Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عباسی دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات بهزیستی در راستای حمایت ازمددجویان سرپرست خانوار افزود: رقم مستمری پرداختی هر فرد سرپرست خانوار امسال  سه میلیون و ۵۰۰هزار ریال ،در خانواده ۲ نفره پنج میلیون ریال ،خانواده سه نفره هفت میلیون ریال ،خانواده چهار نفره ۹ میلیون ریال و در خانواده‌های پنج نفرو بیشتر ۱۱ میلیون ریال در ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: :حدود ۲ هزار زن سرپرست خانوار نیازمند نیز در نوبت دریافت مستمری از بهزیستی خوزستان هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان به خدمات ارایه شده به تعدادیک هزار و ۸۹ دانشجوی زن سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها اشاره کرد و گفت: شهریه دانشگاه برای دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در مقطع کارشناسی ۴۰ میلیون ریال ،کارشناسی ارشد تا سقف ۷۰میلیون ریال  ومقطع دکترا ۱۰۰ میلیون ریال برای هر ترم می باشد.

عباسی با تشریح دیگر خدمات حمایتی بهزیستی در زمینه تامین مسکن و اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت : اینگونه خدمات با پیگیری حوزه مشارکت های مردمی بهزیستی ارایه می شوند و فرد از طریق فنی و حرفه ایی آموزش های لازم شغلی را فرا گرفته و تسهیلات بانکی نیز از طریق حوزه مشارکت ها به زن سرپرست خانوار پرداخت می شود.

وی افزود: درمواردی با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده وام بلاعوض به عنوان سرمایه کار به افرادی که مجوز کسب و یا مدرک فنی و حرفه ایی داشته باشند نیز تعلق می گیرد همچنین برخی زنان سرپرست خانوار در قالب گروه های همیار با تشکیل یک شرکت تعاونی از حمایت های مالی بهزیستی در جهت اشتغال بهره مند می شوند.

عباسی در ادامه بیان کرد: برنامه حمایتی سازمان بهزیستی  بستگی به وضعیت و شرایط خانواده از جمله ازدواج ، تحصیل،مسکن ویا اشتغال برای هر خانواده متفاوت است لذا در هر خانواده کمک ها براساس اولویت مورد نظر خانواده و براساس نیاز آن ها شکل می گیرد.

وی گفت: برنامه های حمایتی سازمان بهزیستی با هدف خودکفایی، اشتغال و توانمند سازی سرپرست خانوار است تا بتوان بخشی از سنگینی فشار اقتصادی را از  دوش آن ها برداشت.

زن سرپرست خانوار کسی است که به دلایل مختلف از جمله طلاق یا فوت همسر، از کارافتادگی همسر به دلیل بیماری صعب العلاج دچار مشکل می باشد ، دختر خود سرپرست که ازدواج نکرده و مستقل زندگی می کند نیز از خدمات بهزیستی زن سرپرست خانوار بهره مند می باشد.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان خوزستان خوزستان اهواز زن سرپرست خانواده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز خوزستان اهواز زن سرپرست خانواده زن سرپرست خانوار میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند

رحیمی معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: پارسال با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبود یافته شغل ایجاد شده است.

او با اعلام اینکه برای اشتغال این افراد پارسال تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آ‌ن‌ها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است. 

بیشتر بخوانید

۳۸۴۸ فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد شد

رحیمی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، اظهار کرد: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان