Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:18:10 GMT

امضای توافقنامه همکاری امنیتی اردن با قطر

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۰۳۵۹

امضای توافقنامه همکاری امنیتی اردن با قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مازن الفرایه» وزیر کشور اردن در سفری به دوحه با «خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر دیدار کرد.

در این دیدار پاره‌ای مسائل مختلف، روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت و توسعه این روابط به ویژه در زمینه‌های امنیتی بررسی شد.

وزارت کشور قطر گزارش کرد که در این دیدار همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، پس از این دیدار دو طرف همچنین توافقنامه همکاری امنیتی امضا کردند.

مارس گذشته «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تأکید کرد که کشورش به تقویت روابط با اردن اهتمام دارد.

امیر قطر ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ به اردن سفر کرد و این نخستین سفر او به این کشور پس از وقوع بحران در روابط قطر با چهار کشور عربی (مصر، عربستان، بحرین و امارات) بود.

چهار کشور مذکور از تابستان ۲۰۱۷ به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کرده بودند که این امر روابط اردن با قطر را نیز تحت الشعاع خود قرار داده بود. ژانویه گذشته در نشستی در شهر العُلا عربستان سعودی قطر با این چهار کشور سند آشتی امضا کردند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر اردن همکاری امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشستی با حضور آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و مرمتی منعقد شد.

از اهداف این تفاهم‌نامه بهره گیری متقابل طرفین از منابع اطلاعاتی، اسناد، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی، تخصصی و انتشار گزارش اقدامات انجام شده در حوزه‌های مشترک و مورد توافق همکاری خواهند بود.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین نسبت به انجام همکاری‌های نظام‌مند مشترک آموزش، مشاوره، مطالعه، مستندنگاری، پژوهش، ساماندهی و اقدامات حفاظت و مرمت، مربوطه به آن مجموعه، اقدام خواهند کرد.

کد خبر 6097455 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان