Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، با گسترش نوع جهش‌یافته ویروس کرونا موسوم به دلتا در استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) که تا پیش از این به عنوان یکی بیمارستان های اصلی زاهدان در حال خدمت رسانی به مردم استان بود حال تبدیل به یکی از مراکز مهم  پذیرش  بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شده است به گونه ای که در این بیمارستان ۴ بخش کرونایی در حال فعالیت است که شامل سه بخش بستری عادی و یک بهش ای سی یو کوویید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بهانه بازدید حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فرصتی پیش آمد تا به نقاط مختلف بیمارستان هم سرزده و با بیماران کرونا و خانواده هایشان صحبت کنم. اکثرا گلایه داشتند که کادر درمان اجازه نمیدهند خانواده به آنان سربزنند، یا اقلام خوراکی را تحویل دهند.

 

برخی از مراجعان از روند کند ترخیص متوفیان از سردخانه بیمارستان گلایه هایی داشتند که باتوجه به داغدار بودنشان که عزیزانشان را از دست داده اند و به تبع آن قطعا از صبوری لازم برخوردار نیستند میطلبید تا در این خصوص پیگیری لازم از مسئولان امر صورت گیرد.

 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نیز همزمان مشغول بازدید از بخش های کرونا بود، گلایه مراجعان را با او در میان گذاشتم در پاسخ گفت: با توجه به  اینکه ترخیص متوفیان بیماری کرونا نیازمند انجام تشریفات خاصی است و باید با نظارت و حضور کارشناسان بهداشت انجام شود و همچنین حمل توسط خودروهای مخصوص صورت میپذیرد و همچنین محدودیت های پذیرشی آرامستان هم باید محورد توجه باشد، ممکن است طولانی شدن روند ترخیص کمی طولانی شود.

 

حسینعلی شهریاری می‌گوید:  تلاشمان را می کنیم با افزایش نیرو این مشکل را حل کنیم اگر چه باید در نظر داشت که خدمت رسانی به بیماران حاضر در بیمارستان جز دغدغه های کادر درمان است.

گلایه طلاب و دانشجویان جهادی برای تغسیل و تدفین بیماران کرونایی

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز از حضور پررنگ گروه‌های طلاب و دانشجویان جهادی برای تغسیل و تدفین بیماران کرونایی خبر داد و به گلایه‌های این نیروهای داوطلب اشاره کرد.

آیت‌الله محامی افزود: نیروهای جهادی هم در دور آغازین فعالیت خود و هم الان، از وضعیت و عدم همراهی و همکاری مسئولان گلایه داشته‌اند و ساختمان جدید تخصیص داده شده را فاقد استانداردهای لازم می‌دانند.

 


 

در فضای مجازی گلایه هایی از کمبود کپسول اکسیژن دربیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان عنوان شده بود، عمادی مسؤول روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) در این زمینه می‌گوید: در این بیمارستان ۸۰ کپسول اکسیژن ۴۰لیتری در شبکه رام، ۱۵۳تا کپسول ۱۰و۲۰و۴۰لیتری، اکسیژن ساز ۱و۵و۶ =۶۰۰لیتری، اکسیژن ساز ۲و۳و۴=۳۰۰لیتری، اکسیژن ساز ۷=۵۰۰لیتری تامین شده است که  در حال حاضر پاسخگو تخت های موجود در بیمارستان است.

گلایه دیگر مراجعین این بود که تست های کرونا از خانواده افراد مبتلا به کوویید انجام نمیشود که بعد از پیگیری متوجه شدیم خانواده ها با مراجعه به مرکز غربالگری میتوانند تست بدهند.

 

در ادامه به مرکز غربالگری سید الشهدا زاهدان هم سر زدم، روند تست ها و حضور مراجعان در این مرکز و سایر مراکز عمل غربالگری در حال انجام است به گونه ای که ساعت کار مرکز سیدالشهدا در سه شیفت از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب در تاریخ چهارشنبه نهم تیرماه جاری، از تعداد ۳۷۶ نفر تست کرونا گرفته شده است.

با توجه به وضعیت بیمارستانهای استان، گلایه کادر درمان از حضور مراجعان درب بیمارستان ها بود که با توجه به آلوده بودن محیط های بیمارستانی قطعا معضلی بزرگ به شمار می آید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز می گوید: در حاضر در استان شاهد ابتلاء سایر گروه های سنی هستیم و 23 درصد مبتلایان به کرونا افراد زیر 30 سال هستند.

سید مهدی طباطبایی عدم رعایت دستورالعمل ها بهداشتی و تغییر رفتار ویروس را از عوامل موثر در افزایش موارد ابتلاء عنوان کرد و افزود: اکنون در استان با یک ویروس جهش یافته روبرو هستیم و این نشان دهنده یک خطر جدیست، کماکان راهکار های اصلی پیشگیری از این بیماری، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب هوا است.

این مسؤول با تاکید بر رعایت قرنطینه معکوس توسط افراد پرخطر گفت: زنان باردار، افراد دیابتی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی و افرادی که از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر این بیماری هستند و به این افراد توصیه می شود در منزل بمانند و در معرض تماس با سایر افراد قرار نگیرند.

وی در خصوص واکسیناسیون جمعیت عمومی افزود: طبق موافقت وزارت بهداشت در حال حاضر صرفا رده سنی بالای ۶۰ سال (متولدین سال ۱۳۴۰و قبل از آن) مشمول دریافت واکسن در استان سیستان و بلوچستان می باشند، از هم استانی های عزیز درخواست می شود برای دریافت واکسن تجمع نکنند و منتظر اطلاع رسانی رسمی باشند.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا؛ با توجه به افزایش تعداد مبتلایان کرونا و به منظور کاهش تردد و پیشگیری از مراجعه و ازدحام جمعیت فعالیت تمامی ادارات، دستگاههای قضایی،نهادها و بانک‌های استان امروز شنبه مورخ دوازدهم تعطیل اعلام شد.

 

گزارش: سهیل معیری

انتهای پیام/3139

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است