Web Analytics Made Easy - Statcounter

استعدادیابی و توجه به ورزش از سنین پایه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مهمی است که در قهرمانان‌پروری تاثیر بسزایی دارد. نمونه‌ای از این سیاست‌گذاری بلند مدت را این روزها با یک افتخار بی‌نظیر در فدراسیون بدمینتون کشور با کسب سهمیه المپیک توسط ثریا آقایی شاهد هستیم. آقایی اولین بانوی تاریخ بدمینتون ایران است که توانسته سهمیه المپیک کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش برنا، فدراسیون بدمینتون ایران از زمان ریاست محمدرضا پوریا با استعدادیابی و برنامه‌ریزی بلندمدت توانست به کشف قهرمانانی نائل شود که در ورزش ایران، آسیا و حتی جهان بی نظیر باشند. کسب سهمیه المپیک توسط ثریا آقایی نه تنها یک دستاورد برای بدمینتون ایران بلکه دستاوردی برای بدمینتون غرب آسیا و آسیای میانه نیز می‌باشد.

محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمنیتون ایران حضور ثریا آقایی در المپیک را علاوه بر استعداد و مهارت وی حاصل برنامه‌ریزی بلندمدت این فدراسیون و نتیجه استعدادیابی دانست که بیش از 10 سال پیش در این فدراسیون آغاز شده است.

پوریا در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: کسب سهمیه المپیک توسط ثریا آقایی دور از انتظار نبود. وی جزوِ 43 بدمینتون‌باز برتر جهان و بهترین بدمینتون‌باز ایران در رنکینگ جهانی است. آقایی چندین سال در کمپ آسیایی حضور موفقی داشت و دو سال نیز در کمپ جهانی بود. این اتفاق قابل پیش بینی و برنامه ریزی شده بود. این سهمیه می توانست چهارسال پیش به دست بیاید ولی متاسفانه آسیب دیدگی آقایی در مسابقات نیجریه شانس حضور زودتر در المپیک را از بدمینتون ایران گرفت.

وی ادامه داد: از زمان ریاست بنده در فدراسیون بدمینتون تمرکز و برنامه بر روی استعدادیابی بوده است. ثریا آقایی از رده خردسالان کشف شد و همان زمان استعداد خاص وی در این ورزش مشهود بود. بنابراین با برنامه ریزی مستمر و تخصصی فدراسیون و همچنین حمایت های خانواده به آنچه شأن خود و بدمینتون ایران بود رسید.

100 میلیون تومان پاداش به آقایی

رئیس فدراسیون بدمینتون افزود: باتوجه به مصوبه ی هیئت رئیسه فدراسیون در سال 98 هر بازیکنی که موفق به کسب سهمیه المپیک شود مبلغ 100 میلیون تومان هدیه خواهد گرفت. قطعا در مورد خانم آقایی این مصوبه اجرایی خواهد شد.

پوریا درخصوص اهمیت کسب این سهمیه گفت: بعد از 50 سال از تاریخ تاسیس این فدراسیون سهمیه بانوان برای ایران به دست آمده است. این دومین سهمیه بدمینتون ایران است. سهمیه قبل را کاوه محرابی که البته در اروپا بود برای المپیک 2008 به دست آورد.

وی با اشاره به بی نظیر بودن این اتفاق در آسیای میانه و غرب آسیا آن را آغاز راهی برای حضور بیشتر بدمینتون بازان ایران در عرصه های بین المللی دانست و گفت: حضور آقایی بعنوان اولین بدمینتون باز زن ایران در المپیک نه تنها برای بدمینتون‌بازان ایران بلکه برای آسیا و حتی جهان یک انگیزه است. ما از زمان کسب این سهمیه پیام های تبریک بسیار به ویژه از سوی معاون فدراسیون جهانی بدمینتون و رئیس کنفدراسیون آسیا داشته ایم که علاوه بر تبریک، برنامه‌ریزی ما را مورد تایید قرار دادند.

وی ابراز امیدواری کرد که ثریا آقایی با توجه به توانایی و انگیزه اش حضور چشمگیر و موفقی در المپیک داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیا جهان المپیک ایران بدمینتون رئیس فدراسیون روابط عمومی پیشکسوتان آسیب دیدگی خانواده هیئت رئیسه معاون بدمینتون فدراسیون بدمینتون کسب سهمیه المپیک بدمینتون ایران برنامه ریزی ثریا آقایی بی نظیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم

به گزارش خبرنگار مهر، «موریس موتا پائز» سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران هفته گذشته به ایران آمد تا تمرینات ملی‌پوشان را از نزدیک زیر نظر بگیرد. مسابقات لیگ ملت‌ها آخرین فرصت بلندقامتان ایران برای کسب سهمیه در المپیک پاریس است.

پائز صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که به میزبانی کمیته ملی المپیک برگزار شد، ضمن تشریح برنامه هایش، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

می خواهیم مهمترین اتفاق را رقم بزنیم

پائز در ابتدای این نشست خبری گفت: خیلی خوشحال هستم که در ایران حضور دارم. به تازگی کار را شروع کردم، همکاری نزدیک با مرادی دارم که این موضوع اهمیت زیادی دارد. ما با قلب و عشق تمام توان خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم در این تابستان به مهمترین اتفاق که آن هم کسب سهمیه المپیک است، برسیم.

متن صحبت های سرمربی تیم ملی والیبال در این خبر کامل می شود...

کد خبر 6090201 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند