Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@15:17:05 GMT

مواد لازم برای خواباندن گوشت کباب کدام است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۷۷۸۲

با مشاوران ما در مرکز خرید گوسفند زنده همراه باشید تا شما عزیزان را با روش ها و مواد لازم جهت طعم دارد کردن گوشت کبابی آشنا کنند.

مرکز پخش، خرید و فروش نمونه به عنوان یکی از مجموعه های سابقه دار با مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی می باشد که در خرید و فروش گوسفند زنده و دام زنده فعالیت می کند. موارد زیر تنها تعدادی از خدمات ما برای شما عزیزان می باشد که می توانید هنگام سفارش و یا خرید اینترنتی گوسفنده زنده از آن ها بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طعم دار کردن گوشت گوسفندی

احتمالا زیاد درباره خواباندن گوشت در سس های مختلف شنیده باشید به این روش طعم دار کردن گوشت گفته می شود که به صورت های مختلفی انجام می شوند. گوشت به همراه انواع مختلف چاشنی گوشت در ظرف های در بسته قرار می گیرد و به مدت چند ساعت در یخچال نگهداری می شود.

بهتر است در این مدت گوشت را چند بار زیر و رو کنید تا ادویه ها به قسمت های مختلف آن برسند. گوشت گوسفندی را فقط می توانید 2 یا 3 ساعت در خارج از یخچال نگه دارید و برای مدت بیشتر حتما باید از یخچال استفاده کنید.

نحوه طعم دار کردن گوشت کبابی

روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی

همانطور که گفتیم برای مزه دار کردن گوشت گوسفندی و مزه دار کردن گوشت کبابی روش های زیادی وجود دارد که از مهمترین مواد لازم برای خواباندن گوشت کباب می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کنیم:

اولین اقدام برای طعم دار کردن گوشت مشخص کردن نوع پخت گوشت است. اینکه قرار است با گوشت مورد نظر چه غذایی تهیه شود اهمیت زیادی دارد. برای طعم دار کردن گوشت کبابی گوسفند می توانید از کیوی رنده شده استفاده کنید. خواباندن گوشت در سس مایونز و ترکیب کیوی، فلفل قرمز و نمک می تواند موجب ترد شدن گوشت کبابی شود. برای اینکه گوشت گوسفندی بهتر بپزد و طعم بیشتری به خود بگیرد بهتر است قبل از پخت با پشت چاقو کمی به آن ضربه بزنید تا بافت های گوشت از هم باز شوند. استفاده از فلفل سیاه، سرکه و زعفران مزه بسیار خوبی به گوشت قرمز می دهد. برای پخت گوشت قرمز بهتر است ابتدا آن را با پیاز و ادویه هایی نظیر فلفل سیاه، نمک و زردچوبه سرخ کنید و سپس آن را بپزید. تفت دادن گوشت باعث می شود بوی آن گرفته شود و از لحاظ ظاهر شکل زیباتری داشته باشد. برای طعم دار کردن گوشت گوسفندی می توانید از سبزیجات مختلف هم استفاده کنید. گوشت استیکی یکی از موارد کاربرد گوشت است که طعم دار کردن آن اهمیت زیادی دارد. برای پخت این مدل از گوشت بهتر است آن را یک روز قبل در مخلوطی از فلفل قرمز، فلفل دلمه ای، سرکه، روغن کنجد، برگ کرفس و مقداری آب گوجه بخوابانید. برای پخت گوشت قرمز بهتر است از آب سرد استفاده کنید این کار بر روی طعم گوشت تاثیر زیادی دارد. طعم دار کردن گوشت قرمز خورشتی می توایند از انواع ادویه گوشت کبابی و پیاز و زعفران استفاده نمایید.

چگونه گوشت کبابی را به خوبی طعم دار کنیم

روش پخت گوشت گوسفند

قبل از هر چیز باید بدانید گوشت گوسفند یک منبع غنی از پروتئین و آهن می باشد که پختن آن باعث می شود این خواص از بین برود.

برای طبخ گوشت گوسفندی می توانید از آب قلم استفاده کنید. آب قلم را می توانید فریز کنید و در مواقع مختلف از آن استفاده کنید. برگ بو یکی از ادویه هایی است که تاثیر زیادی بر از بین بردن بوی گوشت گوسفندی دارد مخصوصا برای کودکانی که با بوی گوشت مشکل دارند. برگ بو را می توانید هنگام پخت گوشت به آن اضافه کنید.

این نکته را هم باید مد نظر داشته باشید که حرارت طولانی مدت موجب سفت شدن گوشت می شود که لازم است برای پختن هرچه بهتر گوشت از حرارات ملایم استفاده کنید.

سعی کنید در همان ابتدای پخت گوشت میزان آب لازم را برآورد کنید تا در زمان پخت مجبور نشوید دوباره به آن آب اضافه کنید. این کار تاثیر بدی بر روی مزه گوشت دارد و باعث می شود دیرتر بپزد. برای گوشت هایی که دیرتر می پزند بهتر است به آب گوشت یک قاشق شربت خوری سرکه اضافه کنید. قرار دادن گوشت در مخلوط سرکه و روغن می تواند تاثیر زیادی بر پخت سریع تر آن داشته باشد.

روش صحیح پخت گوشت گوسفندی

خرید گوشت گوسفندی با قیمت مناسب

برای خرید بهترین و سالم ترین گوشت گوسفندی بهتر است به مراکز خرید و فروش گوسفند زنده که دارای تاییدیه بهداشتی هستند مراجعه کنید. یکی از این مجموعه ها مرکز خرید و فروش گوسفند زنده تهران می باشد که با به کارگیری متخصصان کارآزموده و خبره، گوسفندانی سالم و با نژادی اصیل به شما عرضه می کند. گوسفندان ما به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک رشد یافته اند و به هیچ عنوان از هورمون ها برای رشد گوسفندان استفاده نمی شود.

همچنین در این مرکز قیمت گوسفند زنده در تهران از کیلویی 470000 تا 510000 ریال می باشد. ما بهترین دام زنده را با پایین ترین قیمت روز به همراه قصاب، رایگان به محل شما می فرستیم.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت گوسفند زنده امروز تهران تا چند میلیون تومان هم می تواند گرانتر شده و از طرفی خریدار هم متوجه این قضیه نشود. زیرا در بازاری که تعرفه و نظارت درستی بر روی آن نباشد چنین موضوعی طبیعی است. با این حال مرکز پخش نمونه، همواره آماده ارائه اطلاعات به روز و خدمات به شهروندان می باشد.

برای اطلاع بیشتر از قیمت دام زنده می توانید با کارشناسان ما در مرکز خرید دام زنده (www.alivesheep.com) تماس حاصل فرمایید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت دام زنده گوشت کباب طعم دار کردن گوشت کردن گوشت کبابی استفاده کنید گوسفند زنده خرید و فروش گوشت قرمز برای پخت دام زنده پخت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مهرداد فولاد از امحاء ۲۰۰ کیلو گرم گوشت منجمد فاسد شده در شهرستان آمل خبر داد.

وی افزود: طی بازدید مشترک جهاد کشاورزی و دامپزشکی از محل دپوی گوشت منجمد در یکی از سردخانه‌های این شهرستان و مشاهده ۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد شده، بلافاصله امحای آن در دستور کار قرار گرفت و با رعایت ضوابط اصولی از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: بازرسی و نظارت مستمر بر روند توزیع اقلام اساسی تنظیم بازاری توسط کارشناسان تنظیم بازار و صنایع این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • سوسک سر خرطومی؛ جواهری زنده در طبیعت! (عکس)
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • (تصاویر) بارندگی‌های افغانستان دشت خشکیده سیستان را زنده کرد
  • تصاویر دیده نشده از زنده یاد علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی