Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام وزارت بهداشت ایران، در ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به رقم سه میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۷ نفر رسید.از سوی دیگر با ۱۱۱ مورد فوتی جدید مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا اذعان داشت که مسائلی چون انتخابات شیوع کرونا را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «در انتخابات شوراها طبق گزارش‌های رسیده مهمانی‌هایی که می‌دادند و سفره‌هایی که می‌انداختند متناسب با پروتکل‌ها نبوده است.»انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا روز ۲۸ خرداد در سراسر ایران برگزار شد و همزمان انتخابات دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگان نیز در برخی از حوزه‌ها انجام شد.

حسن روحانی تاکید کرد که همه مقرراتی که برای مناطق قرمز، زرد و نارنجی پیش‌بینی شده است باید عمل شود.این موج پنجم کرونا است که ایران را در بر می‌گیرد. موج چهارم کرونا پس از پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در ایران آغاز شده بود.رئیس دولت دوازدهم همچنین درباره واکسیناسیون گفت که پول کوواکس پرداخت شده است و قرار بود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز را تحویل دهند اما از آن قولی داده‌اند عقب هستند. وی ابراز امیدواری کرد که اگر مابقی واکسن‌های در سبد کوواکس برسد می‌تواند کمک کند.حدود ۱۰ روز پیش رضا اردکانیان، وزیر نیرو اعلام کرد که از طریق منابع ارزی موجود در بانک تجارت عراق، مبلغ ۱۱۵ میلیون فرانک سوئیس به حساب بانک سوئیسی برای دریافت ۱۶ میلیون دُز واکسن کوواکس واریز شده است.

آقای روحانی اعلام کرد که تنها ۶۹ درصد پروتکل‌های بهداشتی در کشور مراعات می‌شود: «این بسیار کم است. چند هفته قبل که رعایت پروتکل ها ۷۸ درصد اعلام شده بود گفتیم کم است و باید به ۹۰ درصد برسد اما الان متاسفانه به ۶۹ درصد رسیده است شرایط ما بسیار سخت است.»علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تصریح کرد که گونه دلتا ویروس کرونا در کل کشور پیدا شده است. وی افزود: «با توجه به اینکه قدرت سرایت این ویروس بسیار بالاست، می‌تواند میزان همه‌گیری، بستری و ابتلا را بیشتر کند.»وی با ارائه آماری اعلام کرد که در حال حاضر ۹۲ شهر در وضعیت قرمز، ۱۸۳ شهر نارنجی و ۱۷۳ شهر هم زرد است.وی درباره وضعیت تهران و سیستان و بلوچستان گفت: «۱۰ شهر استان تهران یعنی اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک درگیر شده است. همچنین ۱۰ شهر استان سیستان و بلوچستان درگیر است که تقریبا سراسر استان می‌شود.»

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است