Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن نصرپور روز شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رادیو سراسری زیارت افزود: از ۹۰۰ اثر دیگر نیز ۴۵ درصد آثار مردمی و ۵۵ درصد آثار همکاران برنامه ساز سازمان صدا و سیما در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به میزان تولید سالانه رادیو زیارت که در سال گذشته به میزان سه هزار و ۳۱ ساعت بود، میزان آثار ارسالی از سوی همکاران بسیار قابل توجه و محل بررسی و رقابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: رادیو زیارت به عنوان تنها رسانه تخصصی زیارت در کشور در سال ۱۳۹۶ به صورت آزمایشی راه اندازی شد و پخش برنامه های آن به صورت رسمی و شبانه روزی از سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

وی افزود: با هدف بهره برداری از تجربیات موفق برنامه های معارفی و غنی سازی محتوای تخصصی برنامه سازان پیرامون بازنمایی خردمندانه فرهنگ زیارت، به برگزاری جشنواره سراسری رادیو زیارت با محورهای چهارگانه دین، اخلاق، امید و آگاهی و کشف نو آوری های افراد خلاق پرداخته‌ایم. 

نصرپور ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ جشنواره در ۶ بخش آثار نمایشی، برنامه های ساده و ترکیبی، خبر، موسیقی و نغمات، پژوهش و نویسندگی و فضای مجازی طراحی شد.

وی گفت: با این حال بعد از گذشت سه سال از فعالیت رادیو زیارت، نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت قرار است با یک سال تاخیر ناشی از شیوع کرونا، اجرایی شود و برنامه سازان و دست اندرکاران تولیدات محتوایی در حوزه زیارت، در رقابتی گسترده و حرفه ای، آثار خود را در قالب های گوناگون ارائه کنند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: مراسم پایانی این جشنواره ۱۷ تیر ماه امسال در تالار همایش های بین المللی صدا و سیما در مشهد با حضور مقامات کشوری و استانی و هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت رادیوهای برون مرزی فعال در تهران در صورت نیاز، برنامه ریزی برای برنامه هایی به زبان های اردو، تاجیکی، دری و عربی در حوزه زیارت اهل بیت (ع) در دستور کار رادیو زیارت قرار خواهد گرفت.

نصرپور گفت: پخش رادیو زیارت از طریق امواج FM و پوشش حدود ۲۵ درصد کشور از جمله تهران بزرگ، شهرهای زیارتی مشهد، قم و شیراز و همچنین بجنورد و بیرجند از جمله نقاط ضعف این رادیوی سراسری است که رادیو نمای فعال رادیو زیارت و پخش از طریق تلویزیون های دیجیتال در سراســر کشــور و حضور موثر در اپلیکیشــن "ایران صدا" تا حدودی این ضعف را برطرف کرده است.

برچسب‌ها صدا و سیما مشهد حرم امام رضا رادیو زیارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما مشهد حرم امام رضا صدا و سیما مشهد حرم امام رضا رادیو زیارت رادیو زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود