Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:35:04 GMT

مجموعه‌شعر دفاع‌مقدسی «امتحان» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۱۲۷۱

مجموعه‌شعر دفاع‌مقدسی «امتحان» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌شعر «امتحان» سروده مجتبی خرسندی به‌تازگی توسط انتشارات صریر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

اشعار این کتاب با محوریت مفاهیم و مضامین دفاع مقدس و محور مقاومت سروده شده و عنوان امتحان برای آن، به‌خاطر اشعار موجود در کتاب است که کلیدواژه امتحان در آن‌ها زیاد تکرار شده‌اند.

مجتبی خرسندی شاعر ۲۸ ساله اهل بروجرد است که دارای مدرک کارشناسی ادبیات در بروجرد و کارشناسی ارشد ادبیات در دانشگاه قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از سال ۹۶ ساکن شهر قم است و سرودن شعر را از سال ۸۹ آغاز کرد. تاکنون چهار مجموعه «جمع مفرد»، «تیغ هفتاد و دو دم»، «نقطه ضعف» و «امتحان» از او به چاپ رسیده است.

ازجمله سوابق خرسندی می‌توان به مقام اول دومین کنگره سراسری شعر قلم‌های بیدار در اصفهان، مقام اول نخستین کنگره سراسری شعر همکلاسی آسمانی در مازندران، برگزیده دومین کنگره سراسری شعر ایثار در تهران، مقام اول نهمین کنگره شعر بهار نارنج در رشت، مقام دوم کنگره شعر رهوا در خراسان رضوی، مقام دوم کنگره شعر و ترانه همه برای ایران در تهران، برگزیده پنجمین کنگره سراسری شعر ایثار در تهران و برگزیده اولین جشنواره سراسری شعر مکتب پایداری در ارومیه اشاره کرد.

مجموعه‌شعر «امتحان» ۴۱ قطعه شعر را در قالب‌های غزل، مثنوی، چهارپاره، رباعی، نیمایی و سپید را شامل می‌شود و خرداد امسال در شیراز رونمایی شد.

حوادث و اتفاقات هشت سال دفاع مقدس، شهدای شاخص هشت سال دفاع مقدس، مناسبت‌های تاریخی مهم پس از انقلاب اسلامی، شهدای شاخص محور مقاومت و مدافعان حرم، اتفاقات مهم جهان اسلام مانند اتفاقات نیجریه، یمن، افغانستان و ... از جمله موضوعات اشعار این‌کتاب هستند. این‌اشعار حاصل تجربیات ۱۰ سال از زندگی شاعر در دنیای شعر و ادبیات‌اند.

یکی از اشعار این‌کتاب را با نام «خبر» می‌خوانیم:

در بی‌خبری هاست تمامی خبر ها
از ناگذری می‌گذرد راه گذرها

در مسلک ما نامه‌رسان فرق ندارد
جبریل‌امین‌ها شده یا شانه‌به‌سرها

در معرکه‌ی عشق سر اصل‌ونسب نیست
توفیر ندارند پدرها و پسرها

مردانه نشستند خدا را به تماشا
ماتند به آیینه اگر اهل‌نظرها

حفظ سروجان مایه‌ی ننگ است در این راه
افتاده اگر روی زمین تیغ‌وسپرها

در مرتبه‌ی وصل فقط حرف یقین است
جایی نرسیده‌ست به اما و اگرها

آن آب بقایی که همه در پی آنند
نوشانده خداوند به جاویدالاثرها

این‌کتاب با ۹۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۳ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5250793 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجموعه شعر دفاع مقدس جنگ تحمیلی شعر ادبیات دفاع مقدس تازه های نشر ترجمه رایزنی فرهنگی انتشارات سمت حوزه هنری قاسم سلیمانی کتاب و کتابخوانی رونمایی کتاب ادبیات کودک و نوجوان تجدید چاپ معرفی نشریات فلسفه ایران کنگره سراسری شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات شهید کاظمی با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

این انتشارات، از بین بیش از ۷۰۰ عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود ۵۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می‌آورد که بیش از ۶۰ عنوان از آن، جزو آثار جدید به حساب می‌آیند.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد ۶ تا ۹ مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6089749 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد