Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:54:05 GMT

صنایع کوچک گیلان صدمات بسیاری از قطع برق دیده اند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۴۳۹۰

صنایع کوچک گیلان صدمات بسیاری از قطع برق دیده اند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان، فرهاد دلق پوش در نشست بررسی چالش‌های قطع برق صنایع استان با حضور مدیران شرکت تولید و توزیع برق و برخی از روسای تشکل های بخش خصوصی و صاحبان صنایع اظهار داشت: ۷۰ درصد صنایع مستقر در گیلان اغلب در رده بندی صنایع کوچک و متوسط قرار دارند و آستانه مقاومت صنایع بی نهایت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که مدیران برق برای صنایع گیلان چاره اندیشی کنند افزود: هرچند برخی امور خارج از اختیار باشد ولی توقع صنایع برای رعایت حقوق مصرف کنندگان جلوگیری از بی نظمی زمان قطع برق است.
دلق پوش پس از شنیدن  نقطه نظرات و گلایه مندی های صاحبان صنایع گیلان تصریح کرد: مطالبات صنایع به حق است و مدیران برق در صورت امکان به جای قطع چند ساعته برق در هر روز به قطع یک روز کامل در هفته اقدام کنند تا صنعتگر بهتر بتواند شرایط فعالیت خود را برنامه ریزی کرده و شیفت کار و تعطیلی نیروی انسانی را معین نماید.
دلق پوش با بیان اینکه باید از سهم مصرف برق صنایع در ضرایب محاسباتی با تعصب دفاع شود، تصریح کرد: ما جزو  استان‌های تولیدکننده برق هستیم بر همین اساس انتظار این است که قطعی برق کمتری برای استان در نظر گرفته شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: ضرر فقط به تولید نیست؛ چون در قطعی برق و نوسانات ناشی از آن بسیاری از  دستگاه های PLC و سیستم های الکترونیکی و الکتروموتورهای ماشین آلات صنعتی به طور کلی آسیب می بیند و در شرایط تحریم، امکان تهیه و جایگزینی آنها بسیار دشوار و زمانبر است.


 صادرات برق همچنان ادامه دارد
در ادامه نشست؛ هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون در سطح کلان کشور در حمایت از تولید، بیشتر شعار شنیده ایم ولی عملاً توجه به این موضوع ندارند گفت: در سیستم مبادلات تجاری،  قانون بر این است اگر محصولی برای تامین نیاز داخلی لازم باشد از صادرات آن ممانعت می شود آیا این قانون در صنعت برق، برای حمایت از تولید و اولویت پاسخ به نیاز داخلی وجود ندارد که همچنان صادرات برق در این وضعیت بحرانی ادامه دارد.

 فرهمند پورعلی رئیس خانه صنعت معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست گفت: در این شرایط بحرانی و تعطیلی های گاه و بیگاه به دلیل قطعی برق؛ کارگر، حقوق خود را سر ماه می خواهد و سفارش دهنده محصول نیز توقع تحویل سفارش خود را از صنعتگر دارد چه کسی میخواهد این هزینه‌ها را جبران نماید؟
پورعلی از چالش‌های پیاپی به وجود آمده در صنعت، گلایه مندی خود را ابراز و تصریح کرد: صنعتگر ایرانی چگونه می تواند در این آشفتگی و بی برنامگی با تولیدکننده اروپایی و خارجی رقابت نماید و توقع هم بر این است که چرا آنها توانایی رقابت بیشتری نسبت به صنعتگر ایرانی دارند آیا واقعاً شرایط تولید مهیا است؟


انتظارات صنایع گیلان به حق است
در پایان نشست مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان نیز انتظارات صنایع را به حق خواند  و گفت:  شرایط بحرانی است و نمی‌شود در این شرایط برنامه منسجم و مدونی داشته باشیم بطوری که گاهی از تهران برای برخی از قطعی ها راساً اقدام می‌شود.
محمد اسماعیل هنرمند اظهار داشت: به طور کلی قطعی برق صنایع بیشتر از ۱۰۰ مگاوات نیست اما با این وجود تمام پیشنهادات صنعتگران برای کاهش آسیب ها بررسی خواهد شد.
در این نشست مقرر شد کمیته ای  از تشکل‌های بخش خصوصی و مدیران شهرک‌های صنعتی دوباره برای بررسی و تدوین برنامه‌ای برای رعایت وضعیت صنعتگران تشکیل شود.

گیلان دارای یک میلیون و ۴۶۷ هزار مشترک برق  است.بیش از سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.

برچسب‌ها رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دقایقی قبل با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش ایسنا؛ سیدابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران سخنرانی خواهد کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند