Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@00:20:43 GMT

کودکان و نوجوانان بیشتر گرفتار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۲۲۱۱

کودکان و نوجوانان بیشتر گرفتار می‌شوند

استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند، گفت: تب، بدن درد، سرفه، تنگی نفس، اسهال و بی اشتهایی از علائم این نوع کروناست.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی، استاد بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که «ویروس دلتا یا کرونای هندی چه ویژگی دارد؟»، بیان داشت:سرعت انتقال در این نوع ویروس کرونا شدیدتر است و نسبت به ویروس‌های دیگر کرونا، کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هشدار مقامات فرانسوی درباره موج چهارم کرونا

وی ادامه داد: در بعضی از فرم های بیماری شدت بیماری خیلی زیادتر است و سریعا از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند و میزان مرگ و میر بیماری شدیدتر است.

این استاد بیماری‌های عفونی درباره «مهمترین نشانه های ابتلا به ویروس کرونای هندی» بیان داشت: نشانه‌های ابتلا همراه با بدن درد، سرفه، تنگی نفس، تب و در برخی موارد همراه با اسهال  و بی اشتهایی خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  از کرونای «دلتا پلاس» چه می‌دانیم؟+ فیلم

مردانی با بیان اینکه بر خلاف نوع قبلی کرونا این نوع ویروس به صورت سریع ابتلای ریوی ایجاد می‌کند، افزود: ممکن است فرد بعد از ابتلای ریوی نیاز به ICU پیدا کند.

وی درباره این موضوع که «واکسن چه نقشی در جلوگیری از ابتلا دارد؟»، ابراز داشت: تزریق واکسن دو فایده دارد؛ یکی اینکه از مرگ و میر جلوگیری می‌کند و دوم اینکه فرد به فرم شدید بیماری مبتلا نمی‌شود.

این استاد بیماری‌های عفونی یادآور شد: بنا بر نظر اپیدمیولوژیست‌ها اکنون همان ادامه پیک چهارم کروناست و زمان بیشتری نیاز است تا وارد پیک پنجم شویم و به نظر می‌آید اواخر پیک چهارم هستیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مرگ و میر مسعود مردانی کودکان و نوجوانان سلامت استاد بیماری های عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است

ایسنا/ایلام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: کانون استان ایلام با ۶۸ درصد رشد در شاخص‌های تخصصی و عمومی یکی از کانون‌های پیشرو کشور شناخته شد.

«فاطمه رستگار» با حضور در ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در ارزیابی عملکرد کانون‌های استانی، کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایلام در سال ۱۴۰۲، با رشد در شاخص‌های تخصصی و عمومی به عنوان کانون پیشرو در کشور شناخته شد که موفقیتی برای استان ایلام است.
وی با بیان اینکه تعداد ویژه برنامه‌های فرهنگی کانون در استان ایلام در سال قبل ۵۳۶ ویژه برنامه بوده است افزود: در سال قبل ۱۱۴ نمایشگاه در سطح استان برگزار شد که این آمار رشد زیادی نسبت به سال قبل‌تر از آن داشته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایلام همچنین به طرح «کانون مدرسه» اشاره کرد و گفت: این طرح موفق ارتباط بین مدرسه و کانون را تقویت می‌کند و در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد، با هماهنگی مدارس در قالب هنر، با دانش‌آموزان در مدارس اجرای برنامه داریم.
رستگار خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه جشنواره نمایش عروسکی کودکان نوجوانان در استان ایلام برگزار می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور