Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@23:28:21 GMT

افزایش ۲۱ درصدی تولید اتیلن

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۵۴۰۵

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر گفت: تولید اتیلن سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است، روند تولید سال گذشته با وجود تعمیرات اساسی بی‌سابقه و همه این‌ها در خدمت سودآوری مضاعف شرکت بوده است. خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام  شانا، عبدالکریم پهلوانی در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت با ارائه گزارشی از عملکرد پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۹ اظهار کرد: در این سال دریافت خوراک مایع و اتیلن دریافتی به ترتیب ۹ و ۳ درصد کاهش داشتند و خوراک گازی اتان نیز با افزایش ۷۳۴ درصدی روبه‌رو شد که همگی ذاتاً مثبت هستند، زیرا دریافت خوراک مایع کمتر به شرط در اختیار داشتن گاز به مفهوم سودآوری بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته۷۵۱ هزار تن خوراک مایع و ۱۳۳ هزار تن خوراک اتان دریافت شده است.

وی با بیان اینکه تولید اتیلن پارسال ۲۱ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: روند تولید پارسال با وجود تعمیرات اساسی بی‌سابقه و همه این‌ها در خدمت سودآوری مضاعف شرکت بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر با اشاره به اینکه در تولید کل با ثبت رکورد ۶ درصدی و نیز ثبت بالاترین رکورد تولید محصولات پلیمری موفقیت کم‌نظیری برای شرکت به‌دست آمده است، افزود: افزایش هشت درصدی فروش مقداری و ۱۱۰ درصدی ریالی، نتیجه تغییر سیاست‌های فروش بوده است.

پهلوانی با اشاره به افزایش چشم‌گیر سود شرکت در سال ۹۹ گفت: سود شرکت در سال گذشته ۱۰۴۵ درصد افزایش یافت و از ۳ هزار و ۴۵۱ میلیون ریال به ۳۹ هزار و ۵۲۱ میلیون ریال رسید.

وی با اشاره به افزایش ناگزیر هزینه‌های مجتمع پتروشیمی امیرکبیر، بر افزایش ۱۱۰ درصدی درآمد‌ها تأکید کرد و گفت: مدیریت و تغییرات در سبد خوراک، کاهش زمان توقف‌ها، کاهش ضایعات خوراک، کاهش ضایعات محصول، کاهش قیمت تمام‌شده، افزایش ۱۵ درصدی فروش تناژی محصولات پلیمری، افزایش صادرات، برنامه‌ریزی برای تولید گرید‌های مورد نیاز بازار و افزایش قیمت فروش محصولات از جمله عوامل افزایش سودهی شرکت بوده‌اند.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر درباره روند پیشروی اقتصادی این شرکت ادامه داد: EPS شرکت یک هزار و ۴۵ درصد رشد داشته و به یک هزار و ۹۷۸ریال رسیده است. حال آنکه سال گذشته عددی معادل ۹۵۹ ریال به ثبت رسیده است.

پهلوانی پس از مباحث فنی و اقتصادی تصویری از جایگاه و افتخارات این شرکت در سال ۱۳۹۹ ارائه کرد و گفت: پتروشیمی امیرکبیر در بین ۴۰۰ شرکت وزارت رفاه از منظر سودآوری موفق به کسب نشان عالی درخشان جهش تولید شد، همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور همسویی با گفتمان جهش تولید از این مجموعه قدردانی کرد و افزون بر این از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان صنعت سبز برگزیده شد.

وی تأکید کرد: در همه این عملکردها، معجزه و همدلی درون‌سازمانی و همگرایی با سهامداران دیده می‌شود و آنچه به‌دست آمده مرهون تلاش نیرو‌هایی است که در شرکت در حال فعالیت هستند.

ایمنی و توسعه؛ دو بال حرکت پتروشیمی امیرکبیر

عبدالکریم محمدی‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات پتروشیمی امیرکبیر نیز در این مجمع به ثبت ۱۴۲۶۳۶۰۷ نفر ساعت کار بدون حادثه و اجرای پروژه ERP و جانشین‌پروری اشاره کرد و پروژه‌های معطوف به تأمین پایدار خوراک را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های امسال شرکت برشمرد.   بیشتر بخوانید: افزایش ۲۵ درصد‌ی تولید محصولات شرکت پتروشیمی بوعلی سینا   انتهای پیام/   برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت پتروشیمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت پتروشیمی پتروشیمی امیرکبیر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلیمانی‌نژاد از افزایش حدود ۵ درصدی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون و ۲۳۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی در استان زنجان مصرف شده بود.

وی افزود: مصرف گاز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل آن، بالغ بر ۱۵۲ میلیون و ۲۷۰ هزار مترمکعب افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: افزایش سالانه تعداد مشترکان گاز طبیعی و ورود مشترکان جدید به چرخه مصرفی از یک سو و بالا بودن الگوی مصرفی مشترکان از سوی دیگر موجب افزایش مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته شده است.

سلیمانی‌نژاد گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مشترک در بخش خانگی، بیش از ۳ هزار مشترک در بخش تجاری و ۲۱۶ مشترک در بخش صنعتی به تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان افزوده، شده است.

وی تأمین ایمن و پایدار گاز مشترکان را از جمله برنامه‌های اصلی شرکت گاز استان زنجان برشمرد و افزود: شرکت گاز زنجان با تلاش شبانه‌روزی در راستای مدیریت پایداری شبکه گازرسانی به دنبال کسب رضایتمندی مصرف کنندگان گازطبیعی در استان است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳