Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  سعید معصومی شهردار منطقه هفت شیراز از افتتاح ۴ پروژه تفریحی، تاریخی و ورزشی در منطقه هفت خبر داد و  گفت: افتتاح پارک میدان گل‌سرخ، فاز اول منظر فضای سبز خلیج فارس و همچنین آغاز عملیات عمرانی تم پارک ورزشی و مجموعه تاریخی قصر ابونصر در منطقه هفت شهرداری شیراز انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پارک گل‌سرخ به مساحت ۹ هزار متر مربع با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال با اجرای فضای سبز، تراس بندی، جدول گذاری، آبنما، احداث پارکینگ، احداث سرویس بهداشتی، نصب آلاچیق، مسیر‌های پیاده روی، تجهیز شدن به انواع مبلمان و نصب وسایل بازی کودکان با هدف تکمیل کننده بهسازی پیرامون میدان الله و افزایش سرانه فضای سبز و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در شمال شرقی میدان الله احداث شده است.

شهردار منطقه هفت تصریح کرد: منظر فضای سبز خلیج فارس نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با احداث محوطه سازی، فضای سبز، نصب آلاچیق، آبنما، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، ایجاد سرویس بهداشتی، احداث مسیر دسترسی ۲۲ متری، طراحی هندسی بولوار کوثر به خلیج فارس و نصب انواع مبلمان شهری با هدف زیباسازی ورودی شرقی شیراز، افزایش سرانه فضای سبز و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان احداث شده است.

این مقام مسئول ادامه داد:  علاوه بر احداث پارک‌ها و منظر فضای سبز در شهرداری منطقه هفت اقدامات بسیار مناسبی نیز در خصوص ورزش در سطح منطقه در حال انجام است که می‌توان به احداث تم پارک بولوار سلحشوران به مساحت ۴۰ هزار متر مربع اشاره کرد که در این پارک مجموعه ورزشی محوطه ورزشی صبحگاهی، مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری، پیست دوچرخه سواری نمایشی (BMX)، پیست ماشین‌های کنترلی (RC CASE)، زمین والیبال، بسکتبال، تنیس، بدمینتون، زمین ورزش‌های ساحلی شامل والیبال و فوتبال ساحلی، زمین مینی گلف، اسکیت، زمین پارکور، تیراندازی با کمان، کلیس تنیکس، صخره نوردی، ادونچر پارک و زمین بازی کودکان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

معصومی با بیان این مطلب که قدیمی‌ترین بنای تاریخی شیراز از جمله قصر ابونصر و برم دلک تبدیل به سایت گردشگری، تاریخ و تفریحی می‌شود، افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه هفت در حوزه گردشگری، وجود ۲ اثر تاریخی مهم قصر ابونصر و برم دلک است که متعلق به دوره ساسانیان است و در واقع قدیمی‌ترین اثر تاریخی جلگه شیراز محسوب می‌شود که احیا و مرمت این مجموعه تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری منطقه هفت شهرداری شیراز پروژه تفریحی تاریخی و ورزشی منطقه هفت فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

شهردار سنندج از کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست مدیران و معاونان شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر ۳ مبنای امور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای آن‌ها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم سازیم. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب انجام شده است که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما این‌ها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. رشیدی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، ادامه داد: همگام‌سازی و به‌روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته که قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی و کاهش فساد اداری خواهد بود. وی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. رشیدی افزود: در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز طی سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، گفت: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. شهردار سنندج اضافه کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سال جاری انجام خواهیم داد. کد خبر 748851

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد