Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@07:26:59 GMT

زاگرس باز هم در آتش

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۹۴۸۶

زاگرس باز هم در آتش

تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی برای مهار و کنترل آتش‌سوزی در ارتفاعات سعادت آباد شهرستان مرودشت همچنان ادامه دارد.

این حریق از روز 11 تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شد و تا این لحظه (13تیرماه) تلاش برای مهار آتش ادامه دارد.
آرش مهدوی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در گفت‌و‌گو با «ایران» با اشاره به اعزام نیروهای امدادی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان مرودشت به این منطقه افزود: با توجه به گستردگی این حریق، دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی آن به سمت نقاط دیگر شهرستان عملیات کنترل حریق با سختی مواجه شده که با مدیریت نیروهای عملیاتی، تلاش بی‌وقفه و طاقت فرسا این آتش‌سوزی تا روز(12 تیرماه) تحت کنترل نیروهای امدادی منابع طبیعی قرار گرفته بود اما متأسفانه با وزش باد، بار دیگر این آتش از منطقه ارسنجان و کوه سیاه به سمت سعادت آباد شوستری تا دره لای خره به سمت فلات سفید مرودشت کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حرکت باد در شب و صبح متفاوت است و همین عامل تشدید کننده در گسترش آتش به سایر مناطق می‌شود اظهار داشت: این آتش‌سوزی با شدت گرفتن وزش باد درحال پیشروی به سمت دیگر مناطق جنگلی است و یکی از عوامل مهم که می‌تواند خطر این آتش‌سوزی را بیشتر کند وجود درختچه‌های بوته‌ای و یک ساله است که می‌تواند آتش مهیبی ایجاد کند.

۴۲۳ هکتار از جنگل‌های مریوان در آتش سوخت
از سوی دیگر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: طی پنج فقره آتش‌سوزی در جنگل های بلوط این شهرستان ۴۲۳ هکتار دچار آتش‌سوزی شد که با کمک بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اطفای حریق به‌صورت کامل انجام گرفت. به گزارش ایرنا، آزاد نامداری افزود: آتش‌سوزی در بخشی از جنگل‌های مناطق مرزی «دره وران» و در نزدیکی روستایی «دوله بید» از هفته گذشته آغاز شده بود که با گسترش آتش‌سوزی به‌دلیل آلوده بودن منطقه به مین‌های دوران جنگ تحمیلی امکان اعزام نیروی انسانی وجود نداشت و به همین دلیل بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به این منطقه اعزام شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ گفت: در پی اعلام حریق در یک باب مغازه در چهارراه دروازه فارسان، کارکنان آتش نشانی به سرعت برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند.
وی افزود: شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و با تلاش ماموران آتش نشانی بالاخره حریق مهار شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است