Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مراتب ثبت هفت اثر در فهرست میراث طبیعی ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار یزد ابلاغ شد.
به گزارش آریا و به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ در نامه آقای علی‌اصغر مونسان به آقای محمدعلی طالبی آمده است:
 «در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه 1382 و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد 1384 به شماره 26975/ت 32915ه، هیأت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ «منظر طبیعی دامگاهان مهریز» واقع در استان یزد، شهرستان مهریز، بخش مرکزی، شمال دهستان تنگ چنار مهریز، 18 کیلومتری شمال روستای تنگ چنار پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 831 مورخ 99/12/3 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.»
 همچنین آقای مونسان در شش نامه مشابه و جداگانه دیگر ثبت ملی شش اثر طبیعی ملی را به استاندار یزد ابلاغ کرده است که عناوین آثار و نشانی و مشخصات ثبت ملی آن‌ها عبارت است از:
 1. «منظر طبیعی آأرشک مهریز» واقع در شهرستان مهریز، بخش مرکزی، شمال تنگ چنار مهریز، 16 کیلومتری شمال روستای چنار به شماره 689 مورخ 98/12/7،
2. «دشت ریواس» واقع در شهرستان مهریز، بخش مرکزی، قسمت جنوبی دهستان ارنان مهریز، 18 کیلومتری جنوب روستای علی‌آباد چهل گزی به شماره 690 مورخ 98/12/7،
3. «درخت چنار کهنسال نصرآباد» واقع در شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان پیشکوه، روستای نصرآباد، به شماره 827 مورخ 99/12/3،
4. «غار نباتی ندوشن» واقع در شهرستان تفت، بخش مرکزی، قسمت غربی دهستان نصرآباد، به شماره 826 مورخ 99/12/3،
5. «درخت شاه توت کهنسال روستای میرهاشم» واقع در شهرستان تفت، بخش نیر، دهستان زردین، روستای میرهاشم، به شماره 829 مورخ 99/12/3،
6. «غار دوسر» واقع در شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان تنگ چنار، 40 کیلومتری روستای هلی آباد چهل‌گزی به شماره 830 مورخ 99/12/3.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اثر طبیعی استاندار یزد واقع در شهرستان شهرستان مهریز میراث طبیعی طبیعی ملی بخش مرکزی مورخ 99 12 3 تنگ چنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی

علی حجتی‌پور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان بیش از ۴۹۳ هزار مشترک است که در حال حاضر ۶۶۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی با بیان اینکه ۴۶۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در سال گذشته انجام شد و هم اکنون هشت هزار و ۳۷۴ کیلومتر شبکه‌گذاری در استان وجود دارد، عنوان کرد: بیش از ۱۶ هزار و ۹۰۰ مشترک سال گذشته در شبکه گازرسانی قرار گرفتند که معادل ۱۱ درصد کل سنوات قبل از این دولت بود.

حجتی پور اضافه کرد: گازکشی به ۲۰۶ واحد صنعتی استان قزوین در سال گذشته نیز با هدف تامین انرژِی تولیدی سبب شد تا شمار مشترکین صنعتی استان به چهار هزار و ۳۰ واحد برسد.

به گفته این مسئول، گاز مصرفی استان در سال گذشته حدود پنج میلیارد متر مکعب بود که از این مقدار سهم نیروگاه شهید رجایی ۲ میلیارد و ۶۸ هزار متر مکعب است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه ابلاغی ریاست جهوری در سال گذشته برای لوله‌کشی رایگان گاز منزل حدود ۴۶۰ مددجو با صرف حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اقدام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از یک هزار و ۱۵۰ اشتراک پذیری رایگان برای مددجویان نهاد‌های حمایتی صورت گرفته که تعداد مددجویان خدمت گرفته از مجموعه را به بیش از ۶ هزار ۹۰۰ نفر می‌رساند.

حجتی پور همچنین اضافه کرد: در سال گذشته ۴۵۲ واحد موتورخانه با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار نیز در سطح استان بهینه‌سازی شده که یکی از دستاورد‌های مهم در حوزه مصرف بهینه انرژی محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: گازرسانی به شهرک نودهک با بیش از ۹۵ میلیارد ریال، شهرک عظیمیه بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال، شهرک صنعتی کوهین و اجرای خطوط تقویتی ۲۰ اینچ البرز و قزوین به ترتیب و بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار از مهم‌ترین اقدامات شرکت گاز استان در سال گذشته بود.

حجتی پور همچنین طرح‌های طراحی و ساخت دستگاه عیب‌یاب پوشش pcmx، طراحی و ساخت کنتور بر پایه نوسانگر سیالی، پروژه تجاری‌سازی نشت‌یابی با پهپاد، پروژه مطالعه و بررسی تکنولوژی نوین صنعت گاز، تجاری سازی ۲۲ محصول فیلتر ترکیبی المنتی - سیکلونی و دستگاه تشخیص محل گرفتگی لوله و بررسی و مطالعه تکنولوژی‌های نوین صنعت گاز را از جمله طرح‌های پژوهشی صورت گرفته توسط شرکت گاز استان در سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: سه پروژه پژوهشی سنتز پوشش شفاف عایق - شبیه‌سازی کنتور بر پایه نوسانگر سیالی و یک مورد پایان نامه دکتری سنتز ترکیبات آلی از ضایعات پلاستیکی نیز در سال گذشته با نتایج عالی خاتمه یافت و نتایج آن هم‌اکنون مورد استفاده کارشناسان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • صدرشیمی، مهریزی شد
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی