Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یک ماده استنشاقی حاوی نانوذرات ساختند که درصورت استفاده از آن، ویروس از سیستم تنفسی فرد زدوده می‌شود.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران نشان دادند که می‌توان از طریق یک ماده استنشاقی جدید حاوی نانوذرات با ویروس کرونا مقابله کرد. این ماده استنشاقی برای هدف قرار دادن پروتئین سنبله SARS-CoV-۲ استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این مطالعه برای از بین بردن ویروس کرونا بسیار امیدوارکننده است و درمان موثر بالقوه‌ای برای بیماری کرونا ارائه می‌دهد. در آزمایش‌های انجام شده، این نانوماده بعد از استنشاق می‌توانند محافظت موثری در برابر عفونت با ویروس کرونا داشته باشند.

دانشمندان نشان داده‌اند که دوز مقدار کمی از این آئروسل که به نام Pittsburgh Inhalable Nanobody-۲۱ (PiN-۲۱) شناخته می‌شود، از همستر‌ها در از دست دادن وزن زیاد محافظت می‌کند. این وضعیت معمولاً با عفونت شدید ناشی از ویروس کرونا همراه است.

این روش مورد استفاده محققان قادر بود تعداد ذرات ویروس عفونی در حیوانات را به شدت کاهش دهد. تیم تحقیقاتی این پروژه، کاهش میزان ویروس در حفره‌های بینی، گلو و ریه‌ها یک میلیون بار بیشتر در مقایسه با دارونما انجام شد. به گفته پژوهشگران، متخصصان پزشکی می‌توانند درمان کووید۱۹ را با استنشاق این نانومواد درمانی که به‌طور مستقیم در سایت‌های عفونت مانند مجاری هوایی و ریه‌ها رهاسازی می‌شوند، کارآمدتر کنند.

 

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که PiN-۲۱ در برابر بیماری‌های خطرناک از بدن محافظت می‌کند. این روش درمانی همچنین ممکن است از انتقال ویروس‌های متعدد از فردی به فرد دیگر جلوگیری کند.

نانوذرات مورد استفاده در این آزمایش حدود چهار برابر کوچکتر از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال معمولی هستند. همچنین دارای پایداری فوق‌العاده بالا بوده و ساخت آن‌ها بسیار ارزان‌تر است. این فناوری مبتنی بر نانوذرات همچنین برای سازگاری با ویروس جهش یافته می‌تواند به سرعت اصلاح شود. رساندن مستقیم نانوذرات به ریه‌ها نیز می‌تواند تفاوت زیادی در راهبرد‌های درمانی Sars-CoV-۲ ایجاد کند. با این حال، محققان گفته‌اند که این نانوذرات آنتی‌بادی مصنوعی و واکسن‌ها مکمل یکدیگر هستند و با یکدیگر رقابت نمی‌کنند.

 

این نانوذرات در معالجه بیماران و افرادی که به دلایل پزشکی دیگر واکسینه نشده‌اند، مفید است. داده‌های اولیه بالینی نشان می‌دهد که این نانوذرات می‌تواند یک گزینه درمانی مناسب و ارزان برای مبارزه با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو کرونا سیستم تنفسی نانوذرات ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • طلای امیریان در ۸۰۰ متر و برنز اسماعیل نژاد در ۱۰۰ متر
  • دو و میدانی بین المللی دبی؛ طلای امیریان در ۸۰۰متر و برنز اسماعیل نژاد در ۱۰۰ متر
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت