Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا صادق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند روز اخیر به علت گرم شدن هوا و استرس دمایی باعث تاخیر در جوجه ریزی و کاهش وزن مرغ شده بود که این امر موجب شد تا حدودی کمبود مرغ در سطح بازار احساس شود.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی های انجام شده اواخر اردیبهشت ماه هم اکنون آماده کشتار شده اند افزود: توزیع ۷۰ تن گوشت مرغ در بازار استان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توزیع این میزان مرغ در بازار استان، هم اکنون هیچ کمبودی وجود ندارد و مردم نباید نگران تامین این ماده پروتئینی باشند.

کمبود مرغ کشتار روز در بازار در چند روز اخیر ناشی از تاخیر در ورود مرغ جدید و بدعهدی مرغداران استان معین تامین کننده این ماده پروتینی برای خراسان شمالی ایجاد شده بود اما هم اینک تولید پاسخ نیاز بارار را می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در چند روز گذشته، همچنین به علت افزایش میزان مصرف گوشت مرغ گرم در استان ناشی از ازدیاد تقاضا و عدم ورود مرغ از استان های شمالی، بازار این ماده پروتئینی با کمبود موقت مواجه شد که با توزیع روزانه ۲۰ تن مرغ منجمد مشکل بطور موقتی برطرف شد.

براساس آخرین آمار در این استان ۸۸ واحد تولید مرغ گوشتی با میانگین تولید سالانه ۱۸ تا ۲۰ هزار تن فعالیت دارد که این واحدها صرفا توان تولید حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از نیاز را دارند و مابقی نیاز از استان های دیگر تامین می شود.

در سال های اخیر به دلیل نوسان بازار قیمت مرغ و گرانی نهاده ها به خصوص اوایل سال جاری، استان هایی چون خراسان شمالی که تولیدات آن با مصرف همخوانی نداشت برای تامین نیاز گوشت مرغ با مشکلات زیادی مواجه شدند و ممنوعیت صدور مرغ هم مشکلات را مضاعف کرد.

هم اکنون طبق آمار سرانه مصرف گوشت مرغ در استان خراسان شمالی حدود ۳۴ کیلوگرم است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

برچسب‌ها بجنورد کشاورزی گوشت مرغ خراسان شمالی صنعت مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کشاورزی گوشت مرغ بجنورد کشاورزی گوشت مرغ خراسان شمالی صنعت مرغداری خراسان شمالی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟

منصور پوریان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، بازار متعادل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه‌ها و قصابی‌ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام‌ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می‌یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می‌شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می‌شود.

گفتنی است با توجه به زایش‌های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازار‌های هدف وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟