Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سران چین، آلمان و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی سه جانبه بر ضرورت استفاده از فرصت موجود برای رسیدن به توافق بر سر برجام تأکید کردند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه گفته «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه، «آنگل مرکل» صدر اعظم آلمان و «شی جی پینک» رییس جمهور چین در این گفت‌وگوی تلفنی از طرف‌های حاضر در مذاکرات جاری در وین برای احیای برجام خواستند «پنجره فرصت» موجود برای رسیدن به توافق در این خصوص را مغتنم بشمرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام ارشد فرانسوی گفت، سران فرانسه، آلمان و چین در مورد لزوم پیشبرد مذاکرات برای دستیابی به توافق در اسرع وقت تاکید کردند.

دولت «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا  مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. «دونالد ترامپ»، رییس ‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت جو بایدن گرچه بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند، اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

با گذشت حدود دو هفته از پایان ششمین دور مذاکرات به منظور احیای برجام در شهر وین اتریش، هنوز زمان دور بعدی مذاکرات وین (دور هفتم) اعلام نشده است.

«هووا جان‌ینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز یکشنبه تاکید کرد که خروج یکجانبه آمریکا از برجام ریشه بحران کنونی درباره برنامه هسته‌ای ایران است. وی در توییتی نوشت: «خروج یکجانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک و فشار حداکثری علیه ایران ریشه دلایل بحران کنونی هسته‌ای ایران است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه این پیام توییتری نوشت: «به طور طبیعی، آمریکا باید اقدامات اشتباه خود را تصحیح کند. برای آغاز، این کشور باید به طور کامل تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی خود علیه ایران و طرف‌های ثالث را بردارد تا ایران تشویق شود که در مسیر مشابه گام بردارد و باعث دستیابی به موفقیت در مذاکرات شود.»

به گزارش منابع خبری، ماکرون، مرکل و شی جی پینگ همچنین درباره روابط اروپا با چین و اقلیم هوایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پربیننده ترین سقوط ۱۳شهر افغانستان در شبانه روز گذشته / کنسولگری‌ های ایران،‌ پاکستان و ترکیه تعطیل شدند طالبان: در پی تصرف نظامی کابل نیستیم هدف قرار گرفتن کشتی رژیم‌ صهیونیستی در شمال اقیانوس هند ایران با طالبان چه خواهد کرد؟ طالبان یکی از مناطق ولایت بدخشان را اشغال کرد / برای شهروندان محدویت ایجاد نشد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین رافائل گروسی سه‌شنبه شب در خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود. او با این حال بازه زمانی مشخصی در این باره اعلام نکرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفند ۱۴۰۱ با هدف حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی با یکدیگر توافق کردند؛ توافقی که بعداً به‌عنوان بیانیه مشترک ۴ مارس شهرت گرفت و بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد. در پی آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

در واقع با همکاری و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران، اختلافات بر سر یکی از سه مکانی که آژانس ادعا می‌کند رد اورانیوم پیدا شده، حل و فصل و همچنین پاسخ‌های مستدل و مستندات مربوطه درباره سایر مکان‌ها به آژانس ارائه شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که همکاری خود را با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد