Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرود بذرافشان شهردار منطقه پنج شیراز در بازدید از پروژه‌های شاخص شهرداری منطقه ۵ شیراز، گفت: اقدامات چشمگیری در حوزه گسترش سرانه فضا‌های فرهنگی و ورزشی در این منطقه صورت گرفته که نقش ارزنده‌ای در محرومیت زدایی و ایجاد ارزش افزوده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این که این طرح‌ها مبتنی بر مبانی انسان محوری هستند، افزود: این محور یکی از مناطق کمتر برخوردار در شهر شیراز به حساب می‌آمد و اینک با اجرای پروژه‌های فرا منطقه‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی که مورد استقبال گسترده اقشار مختلف جامعه قرار گرفته دیگر نمی‌توان از منطقه پنج به عنوان یک منطقه محروم با سرانه تفریحی ناچیز نام برد.

بذرافشان با تشریح مشخصات پروژه بوستان مطالعه، اظهار کرد: ایجاد فضای مناسب جهت مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد مکان مناسب عمومی با رویکرد توسعه فضای سبز و محیط مناسب جهت پیاده روی و پر کردن اوقات فراغت از جمله اهدافی بود که در تعریف این پروژه نقش داشت.

این مقام عالی شهرداری شیراز در ادامه اظهار داشت: تخصصی شدن بوستان‌های منطقه ۵ یکی از رویکرد‌های اصلی در احداث فضای بوستان‌ها است که در این پروژه نیز فضای ویژه‌ای برای مطالعه پیش بینی است. این ویژگی بوستان مطالعه را از بسیاری پارک‌های شیراز متمایز می‌کند.

شهردار منطقه پنج با اشاره به مشخصات اجرایی این پروژه که در بلوار گفتار قرار دارد، گفت: مساحت این پروژه ۹ هزار متر مربع است که فرآیند اجرایی و تکمیل آن یکسال به طول انجامید و بیش از ۷۱ میلیارد ریال جهت ساخت آن هزینه شده است. 

بذرافشان با اشاره به ویژگی‌های طراحی این پروژه گفت: در این پروژه در فضایی بالغ بر ۲۰۰ مترمربع برای کتابخانه و مخزن کتاب پیش بینی شده است. همچنین این پارک دارای ظرفیت‌هایی نظیر سالن شطرنج، آمفی تئاتر روباز، ست بدنسازی و وسایل بازی کودکان و فضای مناسب جهت سالمندان پیش بینی شده است تا بهره وری مطلوب تری از این فضا صورت گیرد.

این مقام مسئول از توسعه بوستان مطالعه در آینده خبر داد و افزود: یکی از فاکتور‌های مدنظر در منطقه ۵ تخصصی شدن و موضوعی بودن فضای پارک هاست که بوستان مطالعه اولین پارک موضوعی است که در این منطقه ساخته شده است. همچنین با بهره برداری از این پروژه‌ها در سطح مناطق یازدگانه شهرداری منطقه پنج از نظر سرانه فرهنگی ورزشی بالاترین میزان را نسبت به سایر مناطق خواهد داشت.

او با بیان این که تمامی پروژه‌های شاخص در این محور با مطالعات و نیازسنجی از شهروندان تعریف می‌شوند، اظهار داشت: پیست موتور سواری بوستان مادر با تمامی استاندارد‌های مورد نیاز این ورزش پرجنب و جوش طراحی و اجرا می‌شود که می‌تواند نقش تاثیر گذاری در پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و به ویژه قشر جوان داشته باشد.

بذرافشان با تشریح مشخصات این پروژه، افزود: مساحت این پیست ۲هکتار است و این مجموعه شامل ساختمان اداری، اتاق داوران، تعمیرگاه، جایگاه تماشاچیان با ظرفیت ۲ هزار نفر و سایر امکانات مورد نیاز است. باتوجه به ظرفیت‌هایی که برای این پیست تعبیه شده می‌توان در سطح ملی میزبان مسابقات موتور سواری بود.

او در بازدید از روند اجرای پیست موتورسورای پارک ورزش‌های تخصصی مادر واقع در بلوار احمد بن موسی (ع)، افزود: یکی از ویژگی که این پیست تخصصی موتور سورای این است مکان مناسب و استانداردی برای تخلیه انرژی جوانی فراهم کرده و پاسخگوی نیاز‌های قشر جوان برای انجام حرکت‌های نمایشی و ورزشی موتور سورای است. مکانی که با توجه به اهمیت ایجاد محیطی امن برای انجام نمایش‌های موتورسورای از سوی شورای ترافیک استان برای بهره برداری سریع‌تر آن در حال پیگیری است.

شهردار منطقه ۵ شیراز با بیان این که این پیست به‌صورت استاندار طراحی و اجرا می‌شود، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت و احداث این پیست موتور سورای بیش از ۴۵ میلیارد ریال است و پیش بینی میشود طی یک ماه آینده این پروژه ورزشی افتتاح شود.

او با تاکید بر این مطلب که پروژه‌های احداثی در این منطقه موضوعی و منطبق بر نیاز‌های شهروندان هستند، گفت: کلنگ زنی پروژه پارک و فرهنگسرای عرفان در تیرماه پارسال اعتباری بیش از ۵۹ میلیارد ریال در مدت یکسال انجام شد و مصالح مورد استفاده از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

بذرافشان با اشاره به فرهنگسرای مجهزی که در پارک عرفان احداث شده است، افزود: این فرهنگسرا در ساختمانی دو طبقه با ۱۲۰۰ متر زیربنا شامل کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق ورزش و اتاق مشاوره احداث شده است و بعد از افتتاح رسمی مورود بهره برداری قرار می‌گیرد.

او افزود: فعالیت‌ها و پروژه‌هایی که در سطح این منطقه اجرا شده است همگی با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندی هستند و صرفا رویکرد سخت افزاری ندارند. در مسیر طراحی هر یک از این طرح‌ها تلاش داشیم تا طیف متنوعی از فعالیت‌ها را مدنظر قرار دهیم. همچنین پروژه‌های فرهنگی و ورزشی به دلیل ویژگی فرا منطقه‌ای می‌تواند خدمات مجموعه شهرداری شیراز را پوشش می‌دهد.

بوستان دو هکتاری ورزش و تفریحات سالم در بلوار ابوذر غفاری از دیگر پروژه‌های مورد بازدید بود که شهردار منطقه پنج به تشریح مشخصات این این طرح‌ها پرداخت و گفت: این بوستان در اسفندماه پارسال کلنگ زنی شد و شامل چند مجموعه ورزشی همچون زمین والیبال، فوتبال، ورزش‌های همگانی و بدنسازی، مسیر دوچرخه سواری و زمین پینگ پنگ و شمار دیگری از ورزش‌ها است.

بذرافشان ادامه داد: همچنین در این پروژه ۶ هزار متر مربع فضای کفسازی و ۹ هزار متر مربع فضای سبز پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۵ شیراز بیان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته درصد هستیم تا فاز اول این بوستان که مساحتی بالغ بر یک هکتار دارد را طی یکماه آینده به اتمام و بهره برداری برسانیم.

به گفته بذرافشان قرار داد اولیه پیمانکار برای اجرای این پروژه بیش از ۲۲ میلیارد ریال است که این پروژه به لحاظ اعتبار ریالی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مناطق است.

مجموعه ورزشی زنده یاد مهران اعتمادی که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره یکی از شهرداران شیراز نامگزاری شده از دیگر پروژه‌هایی بود که در این روز مورد بازدید قرار گرفت. این مجموعه ورزشی در مجاورت مجموعه پارک مطالعه با۱۴۰۰ متر مربع مساحت شامل یک سالن توپی و یک سالن غیر توپی و فضای رختکن و سکوی تماشاگران با رعایت استاندارد‌های ورزشی و کیفیت کاری بالا با اعتبار بیش از ۷۲ میلیارد ریال احداث شده است.

شهردار منطقه ۵ شیراز در این زمینه گفت: توزیع عادلانه مکان‌های ورزشی و رفاهی در سطح منطقه و افزایش سرانه فضا‌های ورزشی و ساخت مکان‌های مناسب جهت اوقات فراغت شهروندان از جمله اهداف مهم اجرای این پروژه است. بوستان محله‌ای ریحان با مساحت ۵ هزار مترمربع در بلوار قائم و اعتبار بیش از ۲۸ میلیارد ریال با هدف توسعه مکان‌های ورزشی و افزایش سرانه فضا‌های ورزشی در حال ساخت است.

شهردار منطقه پنج شیراز با شاره به فعالیت ضایعات فروشان در این منطقه، بیان کرد: باتوجه به شناسایی ۵۰ واحد در سطح این منطقه، اقدامات لازم برای جمع آوری و پلمب در دستور کار است.

بذرافشان در این رابطه افزود: پروژه پیاده راه سلامت بلوار حضرت احمدابن موسی (ع) مسیر پیاده و دوچرخه سواری طراحی شده و در فواصل مختلف طراحی آبنما، فضای سبز و فضای بازی کودک و و مواردی از این دست پیش بینی شده است.

شهردار منطقه پنج بیان کرد: بهسازی فضای شهری و توسعه مسیر پیاده روی در جهت ایجاد مسیر‌های مناسب ورزش و پیاده روی شهروندان سطح منطقه از جمله اهداف اصلی اجرای این پروژه است. مسیر دوچرخه سواری این پیاده راه با یک پل هوایی به پارک مادر متصل می‌شود و فاز اول این پروژه ۱۴۰۰ متر مربع است که طی یکماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

این مقام عالی شهرساز گفت: بودجه عمرانی این منطقه بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان است و این اعتبار برای طراحی و اجرای ۱۰ پروژه شاخص شهری و ۵۰ پروژه کوچک مقیاس در نظر گرفته شده است که در روز‌های آتی شاهد بهره برداری از تعداد زیادی از آن‌ها خواهیم بود.

بذرافشان با اشاره به نقش اقدامات زیر ساختی در ارتقای کفیفیت زندگی شهروندان ساکن در منطقه و ایجاد ارزش افزوده املاک افزود: در مدت یکسال گذشته با اقدامات انجام گرفته و کلنگ زنی و بهره برداری پروژه‌های مختلف شاهد استقبال و ورود بخش خصوصی در این منطقه برای سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز هستیم.

او، میزان تحقق درآمد پیش بینی شده منطقه ۵ را بیشتر از مبلغ مصوب اعلام و تاکید کرد: جزو اولین مناطقی هستیم که در آمد کسب شده بیشتر از میزان پیش بینی شده است و به‌طور میانگین بیش از ۱۵۰ درصد تحقق درآمد داشته ایم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج بودجه عمرانی شیراز شهردار منطقه پنج پیش بینی شده بوستان مطالعه منطقه ۵ شیراز میلیارد ریال بهره برداری مناسب جهت هزار متر متر مربع پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود