Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خلیل حاجی پور مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا در بازدیدی که با حضور نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران انجام شد، گفت: پیگیری نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نقش موثر و ارزنده‌ای در حل مشکلات و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی در شهر جدید صدرا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی و احداث مسیر‌های دسترسی در شهر صدرا و اتصال آن به کلانشهر شیراز، گفت: موضوع توسعه زیرساخت ها، یکی از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی است و بر این باوریم که مهمترین چالش و عقب ماندگی شهر صدرا در حوزه زیرساخت‌ها، تامین دسترسی مطلوب به کلانشهر شیراز است و برای حل این چالش فزاینده ۵ محور ارتباطی در دستور کار قرار گرفته است.

او با تشریح برخی از اقدامات انجام گرفته در این حوزه، افزود: اولین مسیر دسترسی بزرگراه شهید سلیمانی است که عملیات اجرایی آن در شهریور ۹۷ آغاز شد و در اسفند ۹۹ به طور کامل به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا ادامه داد: این بزرگراه شامل ۵/۵ کیلومتر طول مسیر، یک کیلومتر تغییر واریانت و دو تقاطع غیر همسطح است که یکی از آن‌ها در محل اتصال با شریان اصلی ارتباطی شمال-جنوب کشور با انجام فرایند مهندسی ارزش در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین طرح اجراء و عملیاتی شد. این پروژه در نهایت موجب رضایتمندی شهروندان و دسترس پذیری بهتر شهر صدرا شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: پروژه دوم بزرگراه ابوعلی سینا به طول ۵/۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد درحال اجراست و تلاش مان بر این است ظرف چند ماه آینده بطور کامل به بهره‌برداری برسد. همچنین سومین پروژه اتصال صدرا به شیراز از مسیر تنگ قره پیری است که یکی از پروژه‌های راهبردی و استراتژیک شهر صدرا و همچنین کلانشهر شیراز محسوب می‌شود. عملیات اجرایی آن در اسفند ماه ۹۹ شروع شد و تا به امروز با توجه به توانمندی‌های اجرایی و فنی پیمانکار پروژه پیشرفت خوبی داشته است وامیدواریم طی ۲ سال آینده طبق برنامه زمانبندی به بهره برداری برسد.

حاجی پور افزود: البته ۴ کیلومتر از این پروژه در محدوده شهری شیراز واقع شده است که طی هماهنگی صورت گرفته با استاندار فارس بنا شد در هفته پیش رو جلسه‌ای با حضور نمایندگان محترم و رئیس کل دادگستری در خصوص حل و فصل مسائل و مشکلات ۴ کیلومتر مسیر در حریم شیراز تصمیم گیری و تعیین تکلیف صورت پذیرد.

 مدیر عامل شرکت عمران صدرا در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که آزادراه اصفهان- شیراز چهارمین راه ارتباطی صدرا به شیراز است تصرح کرد: امیدواریم ظرف دو هفته آینده پیمانکار این پروژه انتخاب شود و تا قبل از پایان دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی بتوانیم عملیات اجرایی این طرح بزرگ را نیز آغاز کنیم.

او اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه اتصال صدرا به دشت ملوس جان و شهرستان بیضاء مدتی است که شروع شده و این مسیر پنجمین راه ارتباطی صدرا محسوب می‌شود. همچنین بهسازی و روکش کامل آسفالت تنها دسترسی موجود صدرا به شیراز (بلوار خلیج فارس) که پارسال محور صدرا به شیراز انجام شد و امسال روکش کامل مسیر شیراز به صدرا انجام خواهد شد.

حاجی‌پور با بیان اینکه ارزش روز مجموع پروژه‌های ارتباطی شهر صدرا در حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است که در چهارسال اخیر توسط شرکت عمران سرمایه گذاری شده است، گفت: شهر صدرا امروز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و این با تلاش همکاران مجموعه شرکت عمران صدرا و هماهنگی مجموعه دستگاه‌های اجرایی دولت و پیگیری و جدیت و اهتمام نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

او با بیان این که مطالعات متروی صدرا به پایان رسیده و با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با مجموعه راه آهن درصدد هستیم به جای احداث زیرساخت جدید برای مترو، حتی المقدور از ریل‌های موجود راه اهن استفاده کنیم اظهار داشت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ آغاز عملیات اجرایی این طرح را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در ادامه افزود: موضوع کمربندی شهر صدرا که از ادامه بزرگراه شهید سلیمانی شروع می‌شود و به میدان امام رضا ختم می‌گردد، مطالعات آن نهایی شده و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن در سال جاری شروع خواهد شد. مجموع این اتفاقات صدرا را از یک بن بست دسترسی خارج کرده و در نقاط مختلف شهر، دسترسی‌های متنوعی را در اختیار شهروندان گذاشته و جذابیت این شهر را برای سرمایه گذاری و برنامه‌های توسعه آتی موجب شده و فضایی مناسب بدین منظور تدارک دیده و مهیا کرده است.

او به بخشی از پروژه‌های رو بنایی اشاره کرد و گفت: مجتمع پلیس‌های تخصصی با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال که از پارسال عملیات اجرایی آن آغاز شده و امیدواریم تا پایان امسال به سرانجام برسد و بتوانیم فاز اول این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

حاجی‌پور بیان کرد: همچنین بزرگترین کتابخانه استان فارس با معماری فاخر و شاخص، در زمینی در حدود ۶ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و همچنین پروژه فرهنگی مذهبی مصلی صدرا با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. به موازات این طرح‌ها سالن بین المللی ورزشی شهر صدرا که اواخر پارسال افتتاح شد و هم در حال برنامه ریزی برای یک تورنمنت ۴ جانبه و بین المللی هستیم که با اجرای این تورنمنت انشاالله بهره برداری رسمی آن را داشته باشیم.

او تصریح کرد: ساخت مدارس، فرهنگسراها، مساجد، پروژه‌هایی که در قالب تفاهم نامه با شرکت آب و فاضلاب داشته ایم از دیگر اقدامات مهم شرکت عمران است.

این مقام مسئول، همچنین به ساخت مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی آب شرب با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال واقع در ارتفاعات فاز ۲ شهر صدرا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه مهم سال آینده به بهره برداری برسد.

حاجی پور افزود: علاوه بر کمک به افتتاح تصفیه خانه شرق صدرا که یک چالش ملی برای شهر جدید صدرا شده بود با یاری نمایندگان و مجموعه دستگاه قضایی استان و به همت شرکت عمران شهر صدرا، مدول اول آن سال گذشته به بهره برداری رسید. مدول دوم تصفیه خانه شرق و مدول اول تصفیه خانه غرب برای جمعیت حدود بالغ بر ۱۷۰ هزارنفر در هفته دولت امسال با تامین مالی ۵۰-۵۰ با شرکت آبفا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تقدیر و تشکر از دو مجموعه شرکت عمران و جهاد نصر، گفت: نسخه شفابخشی که کشور همیشه به آن نیاز داشته و دارد و بدون شک ادامه راه ما در مسیر پیشرفت عمران و آبادانی، بالندگی و عزت و سربلندی است و باید همچنان از آن بهره‌مند باشیم، مدیریت جهادی است.

ابراهیم عزیزی افزود: کشوری که از تهدید‌های زیادی برخوردار هست، جهت مقابله با آن‌ها باید فرهنگ جهادی، مدیریت جهادی و تلاش جهادی و حرکت برمبنای آموزه‌های جهادی را چراغ راه خود قرار دهد. اینکه مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی تاکید داشتند تنها به این دلیل است که تنها راه برون رفت از مشکلات بهره گیری از این فرهنگ غنی است چرا که این فرهنگ ما را از همه موانع عبور می‌دهد.

او بیان داشت: امروز هم در مجموعه جهاد نصر که بر گرفته از روحیه جهادی است شاهد تلاش‌های خوبی هستیم و هم پشتیبانی، حمایت و تلاش شرکت عمران صدرا موجب برطرف شدن مشکلات و نیاز‌های شهروندان صدرا از جمله راه‌های ارتباطی شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه صدرا مستحق خدمت‌های بیش از این است، ادامه داد: شهر صدرا هم اکنون در حال جبران سال‌ها عقب ماندگی است و  باید از نظر مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، فضای سبز، حمل و نقل درون شهری و برون شهری و از همه جهات تامین شود و با مدیریت مبتنی بر تفکر جهادی مسائل آن زودتر حل شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه تصریح کرد: شرکت عمران شهر صدرا در طول سال‌های گذشته کار‌های بزرگی را رقم زدند ما بازخورد این تلاش‌ها و زحمات را در جلسات مردمی که برگزار می‌شود بخوبی مشاهده میکنیم، وقتی نوع مطالبات مطرح  می‌شود، می‌بینیم که مطالبات نسبت به گذشته متفاوت شده و زیرساخت‌ها و روبنا‌ها همه به نوعی یکی پس از دیگری حل می‌شود.

او ادامه داد: شرکت عمران در شهر صدرا در هیچ زمینه‌ای نیست که پروژه‌ای تعریف نکرده باشد و اقدام جدی صورت نداده باشد. هیچ دستگاهی نیست که نیاز به زمین و ساختمان داشته باشد و شرکت عمران صدرا ورود پیدا نکرده باشد؛ در بحث راه، آب و فاضلاب، فضای آموزشی، ورزشی، فضای اداری، فضای خدماتی و رفاهی و فضا‌های دیگر، یکی پس از دیگری مشکلات و معضلات صدرا را حل می‌کنند که این نتیجه یک مدیریت جهادی و تخصصی، تفکر جهادی و تفکر حاکمیت نیرو‌های علمی و نیرو‌های تخصصی شرکت عمران شهر صدرا است.

قادری افزود: بحث راه‌های دسترسی، نقطه کلیدی و مهم توسعه هر شهر است و امیدواریم با این زیرساخت‌ها، دسترسی‌ها و این امکانات، شهر صدرا به آن کارکرد‌های ویژه تعریف شده از جمله شهر دانشگاهی، شهر درمانی و شهری مناسب سکونت دست یابد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات دو مجموعه شرکت عمران و جهاد نصر بیان داشت: جهاد نصر یکی از افتخارات استان است و امیدواریم که از لحاظ تجهیزات، ماشین آلات، امکانات و نیرو‌های تخصصی و توان مالی بتواند به جایگاه بالایی دست یابد تا بتوانیم پروژه‌های بزرگی را با کمک آن‌ها در استان شروع کنیم.

قادری در پایان اضافه کرد: اعتقاد من بر این است که مشکل مملکت مشکل پول و مسائل مالی نیست، بلکه مشکل، طراحی مدل، پیگیری، جرأت و جسارت است که خوشبختانه همه این‌ها در دو مجموعه شرکت عمران صدرا و جهاد نصر وجود دارد و انشاالله ما نیز بتوانیم گره‌ای از این مشکلات را باز کنیم و به‌عنوان پشتیبان و همراه شما در پروژه‌های بزرگ و کلانی که تعریف شده است یاری کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت عمران صدرا پروژههای عمرانی شهر جدید صدرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی شرکت عمران شهر صدرا مجموعه شرکت عمران عملیات اجرایی آن شرکت عمران صدرا بهره برداری صدرا به شیراز مدیریت جهادی شهر صدرا زیرساخت ها جهاد نصر حاجی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم

امام‌جماعت مسجد المهدی فاز ۵ جنوبی با گلایه از قطع گاز و تعطیلی مسجد گفت: گاز برای مصارف مسجد جزو نیازهای اساسی و ضروری است و در حال حاضر هیچ مسئولی جوابگو نیست و ما هم قادر به پرداخت قبض ۳۰ میلیون تومانی نیستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، مسجد المهدی واقع در فاز 5 جنوبی پردیس، تنها مسجد این محدوده است که از سال 1401 توسط شرکت عمران پردیس تحویل اداره اوقاف شهرستان پردیس شده است.

مسجد المهدی تنها مسجد موجود در فاز 5 جنوبی است که در کانون اصلی منطقه و مورد توجه مردم قرار گرفته و بسیاری از مراسم‌ و آئین‌های جشن، شادی و عزاداری در مناسبت‌های مختلف در آن برگزار می‌شود.

تحویل مسجد به اوقاف در حالی که نیمه‌کاره بود

در پی صدور اخطار اداره گاز شهرستان پردیس مبنی بر قطع گاز به دلیل بهای سنگین و عقب‌افتاده مسجد، روز گذشته گاز مسجد قطع و مورد اعتراض اهالی و ساکنان فاز 5 مسکن مهر قرار گرفت. در این خصوص حجت‌الاسلام مهدی نایب زاده امام‌جماعت مسجد المهدی فاز 5 جنوبی مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پردیس، با ابراز گلایه از برخی از مسئولان اظهار داشت: مسجد المهدی در سال 1401 از طریق شرکت عمران طی صورت‌جلسه با حضور امام‌جمعه به اداره اوقاف شهرستان پردیس تحویل و سپس به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: باتوجه‌به نیاز اهالی، شرکت عمران در آن زمان مسجد را زودهنگام و نیمه کاره تحویل داد که بر این اساس اغلب اقدامات آماده سازی مسجد ناتمام بود و توسط اهالی و نمازگزاران و بنده به اجرا رسید.

امام‌جماعت مسجد المهدی فاز 5 جنوبی در ادامه گفت: کنتور گاز مصرفی نصب شده در مسجد کارگاهی بوده و شرکت عمران موظف بود در زمان تحویل به کنتور گاز مسجد تغییر می‌داد.

 

.

 

وی ادامه داد: پس از بروز مشکل با پیگیری نمازگزاران و مراجعه به شرکت عمران جوابی دریافت نکردیم و مسئول شرکت عمران اذعان داشته که در سال 1401 مسجد تحویل شده و مشکل فعلی ارتباطی با فعالیت شرکت عمران ندارد!

حجت‌الاسلام نایب زاده در ادامه گفت: باتوجه‌به قطعی گاز و بهای سنگین آن که بر عهده مسجد است، اداره گاز در اختصاص اشتراک واحدهای تجاری مسجد نیز ممانعت کرده و تسویه تمام بدهی‌های مسجد را مطالبه کرده است.

به گزارش تسنیم اصلاحیه فراز اول از ماه 21 الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی،‌ دارالقرآن‌ها،‌ حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امامزاده‌ها، خانه‌های عالم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه آب، برق و گاز معاف می‌باشند. این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست.

وعده تحویل 3500 واحدمسکن مهر پردیس تا خرداد

امام‌ جماعت مسجد المهدی فاز 5 جنوبی در پایان با تاکید بر اینکه با قطع گاز مسجد به طور کامل تعطیل شد، خاطرنشان کرد: گاز برای مصارف مسجد جزو نیازهای اساسی و ضروری است و در حال حاضر هیچ مسئولی جوابگو نیست و ما هم قادر به پرداخت قبض 30 میلیون تومانی نیستیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند