Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@03:25:19 GMT

بنیانگذار شرکت‌های ویرجین به فضا می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۱۰۶۶

بنیانگذار شرکت‌های ویرجین به فضا می‌رود

شرکت فضایی «ویرجین گلکتیک» اعلام کرد که اولین پرواز فضایی خدمه دار خود را در روز ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) با «ریچارد برانسون»، رییس و بنیانگذار گروه شرکت‌های ویرجین آغاز می کند.

این شرکت گردشگری فضایی تاکید کرد که بیست و دومین پرواز فضاپیمای VSS Unity خود را با خدمه کامل ٢ خلبان و چهار متخصص ماموریت از جمله برانسون آغاز به کار می کند تا  «تجربه فضانوردان خصوصی» را آزمایش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریچارد برانسون یک کارآفرین موفق انگلیسی است که رییس و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین است. او یکی از شخصیت‌های خودساخته محسوب می‌شود که با تکیه بر تلاش و به کارگیری دانش و هوش مالی توانسته است به این حد از ثروت و موفقیت دست پیدا کند.

وی در سال ۲۰۱۲ به عنوان چهارمین فرد ثروتمند جهان شناخته شد.

برانسون گفت: پس از بیش از ۱۶ سال تحقیق، مهندسی و آزمایش، اکنون شرکت ویرجین گلکتیک،  پیشتاز یک صنعت فضای تجاری جدید است، که قرار است فضا را برای بشر باز کند و جهان را برای همیشه تغییر دهد.

شرکت فضایی ویرجین گلکتیک اعلام کرد: محور توجه این پرواز بر ارزیابی کابین مشتری تجاری با خدمه کامل، نمایش شرایط برای انجام آزمایش های تحقیقاتی متمایل به انسان و تأیید برنامه آموزشی در Spaceport America با پشتیبانی از تجربه پرواز فضایی متمرکز خواهد بود.

خلبانان ماموریت VSS Unity، «دیو مکی» و «مایکل ماسوچی» خواهند بود، در حالی که مربی ارشد فضانوردی «بث موزه»، مهندس ارشد عملیات «کولین بنت» و معاون امور دولت «سیریشا باندلا» در خدمه به برانسون خواهند پیوست.

شرکت فضایی ویرجین گلکتیک در ماه ژوئن  اعلام کرد که پس از اتمام پرواز آزمایشی ۲۲ مه، از قانونگذاران آمریکا برای پرواز مشترییان به فضا تأییدیه گرفته  است.

این پرواز همچنین باعث می شود که برانسون قبل از «جف بزوس»، میلیاردر همکار خود  به فضا رود. خبر سفر جف بزوس به فضا پیش‌ تر منتشر شده بود. مقدمات سفر او را شرکت فضاپیمایی خودش به نام «بلو اوریجین»  فراهم کرده است. این شرکت اعلام کرده است که بزوس همراه برادرش و یکی از برندگان مزایده ۲۸ میلیون دلاری این شرکت، ۲۰ ژوییه (۲۹ تیر) راهی فضا می‌ شوند. در این سفر، یک زن فضانورد به نام «والی فانک» که ۸۲ سال دارد هم تیم بزوس را همراهی می‌ کند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویرجین گلکتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش

ایسنا/هرمزگان محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش در سالن پایانه جدید مسافربری فرودگاه کیش به بهره برداری رسید.

 ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پروازها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پروازها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پروازها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران