغالی در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواهان امضای فوری توافق آزادی اسرا و برگزاری انتخابات زودرس شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد حدود 10 هزار معترض در خیابان بگین منتهی به کریا وزارت جنگ اسرائیل تظاهرات کرده و خواستار امضای توافق مبادله اسرا و برگزاری انخابات زودرس شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تظاهرات در تل‌آویو که با حضور یائیر لاپید رهبر مخالفان برگزار شد، منجر به درگیری بین پلیس و تظاهر کنندگان شده است.

 

.

 

برخی از معترضین نیز با حضور در داخل خیابان ایالون آن را به نشانه اعتراض بستند.

کان هم در این رابطه تاکید کرد علاوه بر تل‌آویو تظاهرات مشابهی در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) هم در حال انجام است.

این تظاهرات با حضور خانواده اسرای صهیونیست که در غزه در اسارت مقاومت قرار دارند، در حال انجام است و نمایندگانی از آنها در جمع معترضین به ایراد سخنرانی پرداختند.

خانواده اسرای صهیونیست در بیانیه‌ای که از همان ساعات اولیه امروز شنبه منتشر شد، تاکید کردند وقت آن فرا رسیده سات که با توافق مبادله اسرا موافقت شود، وقت آن فرا رسیده است تا با عمل نشان دهید که اولویت با ربوده شدگان است، این کار را با موافقت با توافق بازگشت همه آنها به اثبات برسانید، اتفاق نظر وسیعی در رابطه با امضای این توافق وجود دارد که در میان تمام ارکان جامعه به وجود آمده است.

 

.

 

در قیصریه مقر اقامت نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) نیز تظاهرات معترضین با ورود پلیس به خشونت کشیده شد، در آنجا نیز معترضین خواهان برکناری فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودرس شدند.

صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههنظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌هاادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو