Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@05:38:08 GMT

فوت و فن‌های طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۹۵۲۳

«کیک خیس» خانگی دستورالعمل پیچده‌ای ندارد، اما در عین سادگی بسیار خوشمزه و دلچسپ می‌باشد.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: کیک خیس خانگی دستورالعمل پیچیده‌ای ندارد، اما در عین سادگی بسیار خوشمزه و دلچسپ است.

مواد لازم برای کیک خیس شکلاتی:

تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع۱/۵ لیوان
شکر۱/۵ لیوان
پودر کاکائو۴ قاشق غذاخوری پر
شیر به دمای محیط رسیده۱/۵ لیوان
آرد سفید قنادی۲ لیوان
وانیل شکری۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه و دستور پخت کیک خیس شکلاتی:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا یک قالب مناسب برای تهیه کیک خیس انتخاب می‌کنیم و برای اینکه کیک به ظرف نچسبد به اندازه چند قطره روغن درون ظرف ریخته و تمام ظرف را چرب می‌کنیم و سپس مقداری آرد (خیلی کم) به قسمت‌های چرب شده می‌ریزیم.

۲. سپس شکر و پودر کاکائو را درون ظرف دیگر اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا پودر کاکائو باز شود.

۳. سپس شیر را به ظرف اضافه می‌کنیم و ابتدا با قاشق هم می‌زنیم، چون اگر خشک باشد نمی‌توان از هم زن استفاده کرد و بعد از اینکه مقداری با قاشق هم زدیم با هم زن برقی به طوری که شکر و پودر کاکائو در شیر حل بشود هم می‌زنیم.

۴. بعد از اینکه حدود سه دقیقه با هم زن مواد را هم زدیم، روغن مایع را به آرامی به مواد اضافه می‌کنیم و حدود پنج دقیقه به هم زدن ادامه می‌دهیم تا مواد غلظت پیدا کند و بعد از اینکه مواد به غلظت مورد نظر رسید یک لیوان از مواد شکلات را کنار می‌گذاریم تا بعد از پختن برای روی کیک و تزیین استفاده کنیم.

۵. در این مرحله تخم مرغ‌ها را درون یک ظرف جداگانه میشکنیم تا از سالم بودن آن مطمئن شویم و تخم مرغ‌ها را دونه دونه به مواد اضافه می‌کنیم و با هم زن مخلوط می‌کنیم

۶. آرد، بکینگ پودر و وانیل را مخلوط می‌کنیم و چند بار الک می‌کنیم و سپس آن را به آرامی و کم کم به مواد اضافه می‌کنیم و با قاشق هم می‌زنیم.

۷. مواد را درون قالبی که آغشته به روغن و آرد کرده بودیم می‌ریزیم و برای اینکه کیک پف کند ته قاشق را آغشته به روغن مایع می‌کنیم و سوراخ‌هایی را درون مایه ایجاد می‌کنیم. این کار به نظر ساده باعث می‌شود کیک پف زیادی کند.

۸. قالب را حدود ۳۰الی ۳۵ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می‌دهیم و بعد از آن قالب را از فر خارج می‌کنیم و برای اینکه مطمئن شویم کیک پخته شده چاقو را در کیک فرو میکنیم و اگر موادی به کیک نچسبید یعنی کیک پخته شده است.

۹. سپس به صورت دلخواه کیک را برش می‌زنیم و همانطور که داغ هست یک لیوان مواد شکلات که کنار گذاشته بودیم را روی آن می‌ریزیم و چند دقیقه صبر میکنیم تا شکلات به خورد کیک برود.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترفندهای آشپزی کیک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترفندهای آشپزی کیک اضافه می کنیم کیک خیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هولناک از سقوط تلخ تانکر حامل سوخت (فیلم) سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم) لحظه سقوط عجیب کامیون در دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • (ویدئو) پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی