Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۰ درصد آب موردنیاز استان از آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود، بیان کرد: اکنون ۳۹ هزار مترمکعب معادل ۱۰ درصد از آب مورد نیاز استان از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها شامل ۲۲هزار و ۵۰۰ مترمکعبی بوشهر، ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب کنگان و چهار مترمکعب در عسلویه، نوارساحلی تنگستان و سعدآباد دشتستان تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با توجه به بهره‌برداری از برخی آب‌شیرین‌کن‌های در دست اجرا تا پایان امسال، ۵۰ هزار مترمکعب به ظرفیت آبرسانی استان افزوده می‌شود، افزود: با اجرای بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین‌کن در دست اجرا، سهم آب‌شیرین‌کن‌ها از تامین آب استان به ۳۰ درصد می‌رسد و به این ترتیب بخش مهمی از مشکلات تامین آب برطرف می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: برای طرح‎های مهم آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر شامل طرح‌های ۳۵ و ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف – جم، هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای بهره‌برداری از آن‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ایجاد آب‌شیرین‌کن‌ در بوشهر ضروری است

حمزه پور، ایجاد آب‌شیرین‌کن‌ها را با وجود هزینه بالایی که برای دولت دارد برای استان بوشهر که منابع آب محلی قابل توجهی ندارد، ضروری دانست و گفت: با توجه به هزینه بالای تولید آب از طریق آب‌شیرین کن سزاوار نیست این آب در سایر مصارف مورد استفاده قرار گیرد.

او افزود: محدود بودن سرمایه گذاران فعال در اجرای آب شیرین کن‌ها و اعمال تحریم‌های ظالمانه با توجه به اینکه بسیاری از تجهیزات مورد نیاز این بخش باید ازخارج تامین شود، از جمله مشکلات اجرای این طرح‌ها در این استان است.

جم، عسلویه و دیر بیشترین مشکل را در زمینه آب دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی‌های حاکم بر این استان بیشترین تنش آبی در شهرستان جم، عسلویه و دیر وجود دارد که منابع آبشان بسیار محدود است.

حمزه پور تاکید کرد: تلاش شده با مدیریت مصرف و آبرسانی سیار مشکل کمبود آب در این مناطق برطرف شود.

پساب‌هایی که هدر می‌روند

او گفت: دیلم، گناوه و بوشهر از جمله شهر‌های این استان هستند که به میزان ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز پساب تولید می‌کنند که بدون استفاده رها می‌شود.

بیشتر بخوانید

به غیر از مصرف بهینه راه دیگری برای بهره‎ مندی همیشگی از آب نداریم فاز نخست چهار آب‌شیرین کن نیمه اول سال در بوشهر راه‌اندازی می‌شود طرح آبرسانی به ۲۴ روستای بوشهر افتتاح شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: این آب خاکستری ظرفیت بالایی است که سرمایه گذاران می‌توانند از آن برای فضای سبز و پرورش گیاهان استفاده کنند، اما تاکنون هیچ استفاده‌ای از این ظرفیت نشده است.

فقط باید مصرف آب را مدیریت کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته مصرف آب مشترکان این استان در تابستان امسال ۲۸ درصد بالاتر از میانگین کشوری است و ادامه این روند می‌تواند برای شهروندان مشکل ساز شود.

حمزه‌پور تاکید کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، افت تولید آب از چاه‌ها و منابع زیرزمینی و افزایش مصرف آب، برای گذر از تابستان و بحران تنش آبی در شهر‌ها و روستا‌ها راهی به جز مدیریت مصرف وجود ندارد.

سه هزار انشعاب آب  خانه باغ قطع شد

حمزه پور با اشاره به وجود بیش از ۹ هزار خانه باغ در استان بوشهر گفت: طبق قانون این شرکت وظیفه تامین آب آشامیدنی بهداشتی در محدوده شهری و روستایی را دارد و هیچ وظیفه‌ای در مقابل تامین خانه باغ‌هایی که برخی از افراد برای استراحت و خوش گذرانی ایجاد می‌کنند، ندارد.

او ادامه داد: آب روستا‌ها حق مردم روستایی است در همین زمینه با همکاری و پشتیبانی مدیریت ارشد استان بوشهر از اول سال تاکنون سه هزار انشعاب آب  خانه باغ در استان بوشهر قطع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آب مورد نیاز استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود، به وجود ۶ هزار انشعاب غیر مجاز آب در استان اشاره کرد و افزود: هرچند این واحد‌های مسکونی در خارج از محدوده شهری نباید ساخته می‌شد، اما امروز که این خانه‌ها احداث شده باید برای تعیین تکلیف انشعاب آب و برق آن‌ها تصمیم گیری شود، چون به دلیل نداشتن کنتور میزان مصرف این مشترکان بالا است و فشار زیادی به شبکه آبرسانی این استان وارد می‌کند.

حمزه پور عنوان کرد: بیشترین خانه باغ‌ها در تنگستان، گناوه، دیلم، دشتستان و انشعاب‌های غیر مجاز نیز در بوشهر و برازجان هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

فرسودگی ۳۵ تا ۴۰ درصدی شبکه آبرسانی استان بوشهر

او، فرسودگی ۳۵ تا ۴۰ درصدی شبکه آبرسانی استان بوشهر را از جمله مشکلات آبرسانی در این استان برشمرد و گفت: فرسودگی شبکه آبرسانی به دلیل شرایط جوی و رطوبت، بسیار بالا است به طوی که تنها در شهر بوشهر ۳۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی نیاز به نوسازی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: بیش ازهشت هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در استان وجود دارد که با توجه به اعتبارات، سالانه ۲۵۰ کیلومتر آن نوسازی می‌شود و در صورت مشارکت مردم، خیران، شورا‌ها و دهیاری‌ها می‌توان این روند را سرعت بخشید.

حمزه پور با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از ۲۵۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی شهری و روستایی در استان نوسازی شده است، بیان کرد: انتظار داریم امسال ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی شبکه آبرسانی استان  اختصاص یابد.

او عنوان کرد: با افزایش اعتبارات مصوب استان از ۲۴۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان و در صورت تخصیص ۷۰ تا ۸۰ درصدی انتظار داریم بتوانیم طرح‌های نیمه تمام استان را در این بخش تکمیل کنیم و به این صورت بخشی از مشکلات آبرسانی استان برطرف شود.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شیرین کن کمبود آب تامین آب آبرسانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر میلیارد تومان اعتبار آب شیرین کن ها آبرسانی استان شبکه آبرسانی هزار مترمکعب هزار انشعاب انشعاب آب حمزه پور خانه باغ طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در بازدید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از طرح‌های آبرسانی به روستا‌های شهرستان بوکان، روند عملیات اجرایی آبرسانی به روستا‌های کهریزه محمود آقا و ینگیجه این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

محمداشرفی در این بازدید با تأکید بر اتمام و بهره برداری از آبرسانی به این دو روستا قبل از شروع پیک مصرف، دستورتسریع در ادامه روند آبرسانی با استفاده از اعتبارات استانی و لجن برداری لاگون شماره ۱ برای افزایش بازدهی آن را صادر کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب بوکان نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اجرا را ارائه کرد.

 

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی