Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از مقام‌های اروپایی انتقاد شدیدی به بی توجهی‌های اتحادیه فوتبال اروپا به گسترش ویروس دلتا در جریان بازی‌های قهرمانی فوتبال وارد کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، از آنجایی که هزاران نفر بعد از حضور برای تماشای بازی های فوتبال قهرمانی اروپا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند انتقادها از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه درخواست کرده‌اند شرایطی را ایجاد کنند که شمار تماشاگران در ورزشگاه ها برای باقی مانده بازی های این جام به طرز چشمگیری کاهش یابد.

"سون گیگلد"، از نمایندگان حزب سبز پارلمان اروپا در این باره گفته است: وقتی دولت ها در برابر یک اتحادیه فوتبال که دارای فساد است سر خم می کنند این علامت خوبی نیست.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم موضع یوفا را غیر مسئولانه دانسته است.

در مرحله نیمه نهایی و فینال قهرمانی فوتبال اروپا قرار است حدود 60 هزار تماشاگر در استادیوم محل برگزاری در لندن حضور داشته باشند و یوفا تا کنون به این امر پایبند بوده است.

گیگلد در این باره گفته است که دولت فدرال آلمان نباید تنها به انتقاد صرف از یوفا بسنده کند. وی افزود: دولت باید مسئله حفاظت از سلامت انسان ها را همچنین علیه یوفا به کار ببرد. سیاستمداران نباید در برابر بی مسئولیتی این اتحادیه ناتوان باشند.

وی اظهارات اخیر وزیر کشور آلمان را نشانه ناتوانی قدرت سیاست در برابر یوفا دانسته و تاکید کرد که خطرات این مسابقات برای سلامت افراد کاملا مشخص است.

این سیاستمدار اروپایی همچنین گفت: البته کشورها از ایجاد اختلاف با اتحادیه های فوتبال قدرتمند دوری می کنند. یوفا اکنون مانند یک دولت در دولت است.

"پیتر لیزی"، از کارشناسان بهداشت محافظه کار اروپا هم در این باره گفته است: متاسفانه اکنون ثابت شده است که یورو 2020 عامل محرک کرونا است.

وی افزود: به عنوان مثال در فنلاند شمار مبتلایان قبل ازبرگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا بسیار کم بود، اما بعد از بازی فنلاند مقابل بلژیک در سن پترزبورگ روسیه تعداد مبتلایان جدید در عرض هفت روز به ازای هر 100 هزار نفر از 8.4 به 20.7 رسید.

وی در ادامه گفت: ما همچنین می دانیم که در اسکاتلند هم شمار مبتلایان جدید کرونایی زیادی در ارتباط با این مسابقات ایجاد شده است. مسئولین در فوتبال حرفه ای در دوران پاندمی در مجموع رفتاری مثال زدنی و نمونه نداشتند. آن ها از نظر بهداشتی عملکرد ضعیفی داشتند و این واقعیت وقتی خود را نشان می دهد که می بینیم تست کرونای بسیاری از فوتبالیست های حرفه‌ای در ماه های اخیر مثبت شده است.

"لیزی" همچنین این رویکرد را سیلی محکمی به چهره همه فرهنگیان دانست که همچنان باید در محدودیت زندگی کنند. وی گفت: کودکان و نوجوانانی که ماه ها مجاز به انجام ورزش های تیمی نبودند و حالا دوباره باید نگران باشند که آیا مدرسه بعد از دوران تعطیلات امکان بازگشایی دارد یا نه هم تحت تاثیر این رویکردهای یوفا قرار می گیرند.

این نماینده حزب دموکرات مسیحی پارلمان اروپا از اسپانسرهای آلمانی یورو 2020 خواست بر یوفا اعمال نفوذ کنند. وی در این باره گفت: ظاهرا پول تنها ابزاری است که یوفا آن را می فهمد.

ابراز نگرانی مرکل درباره حضور گسترده تماشاگران در بازی‌های قهرمانی اروپا در لندن ویروس دلتا در اروپا؛ افزایش مبتلایان جدید روزانه به کرونا در اسپانیا

"تیمو وولکن"، سخنگوی سیاست امنیتی حزب سوسیال دموکرات پارلمان اروپا هم اظهارات مشابهی را در این باره داشته و رفتارهای یوفا در جریان جام قهرمانی فوتبال اروپا را غیر قابل فهم ارزیابی کرد.

وی همچنین گفت: یوفا همچنین باید مسئولیت را بپذیرد. خصوصا در برابر ویروس دلتا که به سرعت در این اتحادیه در حال گسترش است. یوفا دنیای بدون کرونایی را برای خود ساخته است.این گونه رفتارها زندگی انسان ها را به خطر می اندازد و می تواند ما را در مبارزه با این بیماری همه گیر به عقب برگرداند.

بسیاری از مقامات اروپایی و آلمانی هم درباره حضور بالای تماشاگران در بازی های مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا ابراز نگرانی کرده و به رویکردهای یوفا در جریان این مسابقات انتقاد وارد کرده‌اند. مرکل هم در سفر به انگلیس و دیدار با نخست وزیر این کشور نگرانی خود در این باره را اظهار کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا قهرمانی فوتبال اروپا باره گفت پارلمان اروپا ویروس دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند