Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل قناعت‌پیشه روز شنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به اینکه «قدمت رسمی بازی‌سازی رایانه‌ای در ایران بیش از یک دهه است» گفت: صنعت بازی سازی ایران با حمایت‌هایی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از گروه‌های تولید بازی انجام داد و جشنواره‌های متعددی که برگزار شد، رونق گرفت.

وی همچنین با اشاره به قابل رقابت بودن بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل با بازی‌های جهانی از بُعد فنی و محتوایی، افزود: بازی‌سازان و کارشناسان تولید بازی‌های رایانه‌ای کشور در سطح بین‌المللی فعال هستند و بسیاری از گروه‌های تولید بازی در کشور پروژه‌های برخی از شرکت‌های خارجی را به سرانجام می‎رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قناعت‌پیشه خاطرنشان کرد: متخصصان همه کشورهای جهان پیش نیازهای فنی و نرم افزاری یکسانی برای تولید بازی دارند اما از نظر ابعاد هنری، زیبایی شناسی، سناریونویسی و کارگردانی یک بازی، فعالان داخلی حوزه بازی‌سازی ایرانی بسیار حرفه‌ای بازی‌سازی را دنبال می‌کنند.

ارائه تسهیلات به برگزیدگان جشنواره رسانه‌های دیجیتال

وی به برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره «بازی‌های رایانه‌ای» یکی از مهمترین قالب‌های دریافت آثار در بخش‌های مختلف است.

معاون مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در عین حال تاکید کرد: از بازی‌های برگزیده جشنواره دوازدهم ملی رسانه‌های دیجیتال‌ کمک‌های مادی، تسهیلاتی و معنوی خواهیم داشت؛ یعنی در کنار جایزه‌ای که تقدیم برگزیدگان می‌شود به آنان برای ادامه فرآیند کارشان وام پرداخت می‌شود و یا اگر برای ارتقای مدل کسب و کاری خود نیاز به مشاوره داشته باشند به آنان مشاوره خواهیم داد.

شاخص‌های داوری بخش بازی‌های رایانه‌ای جشنواره

داور فنی بخش بازی‌های رایانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال افزود: تجربه کابری و محیط گرافیکی جذاب، پشتیبانی از کاربر حین بازی، راحتی کاربر در فضای بازی، راهنمای استفاده از بازی در فرآیند بازی، در دسترس بودن شیوه‌های پرداخت بازی، امنیت و اجرای بازی روی بسترهای نرم افزاری مختلف از شاخص‌های داوری بخش بازی‌های رایانه‌ای این دوره از جشنواره است.

قناعت‌پیشه خاطرنشان کرد: جشنواره رسانه‌های دیجیتال مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از معتبرترین جشنواره‌ها برای معرفی تازه‌ترین دستاوردها در حوزه تولیدات و خدمات فضای مجازی کشور است و کسب و کارهای مرتبط با بازی‌سازی رایانه‌ای با شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و فعالیت خود را محک بزنند.

وی در پاسخ به اینکه « چقدر توانسته‌ایم از بستر بازی‌های رایانه‌ای برای فرهنگ‌سازی و انتقال فرهنگ استفاده کنیم»، تصریح کرد: بسیاری از بازی‌های تولید شده در کشور بر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی ساخته شده‌اند و داستان‌هایی بر اساس حماسه‌ها و اسطوره‌های ایرانی- اسلامی دارند. درگیری حسی و معنایی کاربران حین بازی با این داستان‌ها باعث می‌شود که افراد در فضای بازی با فرهنگ‌مان بیشتر آشنا شوند.

دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در یک نگاه

فرایند ثبت و دریافت آثار دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به عنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیجیتال که همزمان با عید فطر آغاز به کار کرده است، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

«انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی)»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانه‌ای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی»، «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» و «روایت کرونا در فضای مجازی» محورهای اصلی جشنواره امسال هستند.

صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و محتواهای دیجیتال می‌توانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.

برچسب‌ها مرکز رسانه های دیجیتال ارتباطات و رسانه ارتباطات سواد رسانه ای اختصاصی ایرنا رسانه جشنواره ‌های فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز رسانه های دیجیتال ارتباطات و رسانه ارتباطات مرکز رسانه های دیجیتال ارتباطات و رسانه ارتباطات سواد رسانه ای اختصاصی ایرنا رسانه جشنواره های فجر دوازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال بازی های رایانه ای فضای مجازی تولید بازی بازی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم

دریافت 12 MB

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم در حین ترک صحنه عملیات ضد صهیونیستی در شهر رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی با پخش تصاویری از این تصادف افزود که خودروی حامل بن گویر در اقدامی غیرقانونی از چراغ قرمز عبور کرد و باعث بروز سانحه رانندگی شد که بر اثر آن خودرو حامل وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی واژگون شد.

رسانه های رژیم صهیونیستی عصر امروز (جمعه) از مجروح شدن یک شهرک نشین صهیونیست بر اثر حمله با چاقو در شهر رمله خبر دادند و افزودند: در این حمله، یک زن شهرک‌نشین صهیونیست به شدت مجروح شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی عامل این حمله توسط پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند که یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفت.

به گفته این رسانه‌ها، مجری این عملیات به شهادت رسیده است.

دو روز پیش از آن نیز رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در شهر اشغالی قدس خبر داد و اعلام کرد که یک عملیات زیرگیری با خودرو در قدس روی داده و دو نفر زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • خودوری «بن گویر» واژگون شد
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل (+فیلم)
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل
  • واژگونی خودوری «بن گویر»