Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، فاطمه رضوان مدنی با بیان اینکه سازمان بهزیستی وام ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به معتادانی که واجد شرایط دریافت باشند پرداخت می‌کند، درباره شرایط دریافت این وام توضیح داد: حداقل باید یکسال از پاکی این افراد (متقاضی وام) گذشته باشد، آزمایش عدم اعتیاد را در سه نوبت ارائه دهند و مباحث آماده‌سازی شغلی‌شان رعایت شده باشد؛ به این معنی که فردی که یکسال پاک شده باشد باید حتما به اداره بهزیستی شهرستان محل زندگی خود مراجعه و درخواست دهد، اداره بهزیستی نیز از سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد استعلام گرفته و بررسی می‌کند که فرد اشتغال به کار نداشته باشد و تحت پوشش نهادهای حمایتی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته ایسنا، سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین فرد متقاضی وام باید دارای گواهی بهبودی در مرکز مجاز تحت نظارت سازمان بهزیستی باشد؛ یعنی فردی که در خانه خودش اعتیاد را ترک کرده باشد قابل قبول نیست و باید گواهی بهبودی از مراکز مجاز تحت نظارت سازمان بهزیستی دریافت کرده باشد. حضور در جلسات مشاوره مرکز و تاییدیه درمانگر در ارتباط با سلامت جسمی و روانی فرد از دیگر شروط ارائه وام است و پس از آن نیازسنجی آموزش و مشاوره شغلی برای او انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین فرد باید دارای جواز کسب یا گواهی‌نامه معتبر موردتایید حوزه اشتغال باشد و درصورتی که فرد جواز کسب یا گواهی‌نامه معتبر موردتایید حوزه اشتغال را نداشت،‌ باتوجه به تفاهم‌نامه‌ای که سازمان بهزیستی با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کرده، بهزیستی فرد را به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کند تا معتاد بهبودیافته به صورت رایگان آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار خود را دریافت کند.

رضوان مدنی در پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت این وام به ضامن نیاز است؟ اظهار کرد: این موضوع بسته به شرایط بانک دارد. سازمان بهزیستی این وام را فراهم کرده اما درخصوص ضامن و شرایط آن، هر بانکی شرایط خاص خود را دارد.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درخصوص بانک‌های عامل پرداخت‌کننده نیز اظهار کرد: ۲۰ بانک عامل پرداخت‌کننده این وام هستند.

وی با اشاره به اینکه این وام طبق بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه است،‌ گفت: سازمان بهزیستی وام را به دو صورت وام خوداشتغالی و کارفرمایی به افراد پرداخت می‌کند؛ وام خوداشتغالی به معنی این است که اگر فرد جواز کسب یا گواهی معتبر داشته باشد، می‌تواند وام ۵۰ میلیون تومانی را دریافت کند، اما وام کارفرمایی به این صورت است که فردی که دارای کارخانه‌ است، می‌تواند از یک تا حداکثر ۴۰ نفر از معتادان بهبود یافته را مشغول به کار کند، سازمان بهزیستی به ازای هر معتاد بهبودیافته‌ای که مشغول به کار شود، وام را به کارفرما پرداخت می‌کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وام اعتیاد بهزیستی معتادان ترک کرده سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری

 

شبکه بهداشت به زنانی که به تازگی طعم خوش مادر شدن را چشیده اند، مشاوره شیردهی رایگان ارائه می‌دهد.

 روند پرداخت تسهیلات فرزندآوری در استان نشان می‌دهد که با افزایش پرداخت تسهیلات در سال گذشته، میزان فرزندآوری نیز رشد داشته است.

کریمی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در گفتگو با جوانه گفت: پارسال بیش از ده هزار نفر در استان وام فرزندآوری دریافت کردند.

یکی از همشهریان نیز در گفتگو با جوانه از چگونگی پرداخت یارانه ۶۰۰ هزار تومان در قالب طرح یسنا گلایه کرد.

امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم این گونه پاسخ داد: این طرح به صورت نمونه در هشت استان کشور در حال اجرا می‌باشد.

مرکز مشاوره شیردهی شبکه بهداشت نیز در حمایت از زنانی که به تازگی طعم خوش مادر شدن را چشیده اند، مشاوره رایگان می‌دهد تا بتوانند دوران شیردهی به خوبی پشت سر بگذارند.

آگاهی بخشی به خانواده در رابطه با اثرات منفی و عوارض سقط جنین میتواند این ناهنجار اجتماعی را کاهش دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد