Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:12:36 GMT

منتظر وضعیت قرمز نباشید، شرایط حاد است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۰۹۴۴

منتظر وضعیت قرمز نباشید، شرایط حاد است

ایسنا/اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان از نظر همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: متاسفانه مردم نیز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت و حساسیت لازم را ندارند، به طوری که میانگین رعایت پروتکل ها در جامعه کمتر از ۶۰ درصد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه متاسفانه روند موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان به شدت افزایشی است، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری دوباره نزدیک به ۲۰۰ بیمار در روز رسیده و افزایش نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ درصدی در تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان مشاهده می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هنوز وضعیت اصفهان قرمز اعلام نشده، گفت: درحال حاضر تنها شهر قرمز استان، اردستان است و وضعیت برخی از شهرستان های استان نارنجی شده، اما باتوجه به تعداد بیماران و شرایطی که می بینیم، احتمالا روزهای آینده بیش از هزار بیمار در استان بستری شوند و به دنبال آن احتمال قرمز شدن شهرهایی ازجمله اصفهان هم وجود دارد.

وی در مورد برنامه بیمارستان های استان در وضعیت پیش رو، اعلام کرد: برنامه ای جدید تعریف شده و با دستورالعمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز یا فردا برنامه تغییر یا اضافه شدن بیمارستان های مرجع کرونا اعلام می شود.

نجیمی با تاکید براینکه در مورد محدودیت های کرونا نیازی به دستورالعمل جدید نداریم و همان دستورالعمل های مدیریت هوشمند باید اجرا شود، تصریح کرد: اجرای محدودیت های کرونا در حیطه اختیارات استانداری است و باید منتظر اعلام محدودیت های جدید در استان باشیم.

وی با انتقاد نسبت به عملکرد دستگاه هایی اجرایی استان از نظر همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: متاسفانه مردم نیز در رعایت پروتکل های بهداشتی دقت و حساسیت لازم را ندارند، به طوری که میانگین رعایت پروتکل ها در جامعه کمتر از ۶۰ درصد شده  و در برخی شهرستان ها حتی کمتر از این مقدار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه متاسفانه دستگاه های اجرایی استان نیز در انجام وظایف و کمک به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همکاری لازم را ندارند، افزود: خیلی از دستگاه های اجرایی استان در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی نیز اهتمام ویژه ای ندارند.

وی با اشاره به اینکه اگر شرایط از قبل متفاوت می بود به شرایط حاد کنونی نمی رسیدیم، یادآور شد: متاسفانه به محض اینکه آمار شروع به کاهش پیدا می کند هم مردم هم برخی مسئولان و دستگاه های اجرایی خیال می کنند کووید تمام شده، درحالی که دائما این اتفاق می افتد و با عادی انگاری مردم و مسئولان پس از فروکش کردن هر موج، بلافاصله موج دیگری اتفاق می افتد.

نجیمی در مورد کرونای دلتا نیز گفت: به هرحال کرونای دلتا امروز گونه غالب در سطح جهان است و در برخی شهرها و استان های اطراف هم گزارش شده است، بنابراین احتمالا درگیری هایی که ایجاد می شود از این نوع است.

وی با اشاره به اینکه شرایط و پیشگیری از کرونای دلتا متفاوت نیست، گفت: از نظر بروز علائم این کرونا متفاوت است که هم اکنون پزشکان نسبت به شناسایی بالینی کرونای دلتا آشنا شده و اطلاعات آنها بروز شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه حتی اگر وضعیت آبی داشته باشیم باید این فرهنگ جا بیفتد که خطر کرونا همچنان وجود دارد، توضیح داد: تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده مردم و مسئولان باید به این باور برسند که رعایت پروتکل های بهداشتی حیاتی است و ربطی به رنگ ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از مردم و حتی مسئولان فقط رنگ قرمز را به معنای هشدار و شرایط پرخطر تلقی می کنند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در وضعیت هشدار قرار داریم و اگر دقت نکنیم موج پنجم به لحاظ تعداد بیماران بستری حتی از موج چهارم هم بدتر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا پروتکل های بهداشتی کرونای دلتا موج چهارم کرونا کووید 19 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رعایت پروتکل های بهداشتی دستگاه های اجرایی تعداد بیماران اجرایی استان کرونای دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز